Gå til innhold

Hvor mye kalorier trenger jeg hver dag? (16 år)


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 13 år, 1.63 høy og veier 40kg. Jeg har hatt anoreksi, men har kommet

meg ut av det. Jeg trener kondisjon og styrke 3 ganger i uken.

 

Fordi jeg har hatt anoreksi, tror jeg forbrenningen min er ganske lav, så derfor lurer jeg

på hvor mange kalorier jeg burde få i meg hver dag? Jeg har blitt anbefalt minimum 2000 kcal

hver dag, men jeg syntes det er veldig vanskelig å komme opp i det. Jeg kommer bare opp i rundt

1500, og da spiser jeg meg mer enn mett.

Dette er hva jeg spiser:

 

Frokost: 1 polarbrød extreme med ost og skinke, 1 Biola. = 260 kcal

MM: 1 frukt = 100 kcal

Lunsj: 1 polarbrød extreme med ost og skinke = 200 kcal

MM: 1 frukt = 100 kcal

Middag: Noe mamma lager = 500 kcal (Denne varierer veldig, men jeg kommer meg iallefall ikke over 500)

Kvelds: 2 knekkebrød og et glass melk = 200 kcal

 

Totalt: = 1360

 

Jeg vil få i meg nok kalorier, for ellers vil treningen være meningsløs! Kan jeg få litt hjelp? ^^

Endret av TSP
Endret emnetittel - moderator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
gainer...

 

Mer idiotisk svar skal du lete lenge etter, beklager å måtte si det. Å anbefale gainer til en tretten år gammel gutt som har slitt med anoreksi er det stikk motsatte av det man burde gjøre. Han er i den alderen da man vokser mest, og har behov for ordentlig mat, et ordentlig kosthold. At han i det hele tatt klarer å spise 1300kcal er bra, som han sier seg så spiser han seg mer enn mett. Det du kan gjøre er å legge på litt ekstra pålegg, drikke litt ekstra melk, spise litt nøtter. Små ting som kan gi deg de ekstra 200kcal du trenger for å nå 1500. Sakte, men sikkert vil du vende deg til å spise slike mengder og du kan begynne å innta mer mat.

 

Gainer inneholder veldig mye sukker, og er i min mening best egna for folk som skal ligge i kalorioverskudd og ikke klarer å få i seg mer. Zart her i i en alder der ordentlig næring burde komme før gainer som jeg nevnte tidligere.

Lenke til kommentar
gainer...

 

Mer idiotisk svar skal du lete lenge etter, beklager å måtte si det. Å anbefale gainer til en tretten år gammel gutt som har slitt med anoreksi er det stikk motsatte av det man burde gjøre. Han er i den alderen da man vokser mest, og har behov for ordentlig mat, et ordentlig kosthold. At han i det hele tatt klarer å spise 1300kcal er bra, som han sier seg så spiser han seg mer enn mett. Det du kan gjøre er å legge på litt ekstra pålegg, drikke litt ekstra melk, spise litt nøtter. Små ting som kan gi deg de ekstra 200kcal du trenger for å nå 1500. Sakte, men sikkert vil du vende deg til å spise slike mengder og du kan begynne å innta mer mat.

 

Gainer inneholder veldig mye sukker, og er i min mening best egna for folk som skal ligge i kalorioverskudd og ikke klarer å få i seg mer. Zart her i i en alder der ordentlig næring burde komme før gainer som jeg nevnte tidligere.

 

 

sorry for å måtte si det, men er du mentalt tilbakestående? når man skal opp ivekt så er gainer veien å gå når man ikke greier å stappe i seg nok mat, hvor faen kaloriene kommer fra, når man ser bort i fra muskelvekst, sunnhet og andre faktorer, så teller kun kcal, sett deg litt inn i det du spytter ut, før du prøver å drite ut folk, for å så kaste dritten tilbake i eget ansikt...

 

edit: leif

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...