Zarn Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg er en gutt på 13 år, 1.63 høy og veier 40kg. Jeg har hatt anoreksi, men har kommet meg ut av det. Jeg trener kondisjon og styrke 3 ganger i uken. Fordi jeg har hatt anoreksi, tror jeg forbrenningen min er ganske lav, så derfor lurer jeg på hvor mange kalorier jeg burde få i meg hver dag? Jeg har blitt anbefalt minimum 2000 kcal hver dag, men jeg syntes det er veldig vanskelig å komme opp i det. Jeg kommer bare opp i rundt 1500, og da spiser jeg meg mer enn mett. Dette er hva jeg spiser: Frokost: 1 polarbrød extreme med ost og skinke, 1 Biola. = 260 kcal MM: 1 frukt = 100 kcal Lunsj: 1 polarbrød extreme med ost og skinke = 200 kcal MM: 1 frukt = 100 kcal Middag: Noe mamma lager = 500 kcal (Denne varierer veldig, men jeg kommer meg iallefall ikke over 500) Kvelds: 2 knekkebrød og et glass melk = 200 kcal Totalt: = 1360 Jeg vil få i meg nok kalorier, for ellers vil treningen være meningsløs! Kan jeg få litt hjelp? ^^ Endret 12. januar 2009 av TSP Endret emnetittel - moderator Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Har vurdert gainer p.ga vektproblemene, men har lurt på om poenget med gainer er BARE kaloriene, eller er det noe i det som faktigst får deg opp i vekt? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 gainer er kalorier, og kalorier legger du på deg av om du får nok.. kan ikke sammenlignes med kreatin f.eks hvor effekten vedvarer bare når man inntar produktet... kom deg opp til den trivsels vekt og hold deg på kcal vedlikeholdsdoser.. Lenke til kommentar
ThisIs Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 gainer... Mer idiotisk svar skal du lete lenge etter, beklager å måtte si det. Å anbefale gainer til en tretten år gammel gutt som har slitt med anoreksi er det stikk motsatte av det man burde gjøre. Han er i den alderen da man vokser mest, og har behov for ordentlig mat, et ordentlig kosthold. At han i det hele tatt klarer å spise 1300kcal er bra, som han sier seg så spiser han seg mer enn mett. Det du kan gjøre er å legge på litt ekstra pålegg, drikke litt ekstra melk, spise litt nøtter. Små ting som kan gi deg de ekstra 200kcal du trenger for å nå 1500. Sakte, men sikkert vil du vende deg til å spise slike mengder og du kan begynne å innta mer mat. Gainer inneholder veldig mye sukker, og er i min mening best egna for folk som skal ligge i kalorioverskudd og ikke klarer å få i seg mer. Zart her i i en alder der ordentlig næring burde komme før gainer som jeg nevnte tidligere. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvor får du fra at gainer inneholder mye sukker? :/ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hvor får du fra at gainer inneholder mye sukker? :/ Gainer har et høyt innhold av karbohydrater, samme som er i sukker. Lenke til kommentar
Genuine Genes Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Dette er et monosakkarid som kroppen bruker kort tid på å spalte. Det har kjemisk formel C6H12O6 (små tall) og heter glukose. Vanlig bordsukker er glukose, også kalt druesukker. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Vanlig bordsukker er glukose, også kalt druesukker. Nei, druesukker er drukose. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvor får du fra at gainer inneholder mye sukker? :/ Gainer har et høyt innhold av karbohydrater, samme som er i sukker. men så har vi forskjellig typer karbohydrater, har skrevet en prøve på 4+ om karbohydrater, så jeg vet det meste om de forskjellige karbohyrat-typene Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Gainer har et høyt innhold av karbohydrater, samme som er i sukker. Men det gjør strengt tatt ikke gainer om til en sukkerdrikke. For gainer har jo ikke tilsatt sukker (kanskje noen). Det er som jeg skal si, slutt og spis grønnsaker, det inneholder mye sukker. Herregud. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Helmelk, liter eller to om dagen =) Enten fordelt over alle måltidene, eller bare pimp melka før du legger deg =) Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Helmelk, liter eller to om dagen =) Enten fordelt over alle måltidene, eller bare pimp melka før du legger deg =) Hah, seriøst? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) gainer... Mer idiotisk svar skal du lete lenge etter, beklager å måtte si det. Å anbefale gainer til en tretten år gammel gutt som har slitt med anoreksi er det stikk motsatte av det man burde gjøre. Han er i den alderen da man vokser mest, og har behov for ordentlig mat, et ordentlig kosthold. At han i det hele tatt klarer å spise 1300kcal er bra, som han sier seg så spiser han seg mer enn mett. Det du kan gjøre er å legge på litt ekstra pålegg, drikke litt ekstra melk, spise litt nøtter. Små ting som kan gi deg de ekstra 200kcal du trenger for å nå 1500. Sakte, men sikkert vil du vende deg til å spise slike mengder og du kan begynne å innta mer mat. Gainer inneholder veldig mye sukker, og er i min mening best egna for folk som skal ligge i kalorioverskudd og ikke klarer å få i seg mer. Zart her i i en alder der ordentlig næring burde komme før gainer som jeg nevnte tidligere. sorry for å måtte si det, men er du mentalt tilbakestående? når man skal opp ivekt så er gainer veien å gå når man ikke greier å stappe i seg nok mat, hvor faen kaloriene kommer fra, når man ser bort i fra muskelvekst, sunnhet og andre faktorer, så teller kun kcal, sett deg litt inn i det du spytter ut, før du prøver å drite ut folk, for å så kaste dritten tilbake i eget ansikt... edit: leif Endret 30. januar 2009 av OZ-Racing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå