Zteff Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvordan bestemmer jeg eier på en hel mappe? Dvs. mappen og alle mapper under der igjen? Har et problem der jeg skal gi full rett til en ftp bruker. [ I know -- Jeg er nybegynner. ] Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hvordan bestemmer jeg eier på en hel mappe? Dvs. mappen og alle mapper under der igjen? Slenger på en -R (recursive) til chmod, chown, chgrp... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 er litt usikker selv.. man chmod man chown tror du skal bruke # chown <bruker> -R mappe/ Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg bruker 'sudo chown -R bruker:gruppe /mappe' NB: FreeBSD 4.6, men chown syntaksen burde være lik på linux Lenke til kommentar
Zteff Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Takker for alle svar! chown <bruker> -R /var/www/html : Funket fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå