zaler Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Min datamaskin er omtrent 7 måneder gammel. Og har ikke blitt brukt SPESIELT ille men ikke akkurat bra heller. Jeg har ikke betalt for noen virus beskytter, men har avg og zonealarms gratis virusbekyttere. Men nå har PCen begynt og fuske - noen ganger slår den seg ikke av. - utorrent gjør slik at PCen hakker no inn i granskauen, det blir umulig og gjøre noe som helst, dette skjer etter at utorrent har kjørt i ca 1-3 timer. - Når jeg har logget in starter ikke skrivebordet eller menylinjen før 5 min etterpå (jeg kan starte prossesser gjennom oppgavebehandling) Mange av disse problemene startet etter den nye versonen av utorrent, men innloggings og start probleme er ikke knyttet til utorrent (?). Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre? Tror ikke forhandler tar imot PCen i og med at dette sansynligvis har med uaktsom bruk og gjøre. Leter også etter en god virusbeskytter, har noen no tips? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Vel, jeg har brukt Norton i mer enn 10 år nå, og har aldri hatt et virus på noen av mine 3 maskiner. Og jeg har vært på mesteparten av obskure sider, lastet ned og brukt torrenter osv. Mange synes Norton er noe dritt, men tallene taler vel for seg selv. Synes folk syter og bærer seg over virus i bred skala på dette forumet, post combofix-logg, malwarebytes ditt og datt. Da holder jeg meg heller til Norton, og så får folk mene og tro hva dem vil - jeg lever ihvertfall virusfri med Norton. Så det er min klare anbefaling. Endret 11. januar 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ta først en omgang med generelt vedlikehold på c-stasjon og deaktiver alt unntatt antivirus fra Oppstart i sys.config (skriv msconfig i Kjør) - restart. Hva med harddisken, er den snart full og har du bra med ram på maskina? Oppdatere OS og drivere kan også hjelpe. Apropos Norton, den kan jeg også anbefale - har brukt den i årevis, men har for tiden Avast! som test. Den har funka greit over et halvt år nå, så foreløpig er jeg godt fornøyd med den. De fleste internettabonnement kommer forresten med betalt antivirus, har du sjekka kontoen din hos ISP'n? Lenke til kommentar
handyandy93 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 jeg ville ha avinstallert antivirus og installert ESET NOD32, for å skanne hele pc'n med det isteden. Lenke til kommentar
Chrisjoo Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 jeg ville ha avinstallert antivirus og installert ESET NOD32, for å skanne hele pc'n med det isteden. Northon æsj, og uans aldri kjør 2 antiviruser sammen på samme pc. AVG free er mer enn nok for alt og alle, dessuten blir du ikke angrep av virus hvis du ikke kløner for mye på feil sider på internett eller laster ned dritt fra crappy programmer som limewire og frostwire.. Problemer er nok enten at antivirusene dine koser med hverandre. men gjør dette.. Letteste ville være og formatere pcer blir alltid trege etter en stund det er bare sånn som skjer fordi harddisken har sykt dårlig lagringssystem.. Men kjør på med CC-leaner.. finn det via google.. Også ville jeg slettet antivirus som nevnt og lastet ned AVG free. Men du skal ikke akkurat være redd for virus hva skal de gjøre mot deg? Logger du på nettbank på internett så har du engangs passord, de kommer seg ikke inn på noe spesielt verdifult hvis du ikke driver bedrifter eller lignende. Og du som sa jeg har hatt northon i 10 år ikke NOEN VIRUS, fordi northon er sykt dårlig og ikke finner NOEN virus. Dessuten northon er idioti og betale for mener nå jeg da.. hvis du ikke har noen problemer med å formatere ville jeg gjort det. Sorry for offtopic =) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Og du som sa jeg har hatt northon i 10 år ikke NOEN VIRUS, fordi northon er sykt dårlig og ikke finner NOEN virus. Tåpelig post - hvis du leser litt rundt omkring så finner du fort ut hvilke AV som detekterer og fjerner mest virus av de testede produkter der ute. Du må gjerne prøve å bruke kunnskap istedet for å spre rundt deg med tull og fjortis-oppfatninger. Endret 11. januar 2009 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Chrisjoo Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Og du som sa jeg har hatt northon i 10 år ikke NOEN VIRUS, fordi northon er sykt dårlig og ikke finner NOEN virus. Tåpelig post - hvis du leser litt rundt omkring så finner du fort ut hvilke AV som detekterer og fjerner mest virus av de testede produkter der ute. Du må gjerne prøve å bruke kunnskap istedet for å spre rundt deg med tull og fjortis-oppfatninger. unødvendig å betale å bruke northon da.. (A) liker det ikke uans, føler det er ubrukelig. min oppfattning. Lenke til kommentar
handyandy93 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Letteste ville være og formatere pcer blir alltid trege etter en stund det er bare sånn som skjer fordi harddisken har sykt dårlig lagringssystem.. De trenger ikke å bli trege, jeg har tempsystem og programmer på andre partisjoner enn windows (som har en 10GB partisjon). Derfor blir ikke pc'n min tregere av at jeg legger inn flere filer, fordi det ikke ligger på samme partisjon som systemet. Dessuten trenger jeg aldri å defragmentere systempartisjonen. Lenke til kommentar
Chrisjoo Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Letteste ville være og formatere pcer blir alltid trege etter en stund det er bare sånn som skjer fordi harddisken har sykt dårlig lagringssystem.. De trenger ikke å bli trege, jeg har tempsystem og programmer på andre partisjoner enn windows (som har en 10GB partisjon). Derfor blir ikke pc'n min tregere av at jeg legger inn flere filer, fordi det ikke ligger på samme partisjon som systemet. Dessuten trenger jeg aldri å defragmentere systempartisjonen. nei men harddisken gjør slik: SPILL, SPILL, MUSIKK, MUSIKK, BILDER; spill, o.l. Sletter du spill nr 2. så blir det mellomtom der, også lagrer det så mye plass spill2 tok, også fortsetter neste program og lagres etter spill nr3. derfor kan de bli trege, sykt dumt system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå