Gå til innhold

Windows 7 + xbox 360 streaming


nems

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ja, da har jeg hoppet på Windows7 bølgen og har selvfølgelig problemer med å streame fra W7 maskinen til xboxen.

 

Noen her som har fått det til å funke? Ang mine instillinger har jeg åpna for alt, fjerna alt av passord osv (eneste som teller er vel kanskje network discovery men, ikke helt stødig på dette "nye" oppsettet av nettverk da jeg ikke har brukt Vista noe særlig heller)

 

 

Hjelp/feedback mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, har prøvd masse fram og tilbake nå men er ikke noe nærmere å få det til å funke :(

 

Vanlig sharing fungerer til xbox1 min som kjører xbmc, der har jeg ikke store problemer, men mediaplayer er værre..

 

Jaja, ingen stor krise ennå, jeg kan streame fra den andre pcen min med XP intill videre. :)

Lenke til kommentar
Joda, har prøvd masse fram og tilbake nå men er ikke noe nærmere å få det til å funke :(

 

Vanlig sharing fungerer til xbox1 min som kjører xbmc, der har jeg ikke store problemer, men mediaplayer er værre..

 

Jaja, ingen stor krise ennå, jeg kan streame fra den andre pcen min med XP intill videre. :)

 

 

start media player , velg share oppe til venstre og trykk share med media devies, da skal 360 dukke opp , velg allow

 

så er det bare å legge til mapper

 

da er det bare å velge video, musikk eller bilder (venstre side, mitten), høyre klikk og velg manage libary

Lenke til kommentar
Jeg bruker TVersity Media Server til å streame musikk og film til Xbox'en !

 

Har ikke prøvd det på Windows 7 enda, men fungerer i Vista og XP..

 

 

TVersity Media Server

 

Er ikke så veldig fan av Tversity selv. Liker å bruke den andre måten ved å konvertere .mkv til .mpy med Gotsent el.lign. Men hver sin smak:)

 

 

husk at x264 filer ikke dukker opp på xboxen.

 

De dukker fint opp, men har de en container som ikke er supporta så funker det selvfølgelig ikke (les over) :)

 

er det virkelig så gøy å være prøverotte for microsoft.

 

 

bruk XP

Synes det er helt greit selv, jeg har en gaming rig med XP64 samt en serverbox med linux så jeg har det jeg trenger for å fungere hjemme, problemet jeg har med Wmp og xboxen stopper meg ikke fra å se film men siden jeg tester betaen så er det greit å rapportere feil ved den også.

 

 

Jeg får forsåvidt opp xboxen og den er lagt til allowed, men jeg finner ikke pcen på xboxen..

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ting til å fungere :)

 

 

Den AVI problematikken leste jeg om et annet sted, mener det hadde noe med at nye WMP har fler codecs innebyggd og at man må disable noen av de i regedit for å få den til å bruke feks ffdshow og da vil det funke..

 

Men usikker.. :p

 

 

Ang mitt problem så bare plutselig virka det igår, jeg har faktisk ikke forandra noen ting siden første gang jeg testa... Snodige greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...