Gå til innhold

Last ned Windows 7 beta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir harddisken formatert? Eller er det som å laste ned en service pack?

Har skolearbeid på denne pcen, så vil helst ikke slette det :p

Altså, det er et helt nytt operativsystem så alt forsvinner, så sant du ikke velger å bare installere det oppå den gamle installasjonen.

Uansett så er jeg overrasket av hvor mange på forumet her som skal installere et beta-OS på hovedmaskinen sin. Det er noe jeg aldri ville turt selv.

Lenke til kommentar

Hei.

Har brukt W7 en tid nå og må si meg meget posiivt overasket.

W7beta er mere stabilt en vista sp1. jeg har 4pcer som går via en kvm til en skjerm.

Alle pcer har forskjellig inmat men det funker rett ut av boksen på alle de:)

har ikke hatt en eneste blå skjerm eller krash.

Vista sugde når det kom, XP sugde mere når det kom en vista(men er jo bedre en vista enda!). W7 fungerer og det er en BETA!

Endret av Otern
Lenke til kommentar

eg har en windows vista som jeg vil prøve windows 7 på. Men før jeg gjør det har jeg noen spørsmål:

1)Hvis jeg instalerer windows 7. Blir da alt jeg har på pcen sleta og jeg må begyne pånyt?

2)Kan jeg kjøre windows 7 og prøve det og etter på bruke vista? Eller blir jeg bunet til windows 7?

3)Jeg pleier å koble pcen til tven. Vill det fungere fortsat?

Lenke til kommentar

Altså, det er et helt nytt operativsystem så alt forsvinner, så sant du ikke velger å bare installere det oppå den gamle installasjonen.

Uansett så er jeg overrasket av hvor mange på forumet her som skal installere et beta-OS på hovedmaskinen sin. Det er noe jeg aldri ville turt selv.

Jeg har tenkt akkurat samme tanke selv.

Enten bør man installere det virituelt, eller på en separat maskin man ikke bruker som hovedmaskin.

Selv har jeg installert både virituelt, og på en separat maskin for å se forskjeller i ytelse og stabilitet.

Det som overrasker meg er at det er så dønn stabilt, med tanke på at dette er en beta.

Jeg har kjørt både tunge applikasjoner og spill og det flyter faktisk like bra, eller bedre enn xp.

Nå har jeg selvfølgelig ikke en like rask maskin nummer to, men ut ifra det jeg husker hakket NWN2 mye mer på den gamle maskinen med XP, enn den gjør med W7.

Jeg er kjempefornøyd med dette.

I morgen skal jeg ta for meg 64 bit utgaven, og se hvordan den spiller.

Edit: Eneste problem hittil er at jeg ikke får N-nettverk i W7. Den legger seg konstant på 54mbps i stedet for 300.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt akkurat samme tanke selv.

Enten bør man installere det virituelt, eller på en separat maskin man ikke bruker som hovedmaskin.

Selv har jeg installert både virituelt, og på en separat maskin for å se forskjeller i ytelse og stabilitet.

Det som overrasker meg er at det er så dønn stabilt, med tanke på at dette er en beta.

Jeg har kjørt både tunge applikasjoner og spill og det flyter faktisk like bra, eller bedre enn xp.

Nå har jeg selvfølgelig ikke en like rask maskin nummer to, men ut ifra det jeg husker hakket NWN2 mye mer på den gamle maskinen med XP, enn den gjør med W7.

Jeg er kjempefornøyd med dette.

I morgen skal jeg ta for meg 64 bit utgaven, og se hvordan den spiller.

Edit: Eneste problem hittil er at jeg ikke får N-nettverk i W7. Den legger seg konstant på 54mbit i stedet for 300.

jeg har 64 bit og har testet:

Cod 4

Mercenaries 2

til og med generals funka ;o)

Lenke til kommentar
Noen andre som får sort skjerm med " _" som blinker oppe i venstre hjørne under booten?

har brent iso`en på en dvd og sotte biosen til å boote fra dvd-romen...

Hei.. Ja jeg har det samme problemet som deg.. Skjønner ikke hvorfor det skjer..

Har vista, og dvd/cd er satt opp 1.boot..

Hmm håper noen kan hjelpe oss :)

Lenke til kommentar
Noen andre som får sort skjerm med " _" som blinker oppe i venstre hjørne under booten?

Hei.. Ja jeg har det samme problemet som deg.. Skjønner ikke hvorfor det skjer..

det er helt normalt at den streken blinker i hjørne

Lenke til kommentar

Ja men problemet er at den ikke booter opp fra dvd plate med iso'en... skal den ikke være bootbar ?? hvordan installere man WIN7 da? inne på Vista...trykke på exe fila inne i Iso-filen ?

Lenke til kommentar

Ja men problemet er at den ikke booter opp fra dvd plate med iso'en... skal den ikke være bootbar ?? hvordan installere man WIN7 da? inne på Vista...trykke på exe fila inne i Iso-filen ?

tok meg 10 min før jeg kom videre fra blinkingen til resten av installen

Lenke til kommentar

Ok det var det jeg håpet på det skulle skje her også, men den blinka først så gikk den bare videre til Vista skrivebord

Lenke til kommentar

Kjører nå Win7 på en nesten 4 år gammel Acer TravelMate C312 med 1GB RAM innabords. Måtte bruke 32-bit versjonen av Seven, siden prosessoren kun er 32-bit... Installasjonen gikk knirkefritt, men ble litt overrasket når installasjonen opprettet en ekstra, skjult 200MB partisjon, som den sa den trengte for systemfiler og annet viktig. Mulig denne brukes til oppstartsfiler og de viktigste filene som brukerene ikke skal ha lett tilgang til?

Bortsett fra det trådløse nettverkskortet (Et Intel PRO/Wireless 2200BG), spesialknappene Acer har utstyrt maskinen med, og minnekortleseren, ble alle enhetene installert med riktig driver rett ut av boksen. (Aero funker nydelig.) Jeg hadde ikke maskinen koblet til Internett før senere, så... :thumbup:

Wireless og minnekortleseren måtte jeg derimot laste ned drivere for (XP drivere funket faktisk!) fra Acer, Win7 fant ikke disse online. Nå fungerer all hardware på maskinen! Da Vista kom, kjørte jeg de kompabilitetsprogrammene som sjekket at maskinen kunne kjøre Vista, og fikk beskjeden "No Go"...

Har hatt litt småproblemer med IE8, ellers ingenting. Eneste jeg ønsker meg er at håndskriftsgjenkjenningen skal komme på norsk, men dette skjer vel aldri... Engelsk funker derimot eksemplarisk, utenom det at den kan bli forvirret når jeg bruker norske tegn... :whistle:

Gleder meg vilt til fullversjonen av Win7 kommer!

Lenke til kommentar

Ok det var det jeg håpet på det skulle skje her også, men den blinka først så gikk den bare videre til Vista skrivebord

hmm merkerlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...