Gå til innhold

Last ned Windows 7 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg og et par kamerater undersøkte litt, og vi fant ut at det kun eksisterer 10 keys:

1. TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC

2. 4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH

3. GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY

4. 6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73

5. QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7

6. 482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M

7. RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

8. 7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3

9. D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9

10. JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4

Alle disse går i loop hele tiden.

 

Alle keys fungerer også om hverandre, 64 bit funker på 32bit og omvendt.

 

EDIT: Leif

 

Alt folk finner ut:)

 

Jeg har en av de CD-key'ene, som jeg fikk fra Microsoft.

Lenke til kommentar

Så er Windows 7 på plass!

 

Tok en Acer Aspire 9300 laptop, som jeg har liggende som reserve-PC. Den har XP OS og to partisjoner. Så reduserte jeg partisjon C: og fikk mer plass på D: . Deretter brant D med Win 7.

 

Installeringen gikk svært så greit. Tenkte jeg ville ha dual boot, så jeg selv kan velge om jeg vil kjøre XP eller Win 7. Støtte ikke på noen problemer, og etter ikke altfor lang til var Win 7 installert!

 

Det eneste problemet jeg (ennå) har, er at enkelte windows-sider ikke vises skikkelig, men dette har jeg hatt problemer med så lenge jeg har hatt maskinen. Det er nok relatert til skjermkortet, og jeg har ikke funnet ut av dette. Har ikke hatt samme problemer på andre maskiner jeg har (hatt).

 

Men det er altså ikke Win 7 sin feil. Gleder meg til å gjøre meg mer kjent med nyerhvervelsen :)

 

Vil selvfølgelig benytte anledningen til å berømme mye god informasjon og hjelp gitt av brukere på forumet. Uten dette hadde det blitt mer knot og usikkerhet, selv om infoen på Microsofts hjemmesider var tilstrekkelig for selve installasjonen. Men så hadde jeg ikke problemer med installasjonen, da. Det var godt å kunne lese seg gjennom denne tråden på forhånd. :)

Lenke til kommentar

Viser til innlegg like ovenfor.

 

Nå har jeg jobba litt videre med partisjonering, for å lage speilingsfiler (laget med Norton Ghost).

 

Før: Windows XP på C: Fillager og speilingsfiler på D:

 

Nå: Windows XP på C: Windows 7 og fillager på D: Eget lager for speilingsfiler på nyopprettede E:

 

Når jeg videre skal lage speilingsfiler, lurer jeg på om det ikke er best å gjøre dette i Windows XP. Det vil si at jeg speiler C: til E: og deretter D: til E: Jeg trenger vel ikke installere Norton Ghost i Win 7 og ta speiling til E: ? Problemet da vil nemlig være at Win 7 ikke har tilgang til C: fordi den kaller stasjon D: for C: . Og på C: ligger oppstartsfilene blant annet for dual boot regner jeg med.

 

For å unngå problemer med oppstart etc tenkte jeg å lage speilingsfiler av C: og D: etter hverandre, slik at speilingene gjøres på omtrent samme tid.

Lenke til kommentar
Hva har dette med Windows7 å gjøre egentlig? Synes det er altfor mye OT i denne tråden om dagen.

 

 

Hvis det er mitt siste innlegg du sikter til, skrev jeg det fordi det i tråden blant annet var var snakk om hvilke partisjoner man kunne bruke ved installering av Win 7, samt dual boot. I samme rennet tenkte jeg at jeg kunne spørre om speiling. Men sorry hvis det er helt OT:

Lenke til kommentar
denne tråden er jo laget automatisk av en skribent fra hardwarenettverket idét han laget artikkelen om saken :)

 

(det blir med andre ord dumt å endre tittelen til tråden til noe annet enn hva artikkelen handler om) :)

 

 

Du har et poeng der.

 

Så dersom jeg kunne fått et kort og greit svar på det jeg spurte om, så hadde jeg vært fornøyd, jeg. :)

Lenke til kommentar
Som også var mitt poeng? ;)

 

 

Nå ble jeg rimelig lei av alt partisjoneringsstyret, og at partisjon E: mer eller mindre ble underkjent, bl. a. slik at Norton Ghost ikke villle lagre speilinger der.

 

Derfor har jeg, etter å ha vært meget godt fornøyd med Win 7 som OS, laget det til slik at jeg kun har C: og D: på maskinen. D: og E: ble slått sammen etter at jeg hadde slettet alle data på D:

 

Så har jeg installert Win 7 som eneste OS på maskinen. Får håpe speilinger og alt annet går greit framover :)

 

EDIT:

 

Speilingen av C: gikk helt problemfritt :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
jeg lasta den inn på en media-Pc fordi det er jo et mediasenter der, men driveren til fjernkontrollen er ikke med, og jeg får ikke lov å legge inn den til vista.

Pc-en er vel laga for XP MCE, men takler Vista greitt.

(i den grad noe gjør det)

Noen lure trix for å få inn den driveren ?

 

Har du prøvd å bruke kompatibilitetsmodus?

 

Høyreklikk på programmet, Properties, Compatibility og velg Compatibility Mode Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...