Gå til innhold

Last ned Windows 7 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syk respons ja, skulle nesten tru det var SSD.

Oppdaterte nå og under restart er skjermen blå med en oppdaterer tekst

Installing update 1 of 1 do not power off your machine or your betakey will be deleted and you will burn in hell osv

 

Dette har stått på i 2t nå, bugs? Restarte?

Lenke til kommentar

Installerte først 64-bit versjonen, men verken W7 eller Belkin hadde drivere som fungerte til usb-wan kortet (Belkin mimo G+ usb). Forsøkte deretter 32-bit versjonen, men heller ikke her var det støtte å få. Selve operativsystemet føltes svært solid og responsivt ut, selv på en A64 s-754 2.0GHz, 512MB RAM. Husker jeg prøvde Vista RC1 for en stund tilbake og det var bare kluss sammenlignet med dette, og dette er en beta.

 

En kunne markere 5 ikoner på skrivebordet, så trykke enter og alle åpnet momentant. Dette gjorde jeg 10-20 så fort en klarte, men vinduene fulgte etter. Rett etter trykket jeg høyre musetast på vinduikonet på oppgavelinjen -> "close all" og alle lukker seg i en fei. Prosessorforbruket lå vel i snitt på 60-70% når jeg gjorde alt dette, ikke dårlig.

 

Merket meg en liten mangel, nemlig at det ikke gikk an å rotere bilder i bildebehandleren, iallefall ikke med pilene som er der. Merket også et par andre ting, men det blir for pirkete å forklare ettersom jeg ikke sitter på OSet nå.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Sånn, der var endelig nettverksdriveren på plass.

Snipping tool er genialt, en bare markerer området en vil ta screenshot av (som om en markerte filer) og trykker save as.. En kan også tegne på før en lagrer. Fin til å lage små guider. Tungvint å bruke PrntScrn og gå via Paint. Task manager har også en hel del forbedringer utover de som er i Xp. Høyreklikker en på en prosess får en bl.a. valget "open file location" så kommer en direkte til mappa med fila.

 

Også er det fint at det konsekvent er detaljvisning i mapper, i stedet for mappevisning.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
lastet ned 64bit versjonen av betaen. Prøver å legge den inn på pcen ved hjelp av VMware, men får opp at CPUen ikke støtter 64 bit. Kjører 64bit vista på pcen min, så skjønner ikke hva som er feil. Må jeg laste ned 32bit versjonen eller?

Spørs om WMWare ikke støtter x64??

Du kan prøve å laste ned virtual pc fra microsft sida, der ligger det en egen 64bit versjon ;)

Har ikke testa den, da jeg kun kjører XP 32Bit, og regner da med at jeg ikke kan kjøre 64 bit i det :p men mulig det går.. hehe

Lenke til kommentar

Du kan sjekke selv ved å kjøre "devmgmt.msc". Da får du oversikt over alle systemenheter og hvilke drivere som er installert, og om alt kom riktig inn. Det eneste jeg måtte installere selv var touchpad (dvs installen klarte å få en generell touchpad-driver inn, men for å få til scrolling med touchpad'en måtte jeg laste ned selv til Dell XPS M1330) og lydkort.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Litt mer utfyllende info om Virtual PC fra microsoft? Får vel bare legge inn 32bits versjon i stede da...

 

Bare stikk inn på microsoft sida og søk etter det der ;)

Må vel kanskje søke på virtual pc sp1 for å få den nyeste versjonen.

Det er gratis, og er rundt 20-30mb om jeg ikke husker feil.

På nedlastnings sida kan du velge om du vil ha 32 eller 64bit :) regner med at du kan installere Windows 7 64Bit om du bruker virtual pc 64bit.

 

Har testa det med dos, windows 3.11, windows 98, micro xp, windows server 2003, windows home server, div windows versjoner jeg har brukt nLite på..

 

Veldig lett å bruke :) bare installer, kjør veiviser for å opprette nye virtuelle maskiner, velge om du vil installere fra cd rom, eller mounte ei image fil.

 

Men en ting, det funker dårlig med linux versjoner..

Lenke til kommentar

OK, forklar meg: Jeg har Tre harddisker på maskinen min (HP laptop): C, D og en som heter "HP Recovery (E:)". Så det ligger på en måte en backup av systemet på den E: disken. Om jeg innstallerer W7 og går tilbake til Vista om et par måneder, vil jeg kunne trykke F11 og velge "sett tilbake til fabrikkinnstillinger" og så går den tilbake til Vista?

 

Takker...:p

Lenke til kommentar

Har aldri gjort det. Lurte egentlig bare på om Windows 7 kom til å slette eller formatere E: på noe vis.

 

Har i allefall lastet ned Windows 7 nå. Litt usikker på om jeg skal orke å innstallere:

 

For:

Raskere OS.

Hadde vært gøy å prøvd

Om jeg likte det hadde jeg mest sannsynelig kjøpt fullversjonen i august

 

Mot:

Må ta backup en gang til av OS'et

Når jeg (eventuelt) går tilbake til Vista kommer det til å være 3Gb med oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...