pOOf Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Har du ikke en USB mus liggende? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Jo - glemte den. Virker ikke. Lyset i den blir borte når den første skjermen kommer. Funker ikke. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Eg er imponert over hastigheita til beta'en. MS har noko bra på gong her. Men har alltid hatt følelsen av at den ferdige Windowsversjonen har vore treigare enn betaversjonane, så gjenstår å sjå Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Syk respons ja, skulle nesten tru det var SSD. Oppdaterte nå og under restart er skjermen blå med en oppdaterer tekst Installing update 1 of 1 do not power off your machine or your betakey will be deleted and you will burn in hell osv Dette har stått på i 2t nå, bugs? Restarte? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Installerte først 64-bit versjonen, men verken W7 eller Belkin hadde drivere som fungerte til usb-wan kortet (Belkin mimo G+ usb). Forsøkte deretter 32-bit versjonen, men heller ikke her var det støtte å få. Selve operativsystemet føltes svært solid og responsivt ut, selv på en A64 s-754 2.0GHz, 512MB RAM. Husker jeg prøvde Vista RC1 for en stund tilbake og det var bare kluss sammenlignet med dette, og dette er en beta. En kunne markere 5 ikoner på skrivebordet, så trykke enter og alle åpnet momentant. Dette gjorde jeg 10-20 så fort en klarte, men vinduene fulgte etter. Rett etter trykket jeg høyre musetast på vinduikonet på oppgavelinjen -> "close all" og alle lukker seg i en fei. Prosessorforbruket lå vel i snitt på 60-70% når jeg gjorde alt dette, ikke dårlig. Merket meg en liten mangel, nemlig at det ikke gikk an å rotere bilder i bildebehandleren, iallefall ikke med pilene som er der. Merket også et par andre ting, men det blir for pirkete å forklare ettersom jeg ikke sitter på OSet nå. Endret 13. januar 2009 av kjaks Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvilke drivere kan vi bruke? Er jo ingen steder som har windows7. Funker vistadrivere? XP fungerte ikke.for eks grafikk, nettverk osv. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvilke drivere kan vi bruke? Er jo ingen steder som har windows7.Funker vistadrivere? XP fungerte ikke.for eks grafikk, nettverk osv. Vista drivere... Windows 7 bruker en litt oppdatert versjon av Vista sin drivermodel. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Syk respons ja, skulle nesten tru det var SSD. Min neste maskin skal ha Win7 x64 final og SSD-systemdisk. Gleder meg. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Sånn, der var endelig nettverksdriveren på plass. Snipping tool er genialt, en bare markerer området en vil ta screenshot av (som om en markerte filer) og trykker save as.. En kan også tegne på før en lagrer. Fin til å lage små guider. Tungvint å bruke PrntScrn og gå via Paint. Task manager har også en hel del forbedringer utover de som er i Xp. Høyreklikker en på en prosess får en bl.a. valget "open file location" så kommer en direkte til mappa med fila. Også er det fint at det konsekvent er detaljvisning i mapper, i stedet for mappevisning. Endret 13. januar 2009 av kjaks Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 lastet ned 64bit versjonen av betaen. Prøver å legge den inn på pcen ved hjelp av VMware, men får opp at CPUen ikke støtter 64 bit. Kjører 64bit vista på pcen min, så skjønner ikke hva som er feil. Må jeg laste ned 32bit versjonen eller? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 lastet ned 64bit versjonen av betaen. Prøver å legge den inn på pcen ved hjelp av VMware, men får opp at CPUen ikke støtter 64 bit. Kjører 64bit vista på pcen min, så skjønner ikke hva som er feil. Må jeg laste ned 32bit versjonen eller? Spørs om WMWare ikke støtter x64?? Du kan prøve å laste ned virtual pc fra microsft sida, der ligger det en egen 64bit versjon Har ikke testa den, da jeg kun kjører XP 32Bit, og regner da med at jeg ikke kan kjøre 64 bit i det men mulig det går.. hehe Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Litt mer utfyllende info om Virtual PC fra microsoft? Får vel bare legge inn 32bits versjon i stede da... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 De fleste driverne til mousepad til HP 6530b laptopen min, mm. så jeg kom ramlende ned når jeg installerte Win7b -enest jeg er usikker på er om brikkesettdrivere også fulgte med? Tar Win7b det også? noen som vet? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Du kan sjekke selv ved å kjøre "devmgmt.msc". Da får du oversikt over alle systemenheter og hvilke drivere som er installert, og om alt kom riktig inn. Det eneste jeg måtte installere selv var touchpad (dvs installen klarte å få en generell touchpad-driver inn, men for å få til scrolling med touchpad'en måtte jeg laste ned selv til Dell XPS M1330) og lydkort. Endret 13. januar 2009 av Peppep Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Litt mer utfyllende info om Virtual PC fra microsoft? Får vel bare legge inn 32bits versjon i stede da... Bare stikk inn på microsoft sida og søk etter det der Må vel kanskje søke på virtual pc sp1 for å få den nyeste versjonen. Det er gratis, og er rundt 20-30mb om jeg ikke husker feil. På nedlastnings sida kan du velge om du vil ha 32 eller 64bit regner med at du kan installere Windows 7 64Bit om du bruker virtual pc 64bit. Har testa det med dos, windows 3.11, windows 98, micro xp, windows server 2003, windows home server, div windows versjoner jeg har brukt nLite på.. Veldig lett å bruke bare installer, kjør veiviser for å opprette nye virtuelle maskiner, velge om du vil installere fra cd rom, eller mounte ei image fil. Men en ting, det funker dårlig med linux versjoner.. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 OK, forklar meg: Jeg har Tre harddisker på maskinen min (HP laptop): C, D og en som heter "HP Recovery (E:)". Så det ligger på en måte en backup av systemet på den E: disken. Om jeg innstallerer W7 og går tilbake til Vista om et par måneder, vil jeg kunne trykke F11 og velge "sett tilbake til fabrikkinnstillinger" og så går den tilbake til Vista? Takker... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ja, så lenge du ikke roter med innholdet på E:. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Har aldri gjort det. Lurte egentlig bare på om Windows 7 kom til å slette eller formatere E: på noe vis. Har i allefall lastet ned Windows 7 nå. Litt usikker på om jeg skal orke å innstallere: For: Raskere OS. Hadde vært gøy å prøvd Om jeg likte det hadde jeg mest sannsynelig kjøpt fullversjonen i august Mot: Må ta backup en gang til av OS'et Når jeg (eventuelt) går tilbake til Vista kommer det til å være 3Gb med oppdateringer. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Og så en ting til: Jeg har bare DVD'er med 16x. Syns jeg hørte noe om at du måtte ha 2x eller noe sånt? Kommer jeg til å få problemer med å innstallere med en DVD+R 16x? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå