Gå til innhold

Last ned Windows 7 beta


Anbefalte innlegg

Ser fortsatt ut som Vista, og minimum HDD-krav er 16GB. Seriøst? WinXP Mini er 500MB, og Linux Mint er litt over 1GB. Bloatware ftl.

 

 

Store forskjeller mellom Vista og 7 spør du meg.

 

Dessuten, hvem i alle dager klager over 16GB? Det er ikke engang en HD-film. Med prisene per GB i dag snakker vi om ~16 kroner, eller, egentlig bare 8-9, siden installasjonen bare er på 8-9GB.

Mulig MS regner med at installasjonen vil være på 10-12GB etter noen år, og med 4-6GB pagefile ender vi opp på 16GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser fortsatt ut som Vista, og minimum HDD-krav er 16GB. Seriøst? WinXP Mini er 500MB, og Linux Mint er litt over 1GB. Bloatware ftl.

 

Windows 7 skal vel etterhvert komme med mulighet for å velge hvilke elementer som blir installert. Dvs at du kan ta bort og legge til "pakker" akkurat som du gjør i Linux.

 

Hvis denne funksjonaliteten er tatt vekk så beklager jeg, men det er ikke lenge siden jeg leste om det sist.

 

Evt kan du sjekke neowin forumet der de har en feature list for W7.

 

 

 

(svarte da du klager på hdd plass, men som nevnt over så er strengt tatt 16gb en slikk og ingenting, det er flisespikkeri å klage på dette..)

Lenke til kommentar

Bare lurer på en liten ting i forbindelse med probleme med Windows 7 og MP3filer.

 

har en pc med en hdd og to partisjoner, C: & d:, har noen mp3'er på d: som jeg fortsatt vil ha.

 

er det noen sjangse for at de blir korrupt når jeg installerer 7 eller?

vet at det er en bug i 7 som kan ødelegge mp3 filer men må jeg spille av filene for at de blir korrupt eller kan jeg risikere og miste mp3 filene mine bare ved og installere 7 sånn at jeg ikke rekker og installere patchen før filene blir ødelagt??

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet merker man kun mp3-bug'en om man prøver å redigere metadata med Windows Media Player. (Eller lar WMP gjøre det automatisk, som er default).

 

La være å bruke WMP, så er du trygg.

 

 

Oki, takker :) da skal jeg også prøve 7 :thumbup:

 

Nei, dette er ikke riktig. Problemet kan også inntreffe dersom du åpner en mappe med MP3 filer.

 

Løsning: Installer fix KB961367. Se http://support.microsoft.com/?kbid=961367

Lenke til kommentar

Etter en drøy dag med bruk av Windows 7 beta, har jeg følgende erfaringer. Jeg installerte Windows 7 på min testmaskin som er en Dell Latitude D600, Intel Pentium M 2,0 Ghz, 1 GB RAM, ATI Mobility 9000.

 

1) Instalasjonen gikk raskt og smertefritt. Windows oppdaget alle drivere selv.

 

2) Førsteinntrykket var litt Wow... Ting går merkbart fortere, selv på denne snart 5 år gamle maskinen (ny våren 2004). Med fortere mener jeg at maskinen gav raskere respons, dvs. tiden som går fra jeg for eksempel klikker på Kontrollpanel på Startmenyen til Kontrollpanelet med alle ikoner vises komplett. Bla seg gjennom mapper og innstillinger går også mye raskere. Med Vista følte jeg ofte at OSet holdt på med noe annet i bakgrunnen, noe som ofte gav stor harddisk aktivitet, og at det jeg ville gjøre ble nedprioritert. Den følelsen er helt borte med Windows 7. Oppstart går også raskere.

 

3) Elsker den nye oppgavelinjen! Tips: Sørg for å høyreklikke på f.eks. Windows Media Player. Denne vil da vise vanlige spillelister, sist brukt, gjenoppta avspilling osv. selv når WMP ikke kjører. IE8 viser sist besøkte nettsteder på samme måte. Elsker også dockingen av vinduene. Tips: Dra et vindu helt ut i kanten av henholdsvis ventre og høyere side (viduet tar da nøyaktig halve skjermen), og helt øverst (vinduet maksimeres). En annen ting som fungerer veldig bra er forstørrelse. Jeg har maskinen koblet til LCD-TV og sitter i sofaen med trådløst tastatur. Har satt størrelse til 150%, og alt blir større uten at oppløsningen endres fra skjermens optimale oppløsning. Fungerer veldig bra når man sitter langt unna skjermen og skal klare å lese hva det står over alt. Mao. bra for HTPC-bruk. En annen ting: Legg merke til knappen helt til høyre for klokken. Denne minimerer vinduene og vises Skrivebordet.

 

4) Alle drivere ble automatisk installert av Windows 7. Anbefaling: Ikke installer eller bruk andre drivere enn dem man får fra Windows 7. Jeg tok for eksempel å plugget inn min Sony E. mobil via USB. Windows 7 oppdaget automatisk telefonen, både som USB-lagringsplass og GPRS/3G nettverksforbindelse. Det var bare å klikke "Slå på Internet via USB" på mobilen, og vips så var Windows 7 online (ingen installasjon av programvare eller instillinger nødvendig). Det samme gjaldt webkamera og smartkortleser med flere ting jeg har tilkoblet maskinen.

 

5) Ikke installer DivX/Xvid codec mv. Windows 7 har disse og en rekke andre codec som standard.

 

6) Jeg har opplevd en del frys, hvorpå til og med Alt-Ctrl-Del slutter å fungere. Det var da ingenting annet å gjøre enn å slå av strømmen og starte på nytt. Frysene kom nesten hver gang ved videoavspilling. Det viste seg at det er et problem med driveren til skjermkortet (ATI Mobility 9000). Løsningen for min del var å nedjustere maskinvareakselarasjon til "disable all DirectDraw and Direct#D accelerations". Dette gjør at ting går en del saktere, men nå er det i hvert fall ingen frys lengre. Håper på oppdatert driver og andre bugfixer snart. Andre som har hatt dette problemet?

 

Edit: Rettet skrivefeil. 1 GB RAM, ikke 1 MB RAM. :-)

Endret av reidar76
Lenke til kommentar
Jeg installerte Windows 7 på min testmaskin som er en Dell Latitude D600, Intel Pentium M 2,0 Ghz, 1 MB RAM, ATI Mobility 9000.

 

Det var da voldsomt til lave systemkrav. :D Men ja, laptopen min har samme specs ( 1GB altså..) og jeg kunne se langt etter Vista på den. 7 derimot, virker foreløpig som en drøm.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Jeg installerte Windows 7 på min testmaskin som er en Dell Latitude D600, Intel Pentium M 2,0 Ghz, 1 MB RAM, ATI Mobility 9000.

 

Det var da voldsomt til lave systemkrav. :D Men ja, laptopen min har samme specs ( 1GB altså..) og jeg kunne se langt etter Vista på den. 7 derimot, virker foreløpig som en drøm.

 

 

Jeg la inn W7 på en virituell PC med 500 MB allokert ram. fungerer raskt som faen selv da :)

Lenke til kommentar

På min maskin så kom Windows 7 med driver for alt bortsett fra "SM Bus". Men Microsoft jobber med Intel om å løse dette.

 

Vet Windows 7 kommer med DivX / XVid decoder, men hva med H.264? Så H.264 ble nevnt i lisensteksten til Windows 7, men har ikke kunne spille av H.264 video i Windows 7.

Installerte Haali Media Splitter for å få .mkv støtte samt CoreAVC og AC3filter. Da virker alt som det skal i Windows Media Player.

 

Min PC:

Gigabyte GA-P35-DS4

Intel Core 2 Duo E6750 @ 3Ghz

GeForce 8800 GTS 320MB (klarer så vidt Crysis på Medium grafikk ved 1280x1024 oppløsning).

Corsair TWIN2X PC2-6400 4GB RAM

 

Punkbuster (anti-jukse program) er ikke oppdatert for Windows 7 enda så du vil bli kasta ut fra online servere i Battlefield 2, Call of Duty 4 og andre spill som bruker Punkbuster. Men man skal vel ikke bruke et BETA-OS for å spille på i utgangspunktet.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Punkbuster (anti-jukse program) er ikke oppdatert for Windows 7 enda så du vil bli kasta ut fra online servere i Battlefield 2, Call of Duty 4 og andre spill som bruker Punkbuster. Men man skal vel ikke bruke et BETA-OS for å spille på i utgangspunktet.

Hm. For oss få som spiller Sof2 må vi dualboote til XP eller spille windowed i vista for at funksjonen PB-screenshot skal funke. Da var vel ikke W7 løsningen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...