Gå til innhold

Last ned Windows 7 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo! Win7 er i beta enda! Hva forventer man liksom.

Det er nok ganske mange som forventer at alt skal funke som om det var W7 SP4 som var sluppet. I tillegg forventer nok mange at det skal være graits og sikrer seg BETA-nøkler med venstre hånd og googler etter cracker med høyre ;)

 

Jeg har ikke prioritert oppgradering av pc'n siste året og har ikke fått testet Vista annet enn litt på jobben. Merker uansett at den generelle stemningen er mye bedre nå enn da Vista kom. Gleder meg til å bygge pc til høsten og installere Windows7 x64 på en SSD. MS har gjort mye kritikkverdig, men det ser ut til at de endelig er litt mer på samme kurs som kundene. Håper bare WMP støtter alle åpne formater, spesielt FLAC og OGG. Ser ingen grunn til at det skal være så vanskelig når de løser alle mulig andre kompliserte problemer.

Lenke til kommentar

Okey, nå er jeg en helt vanlig ungdom uten noe som helst peiling på data utover det jeg bruker til skolearbeid, multimedia osv. Men fikk veldig lyst til å prøve dette Windows 7 :) Kan en vanlig person innstallere det uten at jeg må inn i noe system og trykke og fikle med all slags innstillinger og ting som jeg ikke forstår meg noe på? Dvs, skjer tingene automatisk? Og må jeg ha en DVD for å gjør dette? Og kan jeg enkelt avinnstallere det igjen hvis jeg ikke vil ha det?

Lenke til kommentar
Dette bør lastes ned for de som er redd for mp3'en sin!!!!!!!

 

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

 

"Install this update to resolve live and recorded TV issues in Windows Media Center, recorded TV playback issues in Windows Media Player, and MP3 file corruption issues in Windows."

 

Det der er jo kun ett problem hvis man bruke Windows Media Player til å endre navn osv på sangene. Ikke hvis de spilles av, eller om man har MP3 på PCen

 

Er det kun 2,5 millioner som kan laste ned?

Er ikke det litt lite (tenker da world wide messigt)

 

Når jeg leste det, tenkte jeg, argh, jeg er jo sent ute, aldri om jeg får, men får nå prøve, også fikk jeg.. kanskje den begrensingen ikke helt stemmer?

 

Husk at dette er en beta, og ikke en normal Windows for alle. Så 2.5 millioner burte holde i massevis. Ikke alle som gidder å teste noe som ikke er ferdig, eller som har en dato man ikke får brukt det etter.

Lenke til kommentar
Okey, nå er jeg en helt vanlig ungdom uten noe som helst peiling på data utover det jeg bruker til skolearbeid, multimedia osv. Men fikk veldig lyst til å prøve dette Windows 7 :) Kan en vanlig person innstallere det uten at jeg må inn i noe system og trykke og fikle med all slags innstillinger og ting som jeg ikke forstår meg noe på? Dvs, skjer tingene automatisk? Og må jeg ha en DVD for å gjør dette? Og kan jeg enkelt avinnstallere det igjen hvis jeg ikke vil ha det?

Den tricky delen er å få den riktig brent på DVD hvis du er heldig. Hvordan du gjør det er vel godt forklart i forskjellige poster litt lenger opp. Ellers er det ikke så mye teknisk kunnskap du trenger. Lettere å bruke enn XP med tanke på rett ut av boksen-konsept og driverløsninger. Alltid gruet meg til reinstallasjon av XP, for alltid hatt masse problemer med midi-keyboardet, lydkortet og en del slike ting, men det gikk mer eller mindre smertefritt i Windows 7. Så med mindre du har en del sær hardware, så går det meste av seg selv og automatisk, og det grafiske grensesnittet under installasjonen er også lett å forstå selv uten kompetanse.

 

Ôg ja, du trenger en DVD

Lenke til kommentar
Noen som kan sjekke hvilken build dette er? Gidder ikke bytte ut 7000-builden min mot den samme eller fks. en 7001 build som bare varer til August isåfall. Må være litt mere major changes

 

 

vis jeg har forstått det riktig så er beta1 build 7000

Sikker? Litt merkelig at de plutselig slipper 7000 som lovlig beta når den først har vært på piratmarkedet en stund

Lenke til kommentar
Noen som kan sjekke hvilken build dette er? Gidder ikke bytte ut 7000-builden min mot den samme eller fks. en 7001 build som bare varer til August isåfall. Må være litt mere major changes

 

 

vis jeg har forstått det riktig så er beta1 build 7000

Sikker? Litt merkelig at de plutselig slipper 7000 som lovlig beta når den først har vært på piratmarkedet en stund

 

 

den ble lekki ut før ms lanserte den ;)

Lenke til kommentar

'hei igjen.. som jeg nevnte tidfligere at jeg fikk problemer med under oppstart med boot av dvd plata der isoen lå... jeg oppdaget at filen var bare på 1.3 gb da jeg brente den... jeg trodde den dagen jeg lasta den ned..var 100% .. men neida..så hadde tydeligvis nedlastingen blitt avbrutt underveis... filen skal jo være på 2.4 gb om jeg ikke tar feil..så jajaja.. har problemer med å laste ned filen på nytt fra microsoft... :/

Lenke til kommentar

Enda et spørsmål :blush: : Jeg har en dell pc med restore funksjon (gjennoppretter til hvordan pcen var når jeg fikk den). Dette programmet startes før windows starter. Tror dere dette (dell system restore) blir sletta hvis jeg installerer windows 7? Ligger det på c eller en annen gjemt harddisk. Trenger å vite dette siden xp vil bli sletta hvis jeg tar steget pga jeg har bare en harddisk.

 

Og så lurer jeg på om det er en del folk her som synes windows 7 er så bra/stabilt at dere vil fortsette å bruke det fram til høst. Jeg er litt lei av å ha xp media center 32 bit, og vil prøve 64 bit (har hardware for det). Takker :innocent:

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Et par spørsmål til de som allerede har innstallert. Jeg tenker på å installere W7 som dualboot til XP, skal jeg bare starte installasjonen så lager W7 dualboot for meg?

 

Kan jeg installere den på D: disken som inneholder dokumenter og diverse uten fare for at innholdet på den blir borte? Lite lysten på å partisjonere enda en partisjon på operativ disk.. :whistle:

Lenke til kommentar
Er det kun 2,5 millioner som kan laste ned?

Er ikke det litt lite (tenker da world wide messigt)

 

Når jeg leste det, tenkte jeg, argh, jeg er jo sent ute, aldri om jeg får, men får nå prøve, også fikk jeg.. kanskje den begrensingen ikke helt stemmer?

Husk at dette er en beta, og ikke en normal Windows for alle. Så 2.5 millioner burte holde i massevis. Ikke alle som gidder å teste noe som ikke er ferdig, eller som har en dato man ikke får brukt det etter.

Men det viktigste av alt er jo at alle de som tester Windows 7 Beta sender tilbakemelding(er) til Microsoft slik at de kan forbedre operativsystemet ytterligere. Og jo flere som sender sine meninger om Windows 7, jo bedre kvalitet får operativsystemet når den endelige versjonen kommer ut. Så hva enn dere måtte ønske å endre på, tips Microsoft om det, for det er nå det gjelder. Det er nå vi har "makt" til å fortelle Microsoft hva og hvordan vi egentlig vil ha det.

Jo flere, jo bedre. Jo tidligere, jo bedre.

 

Hvis alle deltar på det, så kan Windows 7 bli en suksess!

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar
Enda et spørsmål :blush: : Jeg har en dell pc med restore funksjon (gjennoppretter til hvordan pcen var når jeg fikk den). Dette programmet startes før windows starter. Tror dere dette (dell system restore) blir sletta hvis jeg installerer windows 7? Ligger det på c eller en annen gjemt harddisk. Trenger å vite dette siden xp vil bli sletta hvis jeg tar steget pga jeg har bare en harddisk.

 

Og så lurer jeg på om det er en del folk her som synes windows 7 er så bra/stabilt at dere vil fortsette å bruke det fram til høst. Jeg er litt lei av å ha xp media center 32 bit, og vil prøve 64 bit (har hardware for det). Takker :innocent:

 

Jeg kan med sikkerhet si at restorefunksjonen ikke forsvinner med mindre du velger å fjerne partisjonen det ligger på.

Denne partisjonen pleier å ha navn som Rescue, backup, restore eller lignende og pleier å være på mellom 2 og 5 GB. Det bør være enkelt å se hvilken partisjon som er restore-delen.

Lenke til kommentar

Huks at Vista drivere skal fint fungere på Windows7, så finner du ikke driver last ned den for Vista. Fungerer topp på min laptop når jeg skulle ha driver og programvare for fingeravtrykkleseren.

 

Mitt inntrykk så langt er at denne Beta1 B7000 fungerer vesentlig bedre enn Vista SP1. Dog har jeg ikke forsøkt spill el. Den er rask og responsiv selv på en 5 år gammel mid-end laptop.

 

Nå håper jeg bare de ikke blundrer det til mot release og jeg kommer til å bruke denne Betaen fast på min laptop til release kommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...