Treize Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 jeg har en 4år gammel hp 1300 som jeg ønsket å skanne in bildene på. Men jeg får disse vertikale hvite striper på bildene som ødelegger ganske mye av bildene. Jeg har lest litt i forumer her og der og på scantips.com men noen løsning er på problemet er vanskelig å finne. Jeg har økt på dpi og da blir bildene litt bedre etter hvert som jeg øker, men ved dpi 2400 så åpner ikke windows foto galleriet bildet. Noen som kan hjelpe meg? takk for svar Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Prøvde å søke i HPs produktbase og eneste jeg finner som heter 1300 er en gammel laserskriver. Har du en link til spesifikasjoner? Du sier heller ingenting om hva du prøver å scanne, lysbilder, negativ film eller papirkopier. Er det vanlige papirkopier scanner du med alt for høy oppløsning hvis du velger 2400 dpi. 300-400dpi er normalt nok for den type scanning, og jeg ville i hvertfall ikke gått over 600dpi. For film er det annerledes, og da vil 2400dpi være en grei oppløsning. Endret 11. januar 2009 av se# Lenke til kommentar
Treize Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Prøvde å søke i HPs produktbase og eneste jeg finner som heter 1300 er en gammel laserskriver. Har du en link til spesifikasjoner? Du sier heller ingenting om hva du prøver å scanne, lysbilder, negativ film eller papirkopier. Er det vanlige papirkopier scanner du med alt for høy oppløsning hvis du velger 2400 dpi. 300-400dpi er normalt nok for den type scanning, og jeg ville i hvertfall ikke gått over 600dpi. For film er det annerledes, og da vil 2400dpi være en grei oppløsning. det er en hp 1355 series (http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodinfoCategory?lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&product=306898). printer/skanner sånn alt i en maskin. det er vanlig fotoer på ca 10*15 cm bilder i tillegg har jeg noen sånne svart/hvite passbilder som jeg skulle skannet in på pcen. Men sånn jeg får inntrykk av av flere som har samme problem som meg er at de ikke får løst problemet, annet enn å skaffe seg en ny printer/skanner. Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Her er det ikke mye jeg kan bidra med. Spesifikasjonene er jo greie nok for scanning av vanlige 10*15 bilder. Har du ikke tilsvarende problemer når du scanner dokumenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå