twister8310 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Kjøpte meg en ipod classic på 160gb i august. Jeg har montert en pioneer avic-D3 i bilen, og selvfølgelig kjøpt en kabel slik at ipod'en kan synkronisere med spilleren... MEN,, jeg får ikke overført video fra ipod'en til spilleren, bare musikk. Alt er riktig innstillt på spilleren og ipod'en, men skjermen på spilleren er bare svart... Jeg tok kontakt med support hos pioneer: "Jeg har koblet ipod til spilleren, og det ser jo ut til å funke akkurat slik det skal. Men,, da jeg trykker på video på spilleren, kommer det opp at jeg skal bruke ipod for video-funksjonen, så det var jo greit men jeg får ikke noe bilde på spilleren(?) Jeg leste i instruksjonen til spilleren, hvor det står at ipod'en skal stå på "tv-ut på", men skjermen på ipod'en og spilleren viser ingenting da tv-ut er slått på. Lyd ser ut til å nå fram til spilleren slik det skal da jeg spiller av video, men det er alt. Kan nevne at ipod'en jeg har koblet opp til spilleren er en ipod classic på 160GB." Jeg fikk et skuffende svar: Etter at Apple forandret softwaren 01.10.07, og gjorde det også med tilbakevirkende kraft, vil modeller som ikke hadde en spesifik chip, designet av Apple, ikke ha mulighet for å vise video med styringsmulighet via skjerm (via AV minijack kable koblet til fronten er det selvsagt ikke noe problem). Så spørsmålet mitt er vel da egentlig, er det mulig å skaffe den softwaren FØR 01.10.07? Jeg har letet som en idiot på nettet de siste timene, uten hell... Hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne ipod'en var at jeg skulle høre på musikk og se musikk-videoer i bilen, så da er jo halve poenget borte :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Nei, men hvis den har AV inngang i front som det står der kan du da bare kjøpe en kabel med chip. Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Nei vil ikke koble den til via av inngangen, for det første vil det se stygt ut med en svær ledning i fronten av spillern, og for det andre skal ipod'en ligge i hanskerommet.. Styrer ipod'en via spilleren, men hvis jeg kobler til via av kabel må jo alt gjøres på ipod'en... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 kjøp en spiller med chip da. Apple er grådige jævler, kommer ikke rindt det Lenke til kommentar
twister8310 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 ja ny spiller blir det nok ikke i nermeste framtid hvertfall, men kan jo høre litt rundt om det er mulig å få satt inn en sånn chip dritt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå