Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sjenert jente, hvordan gå fram?


Anbefalte innlegg

Holder på med en sjenert jente, hun viser initiativ, men som oftest er det jeg som må starte samtalen... står litt fast siden hun gir så lite av seg, men jeg vet at hun er keen på meg. Jeg er bare keen på å holde på videre og ikke dette av lasset når hun er sjenert... Noen gode råd for å få det til å fungere videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Føler jeg blir litt for ehm... "klengete", hun stiller alltid spørsmål tilbake, vi har rota sammen osv... mend et har alltid vært jeg som har tatt initiativet, men jeg bare kjører på...

 

 

Du kan godt spørre henne om hvordan tingene ligger ann. Om ho synst du går for fort frem o.l

 

Bare å fortsette.. visst det er noe hun missliker så sier hun helt sikkert ifra.

Lenke til kommentar
Holder på med en sjenert jente, hun viser initiativ, men som oftest er det jeg som må starte samtalen... står litt fast siden hun gir så lite av seg, men jeg vet at hun er keen på meg. Jeg er bare keen på å holde på videre og ikke dette av lasset når hun er sjenert... Noen gode råd for å få det til å fungere videre?

Jeg mener at det er en stor forskjell med å være sjenert og det at dere har problemer med å prate sammen. Uansett om hun er sjenert eller ikke bør praten gå av seg selv, eller kommer det å bli ganske ubehagelig og enda mer senere i forholdet. Det skal ikke være ubehagelig når dere er sammen.

 

At hun er sjenert ved at hun ikke tør å kontakte deg, eller ta hånden din eller at hun ikke tør å komme bort til deg er noe annet og her bør du vise initiativ og bare forsette å være "klengete".

Lenke til kommentar

Skjønner, hun utnytter enhver situasjon til å ha en samtale med meg, men det er alltid jeg som må starte den. Ett eksempel er når jeg klarte sende en melding til feil person som var henne, skulle til bestekompisen min, så startet hun en samtale og kjørte den fult ut. Men hun tar aldri 1. initiativet til en samtale, hvis du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Hvis man er sjenert og i tillegg forelsket er det ikke alltid like lett å være sprudlene og flink til å holde en samtale gående, det kommer jo litt an på personen, men jeg ville ikke fordømt et forhold bare fordi praten går litt tregt. Slikt kan gå seg til når man blir litt mer avslappet og trygg.

Endret av Capria
Lenke til kommentar

Sant, men det som ofte er grunnen til at det skjer er mangel på like interesser. Hvis du snakker om et emne jeg synes er gørrkjedelig vil jeg bare gi en liten kommentar og ikke følge opp. Når man har få samtaleemner og brukt opp alle om livshistorier, interesser, familie/venner, og fremtidsplaner vil man lett ha lite å si.

 

Er det dette som er problemet er det umulig å løse. Heldigvis er det også mulig at man må bare bli litt mer avslappet og da kan det løses. Enig at man ikke skal fordømme, men være obs. Jeg har slått meg vrang på det der og det ble veldig pinlig fordi vi snakket nesten ikke sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...