Evolutioner Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei, vis jeg har en Ip xx.xx.xxx.xx hvordan kan jeg da finne ut hvem som har denne ipen? navn og adresse? er dette mulig? er dette ulovlig? Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Det har bare internettleverandøren og den er privat en privat person vil ikke finne ut hvem det er lovelig Endret 11. januar 2009 av XanderX Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 du kan gå inn på feks ripe.net skrive inn ipadressen eller navnet så får du vite hvem som eier domenet(via whois) eller er ISP for den addressen. ISP har gjerne en database for hvem de har leaset ut adressen til. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 vil du ha navn/adresse på vedkommende må du politianmelde det. det er datakrimavdelingen til Kripos som henvender seg til ISP'ene og får utlevert navn, adresse osv men jeg tviler på at du får slikt utlevert av de igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå