Gå til innhold

Hvorfor får Japan så mye kult på utgivelsene?


Batnobbit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er jo ikke sånn at man løper til butikken og kjøper World Ov Worms dersom den har ni spor, men sitter hjemme i stua og ler hånlig dersom den har åtte spor. Sett at den norske utgaven hadde ni, og resten av verden fikk åtte, jeg tviler på om det hadde stimulert kjøpelysten til den jevne norske metal-fan såååå alvorlig mye.

 

Tror heller at dette er et triks for å øke salget på verdensbasis. Mange samlere kjøper gjerne flere utgaver av album, og det at det tradisjonelt sett er de japanske utgavene som er fetest har egentlig lite å si. Om det plutselig ble gitt ut haugevis av australske utgaver med mye bra bonusmateriale hadde folk kommet til å spesialimportere det også. Spesialimport av dyre utgaver over landegrensene = penger i kassa for noen.

Lenke til kommentar

Italienske ebay-jøder som "må" ha alle forskjellige utgivelser er en bitte, bitte liten minoritet. De japanske utgivelsene er mer ekstravagante i aller størst grad pga. generelt høye priser. Det pirate bay-generasjonen ofte ikke får med seg, er at Japan får ofte mye mer enn bare et bonusspor. Mer forseggjort booklet/coverart, bonus-DVDer, plakater, decals m.m. er eksempler på ting de ofte får, men er ikke noen regel. Nei, jeg gidder ikke engang å forsøke å leite fram "dokumentasjon". Dette har jeg personlig gjentatte ganger hørt fra flere distributører og artister.

Lenke til kommentar

Jo, det å beefe opp en utgivelse med diverse ting som man ikke får av å laste ned albumet på nett er helt klart salgsdrivende, men bonussporene i seg selv tror jeg ikke betyr så mye.

 

Skulle vel tro at de kunne ha kutta prisene litt på vanilla-utgivelser, og at de lavere prisene da i seg selv ville ha drevet salget litt oppover? Antar at det koster litt å pakke et Pokémon-kort og et klistremerke ned i enhver gjøks album også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...