Gå til innhold

Blek - Hvordan bli brun?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt veldig blek hud. Typisk rødt hår, fregner og lys hud.

Ettersom som jeg har blitt eldre har fregnene forsvunnet, samt håret er mørkebrunt.

 

Huden min er fremdeles veldig lys. Hvis John Arne Riise er en tre-er (av ti) på brunhetskalaen er jeg 3,5.

 

Jeg blir ikke lett brun, men noe farge får jeg. Er en del brunere på armene, enn lårene for eksempel.

 

Hvordan gå frem for å bli brun, (og ikke rød)?

 

Jeg ønsker å få en "ekte" farge, fra sol og/ eller solarium.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

Ta solarium 3 ganger i uken, 10 minutter hver gang på svak styrke. Smør inn kroppen din med lotion hver gang du er ferdig med solinga. Når du ser at du begynner å bli brun (-ish) øker du styrken og tar det 15 minutter e.l. og 1 gang i uka elns.

Lenke til kommentar
Ta solarium 3 ganger i uken, 10 minutter hver gang på svak styrke. Smør inn kroppen din med lotion hver gang du er ferdig med solinga. Når du ser at du begynner å bli brun (-ish) øker du styrken og tar det 15 minutter e.l. og 1 gang i uka elns.

 

 

Takker for svar folkens!

 

Jeg har så vidt vært borti solarium tidligere, men det ble med en sjelden gang i blant.

 

Skal jeg gå ned til én dag i uka, når jeg begynner å få litt farge?

 

Hva slags lotion tenker du på?

Lenke til kommentar

Om du er blek har Dove en bodylotion (finnes ansiktskrem også) med "selvbruningseffekt", altså ikke ren selvbruningskrem, men en litt mildere form kan du si. Dove Summer Glow heter den, og finnes i alle dagligvareforretninger. Pass på å velge "Fair to Normal Skin" varianten i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Om du er blek har Dove en bodylotion (finnes ansiktskrem også) med "selvbruningseffekt", altså ikke ren selvbruningskrem, men en litt mildere form kan du si. Dove Summer Glow heter den, og finnes i alle dagligvareforretninger. Pass på å velge "Fair to Normal Skin" varianten i ditt tilfelle.

 

Takk for tips.

 

Hva hjelper loiton for, etter solarium?

Lenke til kommentar
Om du er blek har Dove en bodylotion (finnes ansiktskrem også) med "selvbruningseffekt", altså ikke ren selvbruningskrem, men en litt mildere form kan du si. Dove Summer Glow heter den, og finnes i alle dagligvareforretninger. Pass på å velge "Fair to Normal Skin" varianten i ditt tilfelle.

 

Takk for tips.

 

Hva hjelper loiton for, etter solarium?

De fleste lotion forhindrer at huden din tørker, og dermed hindrer den at huden din flasser og den lindrer litt solbrenthet.

Bare vær forsiktig med solarium, om du er ganske blek, så er det veldig lett å bli solbrent, og det skal jeg love deg ikke er spesielt digg. Start forsiktig, et par ganger, det er ikke verdt å ta det altfor lenge eller ofte bare for å få farge litt kjappere.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-77217
Takker for svar folkens!

 

Jeg har så vidt vært borti solarium tidligere, men det ble med en sjelden gang i blant.

 

Skal jeg gå ned til én dag i uka, når jeg begynner å få litt farge?

 

Hva slags lotion tenker du på?

bruke spenol æ da, men du får velge selv ;-)

 

 

En dag i uka eller annenhver uke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...