The_Lobster Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 "Man trenger ikke "plukke ut" de beste spillerne. Alle som deltar får være med på kvalifiseringen, som er satt opp slik at man reduserer antall påmeldte, ned til ønskelig antall deltakere i hver spillgren." DET er bra det! Endelig slipper man å ikke få være med på grunn av at man ikke er så god... ALLE burde få lov til å prøve! :o) Og jeg er mektig sikker på at spill utviklerne vil støtte de som prøver å utvikle på en måte en gren hvor du spiller.. For da vil jo deres spill kjøpes mer... Og det betyr at de vil støtte enhver som prøver å sette dette sammen, HVIS de synes det høres bra ut og at mange nok ber om det samme... [ Denne Melding var redigert av: The_Lobster på 2002-02-04 14:06 ] Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hehe, herlig tråd dette. :smile: Men det er faktisk positivt å diskutere dette. Norge, og for så vidt resten av verden også, men Norge spesielt har godt av å få PC-spill mer frem i lyset. At man fjerner nerdestempelet på det og kan anse det som en ferdighetsgren på linje med andre fritidsaktiviteter. Om det bør være en idrett skal jeg ikke uttale meg om, jeg er for gammel (hihi!?) til å mene annet enn at idrett bør ha litt mer fysisk utfoldelse involvert. Så hvor PCspill skal plasseres får andre ta seg av. Men at dette er noe som bør få mer offentlig omtale er det ingen tvil om. Det kommer bare til å utvikle seg fremover. "Cyberatletes" er kommet for å bli. Svært bra av VG å omtale innsatsen til den norske Counterstrikeklanen Massive Attack i verdensturneringen i Dallas like før jul. Håper vi får se flere slike, og en dag vil det garantert få plass på tv-nyhetene også. :smile: -P- Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Jau..idrett er jo ikke bare fysisk. Se bare på sjakk. Ikke så veldig mye fysisk der akkurat, men det finnes jo VM i sjakk. Så hvorfor ikke i pc-spelling Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-02-13 22:12, tja||anal skrev:Jau..idrett er jo ikke bare fysisk. Se bare på sjakk. Ikke så veldig mye fysisk der akkurat, men det finnes jo VM i sjakk. Så hvorfor ikke i pc-spelling for ikke snakke om bridge :smile: Ikke bare er det godtatt som ol-gren men det er vinteridrett også... Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 nå har ikke jeg giddet å lese alle postene her, men i og med at sjakk er en egen linje på norsk topp idretts gymansium (NTG) så burde ikke data, online spilling være noe dårligere!! Lenke til kommentar
luciphur Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har selv spillt Counter-Strike siden begynnelsen, og liker å kunne slappa av en gang i blant med noe annet enn tv o.l. Men ærlig talt, dette er virkelig å trekke det alt for langt. Counter-Strike er og blir et data spill! - Tommy final-luciphur Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hei Zamoht! Ja,eg synest det er litt spessielt at Brige er Ol-grein og til og med i vinter ol.Veit ikkje begrunnelsen for det?Er det kanskje fordi folk sitter inne å spiller Brige om vinteren eller.no ...? Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Se på en sport som curling (jævli gøy både å se på og spille). Det krever ikke veldig mye utholdenhet, men det krever utrolig god presisjon. Så i fremtiden så tror jeg det blir idretter som ikke krever kondisjon, men idretter som krever presisjon og "sittestillende" konsentrasjon.. Lenke til kommentar
labri Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Quote: On 2002-01-21 18:30, Zamoht skrev:Selv går jeg vk2 Idrettsfag og hadde denne diskusjonen på skolen i dag, faktisk UTEN å ha lest denne artikkelen eller hørt om gruppen som har lagt det fram.Toppidrettsgymnaset har faktisk en egen linje for sjakkspillere og driver med utdanning av elitespillere i denne grenen. De som forsvarer sjakk som idrett sier at konsentrasjonsnivået på en sjakkspiller under konkurranse er så høyt at dette krever god utholdenhet. Jeg kan si meg enig.Håper på flere innspillmvh Thomas Nilsen huttetu! :smile: Jeg har spilt sjakk selv, og har en broder som har deltatt i VM. Jeg er litt usikker på hva som menes med "utholdenhet" i denne sammenhenhen. Normalt mener man vel med "utholdenhet" at man klarer å utholde et fysisk press over lengre tid eller noe. I sjakk er det vel mer en slags psykisk utholdenhet som settes på prøve. Så vidt jeg kan huske fra min ungdom, hehe, kunne et sjakkparti vare opptil 6 timer. Tror ikke jeg har sett spillere som tar inn føde mitt i et spill heller. uanz - som deg, er jeg enig i at sjakk kan regnes som en idrett. Bare syntes det var litt morsomt med sjakkspillere som bedyrer at spillet krever utholdenhet..... javel - jeg er tydeligvis overtrøtt Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Såklart, når det gjelder utstyr, kan det være meget store forskjeller! Men man spiller med det man har! Har bedrevet online-DeltaForce2-gaming med en gammel MicroSoft Defender, såh... (Og mørk, grøtete 13"...) Gaming burde ikke bli idrett på samme nivå som langrenn eller ishockey eller roing, men burde få egne turneringer og slikt! Lenke til kommentar
Hvisker73 Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-02-20 09:54, Mr.Hassan skrev:Hei Zamoht!Ja,eg synest det er litt spessielt at Brige er Ol-grein og til og med i vinter ol.Veit ikkje begrunnelsen for det?Er det kanskje fordi folk sitter inne å spiller Brige om vinteren eller.no ...? Tror det er fordi det var fullt i SOMMER-OL. H Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Uten å ta stilling til om det burde være en anerkjent idrett eller ikke; har dere sett en virkelig dyktig CS eller Q3 spiller i aksjon? Jeg ble skikkelig imponert/deprimert da jeg var innom Platon (spillsjappe med utleiemaskiner) og så en som spilte der i fjor høst, han spilte da mot fire - fem andre som ikke var helt borte de heller, og svinebanket dem nesten hver gang. Sinnsykt å se på, jeg kan i alle fall si at hadde de vist kamper mellom noen såpass dyktige spillere hadde jeg heller sett på det enn såpe, norske tvserier og enda mer fotball :smile: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Det er mange som jobber hardt for å få gaming akseptert som idrettsgren - blant annet Cyberathlete Professional League. C'mon people: Kan Bridge og Sjakk defineres som idrett så kan jaggu gaming på høyt nivå det også! Er selv med i en StrikeForce-klan og spiller matcher 1-2 ganger i uken med headset, mikrofon og voiceprogram mellom deltakerne i teamet (teamet mitt er fra ulike deler av Europa så vi møtes kun online.) Klansiden vår: http://www.european-vikings.com/ Nok om det - her kommer et lite utdrag fra CPL: ...of the 200 million gamers worldwide, about 30 million avid players are potential cyberathletes. This exponentially increasing number will shortly create a fan base so large that the Olympic Committee will have no choice but to recognize gaming as a sport, says CPL founder, Angel Munoz.... Les mer på Cyberathlete Professional League sine nettsider: http://www.thecpl.com/ [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-04-08 13:58 ] Lenke til kommentar
Toa Skrevet 8. april 2002 Del Skrevet 8. april 2002 Quote: On 2002-04-08 11:17, Espenevo skrev:Uten å ta stilling til om det burde være en anerkjent idrett eller ikke; har dere sett en virkelig dyktig CS eller Q3 spiller i aksjon? Jeg ble skikkelig imponert/deprimert da jeg var innom Platon (spillsjappe med utleiemaskiner) og så en som spilte der i fjor høst, han spilte da mot fire - fem andre som ikke var helt borte de heller, og svinebanket dem nesten hver gang. Sinnsykt å se på, jeg kan i alle fall si at hadde de vist kamper mellom noen såpass dyktige spillere hadde jeg heller sett på det enn såpe, norske tvserier og enda mer fotball :smile: Jeg spiller UT med/mot norges beste spillere hver dag. :wink: Hihi. Vel. Det er jo bare å laste ned demoer så får du sett høykvalitetsspilling så mye du vil. Det kryr jo av demoer for Q3 og UT med de aller beste spillerne i verden i aksjon (sikkert kjedelige "se-jeg-kan-aime" demoer for CS også). Du lærer vanvittig mye av å se på slike demoer! Spesielt kan det i begynnelsen være nyttig å se gode spillere som eier middelmådige spillere. Ser du 2 gode og jevne spillere mot hverandre kan det være du ikke ser genialiteten i det de driver med (dersom du ikke er på samme nivået selv). Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Ahh. Dette med TV: Tv dekning er på ingen måte en forutsetning for medlemsskap i norges idrettsforbund. Poenget med et medlemskap må jo være at man kan få støtte på linje med annen idrett. (i alle fall annen ikkefysisk idrett.) Jeg for min del ønsker annerkjennelse for dataspill som idrettsgren av hele mitt hjerte. Det eneste jeg ser som er problematisk, og som noen allerede har nevnt, er at det er vanskelig å si hva dataspill er, fordi man ikke kan peke på enkeltspill ettersom disse sjeldent spilles i mer enn noen år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg