KoR Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hei, jeg har problemer med å få Windows til å loade etter at jeg fikk erroren "Skjermdriveren har stoppet å virke..." nederst i høyre hjørne. Dette har skjedd: Jeg spilte CS:S på Lan, da jeg plutselig fikk erroren "Skjermdriveren har stoppet å virke...". Dette etter at jeg lastet ned Microsoft C++ Express Edition, som jeg stopped innstalleringen på midt i. Grunnen til at jeg tror det er viktig er at det rett etterpå kom en Windows Update, som krevde at PCen måtte rebootes. Det gjorde jeg, og det ble PCen ikke helt den samme. Jeg tror dette kan ha noe med at denne updaten skaper endel problemer med grafikkkortet ettersom det jeg har lest litt om idag. Det jeg har lest da er at jeg kan trenge er å avinnstallere denne updaten, men det er ganske vanskelig ettersom jeg ikke får kommet inn på Windows i det hele tatt. Selv ikke safe mode. Hittil har jeg prøvd å bruke det recovery programmet som fulgte med, og har skrudd PCen tilbake både for et par timer siden og til morgenen idag (10 jan.). Jeg har også prøvd å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger via dette programmet (PC Angel), uten hell. Windows ble reinstallert,men jeg får nå bluescreen hver gang jeg starter opp. Noen som tror de kan hjelpe meg? Her er et bilde av oppstartsskjermen, der ser dere også artifacts som jeg får på skjermen. Strekene som vises er ikke meningen. http://i43.tinypic.com/x2kv8k.jpg På forhånd takk. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Virker som om det er det samme som skjer ved oppstart som skjedde med meg i går ! Jeg starta pcen, og fikk bluescreen når den var ferdig med å loade, jeg fikk heller ikke innstallert vista, da jeg fikk bluescreen rett etter den hadde lasta over filene. Det jeg gjorde var å starte opp pcen med xp cd, formaterte den, og innstallerte vista... Du kan jo prøve dette, eller eventuelt innstallere xp hvis det er det du vil... Hvis du ikke har xp, eller vista og ikke vet hvor du får tak i så send med pm... Lenke til kommentar
KoR Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Virker som om det er det samme som skjer ved oppstart som skjedde med meg i går ! Jeg starta pcen, og fikk bluescreen når den var ferdig med å loade, jeg fikk heller ikke innstallert vista, da jeg fikk bluescreen rett etter den hadde lasta over filene. Det jeg gjorde var å starte opp pcen med xp cd, formaterte den, og innstallerte vista... Du kan jo prøve dette, eller eventuelt innstallere xp hvis det er det du vil... Hvis du ikke har xp, eller vista og ikke vet hvor du får tak i så send med pm... Jeg er nå snart ferDig med reinnstallering av vista. Det viser seg at feilen skyldes en systemfil som kom etter en windows oppdatering, den starter med n~.sys. Mista alt av gammelt skolearbeid, 10 000 sanger og filmer, og mye mer. Aff. Håper iallefall dette kan hjelpe andre. Lenke til kommentar
KoR Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Det viste seg at denne oppdateringen blir automatisk innstallert. Jeg vet at oppdateringen ble gitt ut den 27 august 2008, og sannsynligvis har noe med drivere å gjøre, og den starter også sannsynligvis på KB95~. Om noen med Vista kan sjekke det fulle navnet på driveren, dvs. det som kommer etter KB95, så kan jeg bare hindre Vista i å automatisk oppdatere til denne driveren. Får nå Blue Screen of Death hver gang jeg starter PCen, og det virker som filen som gjør dette er Nvlddmkm.sys. Har gjort endel googling, men har ikke fått løst problemet ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå