Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

lyst til å lage en linux-rekke på TG09? svar her!

Anbefalte innlegg

Da melder eg meg frivillig til å organisere en linux-rekke/gruppe på TG09.

Ser hvor stor interessen er, så får vi se :cool:

Påmelding skjer i form av svar i tråden eller PM til meg.

Har ikkje tenkt å konkurrere med HW-rekka, men at de som kjører linux/FreeBSD, kan samle seg og deler erfaringer.

Mvh toen

Påmeldte:

*toen

Endret av toen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay.

Tips: Opprett en tråd ett sted og prøv å få med en liten gjeng? Hadde vært artig. Er crew på TG09 så hadde vært gøy å sett om det ble noen Linuxrekke.

da tar eg forslaget til MSg på alvor.

De som er Interressert i å være med på å samle en linux-grupppe på TG09, kan svare her, eller sende en PM.

Har ikkje store kunnskapene om linux selv, men har for 1 år siden skiftet fra "windauge" til Ubuntu :new_woot:

Mvh toen

Lenke til kommentar
Nå har de fleste venna mine bare skolepceer, så det er ikke bare og installere ubuntu på pcene dems heller da :p

Joda. Wubi (Windows Ubuntu Binary Installer) FTW! Installerer Ubuntu som et "program" i Windows, der du kan velge om du vil boote Ubuntu eller Windows i oppstarten. Påvirker ikke Windowsinstallasjonen i det hele tatt. Eneste ulempen er at man må kjøre Ubuntu på NTFS-filsystemet, men det funker da greit for de fleste.

Hadde forresten vært interessert i å være med på den rekka, men det er allerede lagt andre planer langt borte fra Vikingskipet allerede :( Hadde jo vært ålreit å slepe med seg maskina ned bakken her og nerde litt :)

Lenke til kommentar
Nå har de fleste venna mine bare skolepceer, så det er ikke bare og installere ubuntu på pcene dems heller da :p

Joda. Wubi (Windows Ubuntu Binary Installer) FTW! Installerer Ubuntu som et "program" i Windows, der du kan velge om du vil boote Ubuntu eller Windows i oppstarten. Påvirker ikke Windowsinstallasjonen i det hele tatt. Eneste ulempen er at man må kjøre Ubuntu på NTFS-filsystemet, men det funker da greit for de fleste.

Hadde forresten vært interessert i å være med på den rekka, men det er allerede lagt andre planer langt borte fra Vikingskipet allerede :( Hadde jo vært ålreit å slepe med seg maskina ned bakken her og nerde litt :)

er enig med deg der. og du har jo programmer i Ubuntu som kan erstatte programmer i windows, Open office sier eg bare, og i nokon tilfeller betre :roll:

Også er jo de fleste linux-distroer gratis og kan lastes ned fra nettet.

Men viss du absolutt skal kjøre windows-programmer i Linux, kan du ta en titt her: http://www.winehq.org/

det er en emulator (viss eg ikkje tar feil) som visualiserer Windows i Ubuntu, og du kan kjøre de fleste programmer som er til windows i wine ;)

MvH toen

PS: ingen som melder seg på? :ermm:

Endret av toen
Lenke til kommentar

litt on topic da: viss folk er usikre på om de har lyst å være med på denne rekken, eller i det hele skal på TG, kan jo de bare melde seg av fram til seatingen begynner...og folk tenker kanskje at "nei, det er jo ingen andre som vil, så da gidder ikke eg heller", men viss alle tenker sånn, blir jo det nett opp ingen rekke.

Så eg utfordrer dere linux-fans som sitter i godstolen framfor pcen og gasser i seg cola og kims. Få opp fingeren, bokstavelig talt og skriv inn navnet ditt, og meld deg på, så samlar me ein skikkelig gjeng, med "geeks" på TG09. :lol:

MvH toen

Endret av toen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...