rune89 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Må nesten spørre igjen jeg, hvordan finner jeg ut og/eller justere/måler FPS i GTA4? Da jeg ikke finner noen form for å justere det? Justerte i FSX, kunne da plutselig kjøre spillet i bedre grafikk/scenery Sjekk bildet der jeg har ringa rundt i svart: Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Snakker du om Frame Rate per Second? Det er jo antall bilder som kommer opp i sekundet og noe du strengt talt ikke kan justere bare "sånn". Måle FPS kan vel gjøres ved å trykke på |-knappen mens du spiller. Da får du jo opp et kontrollpanel Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jo, det jeg mener ja. Kan tydeligvis justere der på fsx ^^ Visst du ser nederst der så står det jo "Move the slider to adjust frames per second" Så hva er forskjellen på Frame Rate per Second og Frames per Second ? Ingenting spørr du meg. Kommer heller ingen kontrollpanel når jeg trykker | .. Ingenting som skjer lissom ^^ Endret 11. januar 2009 av Rune89 Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 FPS kommer jo ann på systemet ditt og hvor høy/god grafikk du spiller på Lenke til kommentar
siindre Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Du kan justere FPS'en ja. Men det du må forstå er ikke at du kan sette den høyere med en slider, men du kan begrense den. F. eks sette max FPS til 30 (selv om maskinen din er god for 60fps) Selv om du setter slideren din 120FPS vil ikke pcen din yte 120FPS, men yte max 120FPS. Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Siindre: Så det er en grense med andre ord? Altså den bør stå på max hele tiden ^^ Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det er vel i de fleste tilfeller unødvendig å begrense antall fps. Hvis maskinen din derimot er god for 120 fps, så kan du (i FSX) begrense den til f.eks 60 hvis du vil at maskinen skal ha ressurser til å gjøre noe annet samtidig. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Siindre: Så det er en grense med andre ord? Altså den bør stå på max hele tiden ^^ Den bør stå på max ja, om du ønsker at maskinen skal bruke all kraften på spillet (noe jeg regner med du vil når du spiller). Eller som han ovenfor sier kan du begrense hvor mye ressurser spillet får om du gjør noe annet i bakgrunnen. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Sant, fordi satt den fra 20. til unlimited i FSX. Kunne plutselig spille med veldig god grafikk uten at det hakket for mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå