Gå til innhold

BK: "A Long Walk Home"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for kommentarer :)

Bildet er tatt i Meråker i høst.

 

Mulig himmelen ser rar ut, men det er ikke gjort noe annet med den enn diverse justeringer og svart\hvitt konvertering. Enig i at det er endel støy i bildet. Tror det ble tatt på iso400 eller 800, husker ikke helt i farten. Liten tvil om at 450D er et hakk bedre enn 400D når man kommer litt opp i iso.

 

Legger også ved et annet bilde fra samme serie.

 

post-35501-1231684795_thumb.jpg

Endret av Dirty^Dog
Lenke til kommentar

Begge bildene har noe filmatisk over seg, og jeg liker spesielt godt det siste. Det er litt frekt i forhold til hva som er vanlig i BK, fordi det har en retning som ikke alle er komfortable med. Her er det bare stilig at retningen er på vei ut, og den kontakten vi får er meget bra. Konverteringen fungerer fint for meg, og jeg blir ikke plaget av støyen. Det er ikke for mye i mine øyne. Støy blir først et problem når den er stygg, for ren luminansstøy skaper bare stemning for meg. Det er chromastøy som er stygt.

Lenke til kommentar

Det første bildet der syns jeg var utrolig bra, både forgrunn og bakgrunnen (men overgangen fra bakgrunnsfjella til himmelen ser litt rart ut). Uansett så får jeg følelsen av et fritt dyr som går utover for å oppdage de åpne viddene. Men samtidig litt usikker på hva som skjer i fremtiden. Må bare gi deg to tommeltotter opp.

 

Meråker, Da er vel dette tamrein? (Altså sameeid rein mest sannsynligvis)

 

Det andre bildet liker jeg ikke så godt som det første, det er på en måte litt mer bundet, liker det helt frie som jeg føler det første gir.

Lenke til kommentar
Det er helt klart sett i lys av støy og kontraster at konverteringen var et godt valg.

 

Nå skal det sies at orginal-filene her er helt ubehandlet da, både med tanke på kontraster, skarphet og støyfjerning. Men jeg liker de uansett best i svart\hvitt da jeg synes det passer best til et ganske "minimalistisk" motiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...