Gå til innhold

Legge kabinett ned på siden?

Anbefalte innlegg

Et litt pusig spørsmål. Men sånn det er her tar pc-kabinettet (midi) altfor mye plass. Vil det gå fint å legge det over på siden?

Det jeg bekymrer meg over er to ting. Harddisken og varmen i kabinettet. Harddisken er en WD 120 GB, ganske ny og skal vel tåle det? Intuitivt byr det meg imot...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK...

CD/DVD går nok fint, bortsett fra trøbbel med å ta inn/ut.

Vet noen cd-rom'er har spesielle "klips" som man fester cd plata med slik at det ikke vil være problemer med å bruke en cd plate i en spiller som ligger vertikalt. Har ikke prøvd selv, men en av mine tidligere cd-rom spillere hadde det.

Lenke til kommentar

Hm, når jeg tenker meg om har jeg jo sett dette mange ganger bare motsatt, altså desktop-pcer som er satt opp på langs. Hvor også cdspilleren kjører vertikalt.

Da gjenstår luft og varmeproblemet. Får se om jeg forsøker meg når vi får rydda unna plass her.

Lenke til kommentar
OK...

Vet noen cd-rom'er har spesielle "klips" som man fester cd plata med slik at det ikke vil være problemer med å bruke en cd plate i en spiller som ligger vertikalt. Har ikke prøvd selv, men en av mine tidligere cd-rom spillere hadde det.

Det er jo bare til å rive ut skuffen fra PS2- maskina, og montere på den!

PS2 er no dritt uansett, så den har man jo ikke bruk for :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at noen annbefaler å ha harddisken i den stilling den er formatert i for å unngå lese/skriveproblemer.

Det er nok ingen problem å ha harddisken vertikalt, men det annbefales å formatere den i den posisjonen.

Personlig tror jeg ikke at det vil by på noen problemer, men kjekt å vite.

Lenke til kommentar
OK...

Har ikke prøvd selv, men en av mine tidligere cd-rom spillere hadde det.

Motsier du deg selv bittelitt ?

fnis

uGn

Hallo... den hadde muligheten, men jeg har ikke prøvd muligheten. Tenk litt før du svarer da :roll:

Lenke til kommentar

så klart du kan legge kabinettet på siden, det eneste du må huske på er å ikke ha lange løse ledninger som kan sette seg fast i viftene hengende løst. jeg legger kabinettet flatt viss jeg skal fikse div. stuff i det og det finker helt toppers!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...