Gå til innhold

windows 7, installasjons problem

Anbefalte innlegg

There's something wrong when I try to install it.

The installation is about to complete, it says completing installation, then it reboots. After that it starts normally, suddenly the whole screen turns black and down in the right corner it says:"Windows 7, for testing purposes only, build 7000.

Does it have anything to do with me not making a new partition for the new OS? I tried to install it in the same partition as my Vista.

Any idea what may cause this?

Sorry gadd ikke oversette posten fra et annet forum jeg postet dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du svarer i grunn på ditt eget spørsmål:

Does it have anything to do with me not making a new partition for the new OS? I tried to install it in the same partition as my Vista.

Du kan ikke installere to OS på samme partisjon.

Så det er derfor jeg får svart skjerm?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått et nytt problem. Når jeg skal partisjonere hardisken, altså lage en ny partisjon, går det ikke an å lage en ny partisjon på over 3GB. Hva faen. Jeg skal jo installere Windows 7 som er på 16GB?Harddisken min er jo på 320GB.

Det står noe om at mengde redusert plass kan bli begrenset hvis øyeblikksbilder eller sidevekslingsfiler er aktivert på volumet. Det står også at en sidevekslingsfil er aktivert.

Hver så snill, jeg trenger hjelp!

Lenke til kommentar

Har du løst problemet simen236? Har det samme problemet som du beskrev. Svart skjerm når installasjonen er nesten ferdig, med samme tekst nede i høyre hjørne. Har lastet ned iso-filen fra Microsoft, brent en DVD. Installerer på en tom partisjon på 20 GB. Ser at Windows 7 tar opp 11 GB på denne partisjonen når jeg er inne i XP igjen, derfor skal det være plass nok. Har prøvd å installere fra XP og under booting, men kommer like langt/kort hver gang.

Når jeg skal installere står det at partisjonen jeg skal installere på er av type logisk, mens partisjonen XP er installert på er av type system. Kan dette ha noe med problemet å gjøre?

Lenke til kommentar
Har du løst problemet simen236? Har det samme problemet som du beskrev. Svart skjerm når installasjonen er nesten ferdig, med samme tekst nede i høyre hjørne. Har lastet ned iso-filen fra Microsoft, brent en DVD. Installerer på en tom partisjon på 20 GB. Ser at Windows 7 tar opp 11 GB på denne partisjonen når jeg er inne i XP igjen, derfor skal det være plass nok. Har prøvd å installere fra XP og under booting, men kommer like langt/kort hver gang.

Når jeg skal installere står det at partisjonen jeg skal installere på er av type logisk, mens partisjonen XP er installert på er av type system. Kan dette ha noe med problemet å gjøre?

Nei, Zonda har dessverre ikke greid å løse dette problemet enda. Skal surfe litt på microsofts hjemmesider og se om det står noe nyttig der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...