Gå til innhold

BK: Vinterskogen (Serie)

Rubyred

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle tre bildene er relativt enkle og rett fram.

Nummer to må jeg innrømme at jeg føler meg ferdig med veldig raskt. Lite mat for øyet, og jeg finner ingen kompositorisk ide.

Bilde nummer tre inneholder flere elementer, og det bidrar til å holde oppmerksomheten min litt lenger. Men heller ikke her finner jeg noen underliggende ide, ut over fargene. Fargene er fine de, men de er ikke nok til å bære bildet alene over tid.

Det første er min soleklare favoritt med sin tydelige flateinndeling, og sterkere (i mine øyne) mer virkningsfulle linjer. Tror kanskje jeg ville forsøkt en noe videre DOF. Jeg føler trang til å se litt dypere i bildet enn det du lar oss. Ikke nødvendigvis mye, men jeg ønsker altså mer.

Skogsbøsset i forgrunnen gir rikelig med detaljer å fordype seg i. Det gjør seg ofte ved slike bilder.

Alt i alt, vil jeg si at dette er et hederlig forsøk på å gjøre noe med et relativt utfotografert tema. Det i seg selv er modig, og det bør krediteres.

Men hvorfor tre bilder? Serier er ofte bra, men hvert bilde bør da ha en klar hensikt. Det føler jeg ikke at de har her. Særlig nummer to føler jeg at er oveflødig.

Lenke til kommentar

Det første bildet er ganske stilig. Røttene danner en vifteform på bakken, som står i fin kontrast til bakken med bladene. I det hele tatt et vellykket bilde.

De andre to føler jeg meg mer uinteressert i, så jeg bryr meg ikke om å kommentere dem.

Edit: Jeg så litt mer på det siste bildet, og fant noen kompositoriske effekter som jeg liker der også, spesielt noe vi har hatt endel av i det siste - et nesten skjult stort triangel som dannes av de tynne stammene som peker ned mot seeren. Men fremdeles står nummer en som definitivt best for meg.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Her er bilde 3 fra en annen vinkel.

Er jo i grunnen ganske vanskelige motiv å få spennende, men fargene som kom frem etter at snøen forsvant var bare magisk.

Min nye monitor viser neonfargene ganske bra, men mulig dette ikke kommer godt nok frem i forum.

post-69678-1231764213_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...