ZitHless Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg satte og spilte fallout 3 natt til i dag, da den plutseli slo seg av, kom ikke nå advarsel (skjerm frys etc.) og den ville ikke på etterpå, så jeg bare la meg og ikke tenkte noe mere over det. ps: vifta til strømforsyninga gikk sjøl om pc'n var av, så jeg måtte drege ut strøm kabelen for at den skulle slutte. Så dagen etterpå så prøvde jeg igjen uten hell, så åpna jeg kabinette og tok ut hardiskene, rammen og begge skjermkortene og lot bare hk og cpu stå igjen, og plutselig så kunne den starte igjen. Så tok jeg i rammen og eine skjermkorte, og den startet igjen og jeg fikk skjermbilde. Så bare tok jeg in siste skjermkorte og hardiskene og flytta tilbake kabinettet til der den sto og startet den. Men da jeg skulle in i bios for å fixe hvordan den skulle boote, så slo den seg av igjen og har ikke klart å få liv i den siden da. Det er lys på HK, så det er strøm, og noen ganger når jeg trykker på power-knappen så ser jeg viftene får et rykk i seg, men starter ikke. Hva kan være feil? Jeg tror kanskje at det er noe feil med strømforsyningen, men da skulle det jo kanskje ikke ha vert lys i hovedkortet? Specs: Vista ultimate 64-bit sp1 Amd phenom x4 9950 black edition ASUS M3A32-MVP Deluxe 2x CLUB 3D Radeon HD4870 512 MB 8 gb CORSAIR TWIN2X 6400C4DHX DDR2 Toughpower 750w Endret 11. januar 2009 av ZitHless Lenke til kommentar
Steina Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Du må nok fortsette feilsøkingen din. Ta ut det ene skjermkortet, og prøv igjen. Funker ikke dette, så tar du ut harddisken, og prøver igjen. Lek deg litt i BIOS om dette var nok til at den skrudde seg av, og du uansett har tatt ut harddisken(e). Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 har tadt ut begge skjermkorte, har tadt ut begge harddiskene, og søtte en in etter en og skiftet osv, og pc'n vil enda ikke starte, og dermed kommer jeg meg ikke in på bios. Tror det var tilfeldig at jeg var inne på bios da den skrudde seg av:S Lenke til kommentar
Steina Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Høres egentlig ut som et ustabilt hovedkort. Koble fra ALT fra hovedkortet, unntatt strømen fra strømforskyningen, viftene og prosessoren. Starter ikke maskinene da (sett på viftene og evt. lys), så vil jeg nok sett på hovedkortet som en syndebukk. Hvis du har strømforskyning som passer andre plasser som du kan låne, så skader jo ikke dette heller, selv om at jeg har mer troen på hovedkortet. Har feilsøkt en GOD DEL stasjonære og bærbare selv, men det er bare du selv som kan feilsøke deg frem til hva som er feil. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Har gjort det du sa, tok alt i fra utenom strømmen og cpu'en, og den starta enda ikke. Så kom jeg på at jeg kunne jo "jump-starte" strømforsyninga med en kobberledning, og ikke engang da ville strømforsyningen starte, så jeg skal hente gammelmaskina mi hos dama og teste den, en Chieftec 560w, så får bare leve uten crossfire- intil jeg får erstatning:p Hvis det var strømforsyninga som er røket da.. håper det.. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) ookei, da prøvde jeg å sette in chieftec 560w, uten nytte.. starta ikke.. så jeg har konkludert med at det er hovedkortet + strømforsyningen som er røket.. satt bare skjermkortene og ramm'en i gammel maskina mi og det verka krute mens jeg venter på retur:] Tror HK ble ødelagt, for andre og siste gangen jeg fikk starta maskinen min så var jeg jo i bios da den slo seg av.. tipper bios ble fuck'd eller noe sånt når det skjedde:/ Endret 12. januar 2009 av ZitHless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå