Gå til innhold

Skal kjøp av ny Tv, 37-42 (6-8 k)


Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har tenkt å kjøpe en en ny tv, og vi har ikke peiling på hva som er bra.

Vi hadde tenkt oss noe mellom 37-42". Vi har opp til 8000 kr å bruke på tven, og vil helst ha det beste til vårt forbruk ut av de pengene :)

 

Har sett på Lg 42PG3000, men frykter innbrenndinger siden vi kan se på en kanal ganske lenge om gangen, samt at jeg kan glemme å slå av tven mens xboxsen stå på pause.. Er dette enda et stort problem? Vil det bli innbrenninger hvis vi ser 2 timer på tv3 eller at jeg spiller Xbox i et par timer med noe statisk på skjermen?

 

Vi blir å se en del tv (sport også, fotball! Vi har Parabol), filmer og spille Xbox 360 på tven.

At den har 2x HDMI er et minimum.

 

Håper vi kansje får bestilt på mandag, så blir veldig glad for svar kjappest mulig :)

 

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PG6000 er en bra plasma som du kan i den prisklassen... Du kan også vurdere Panasonic PX80 som også er en meget bra tv. 42" koster rundt 7000 kroner...

 

Pg6000 er vell litt over min prisklasse, men har sett en del på PX80.. Ser at elkjøp har den til 6995 kr. Har den siste A'en noe å si?(TH37PX80EA), eller det det samme tv som den uten A?

 

Men som sakt, Tven vil bli brukt til en del spilling, vil jeg få problemer med Innbrenninger hvis jeg spiller over en lang tid? (3-4 timer?)

Endret av Julelys
Lenke til kommentar
Denne er veldig fin, en kompis av meg har den, og blu-ray med hdmi kabel kjører som et monster. Anbefales sterkt.

 

Fin er den og :love:

Virket ikke ille den der :)

 

Men er egentlig mest interessert i Plasma, men er veldig redd for at de statiske bildene under tv/Xbox skal brennes inn.. Noen som bruker sin Plasma til mye spillinge/tv med statiske logoer?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Denne er veldig fin, en kompis av meg har den, og blu-ray med hdmi kabel kjører som et monster. Anbefales sterkt.

 

Fin er den og :love:

Virket ikke ille den der :)

 

Men er egentlig mest interessert i Plasma, men er veldig redd for at de statiske bildene under tv/Xbox skal brennes inn.. Noen som bruker sin Plasma til mye spillinge/tv med statiske logoer?

 

Nyeste plasma tvene har ikke innbrenning som problem lenger. Fikk så hatten passa for en stund siden her, fordi jeg ikke visste det. :w00t:

Lenke til kommentar

Høres utrolig bra ut, har sett nesten alle si at PX80 er en god Tv. Vell, så lenge jeg slipper å ødelegge tven med spilling, er det akkurat hva vi (jeg :D) ønsker oss :)

 

Men må vite at jeg ikke får en annen tv hvis jeg kjøper den fra Elkjøp? Siden det står en "A" der, som ikke andre som selger tven oppererer med. (TH37PX80EA)

Lenke til kommentar
Kjøp plasma. Den sony tv hakker.

 

Har en px80 kan innbrenning skjer ikke på den bruken. Px80 har best responstid. Digg tv:) px80 er folketven og er annbafalt overalt

 

Snakk om PX80 murring om og om igjen :roll: (dette har jeg så det er best) reklamerte ikke du for en Sony lcd her for litt siden da? Nå er den plutselig elendig og PX80 det beste? Den har best responstid? Plasma har lik responstid om det er Samsung eller Panasonic. Syntes trådstarter bør sterkt vurdere LG PG6000 som i mine øyne er en klar favoritt bedre på alt uten om sortnivå i en bekk mørk stue da er PX80 bedre men slår du på en lampe så er dette utjevnet. Ellers er PX80 stygg og PG vakker og også klart bedre utstyrt så se på begge da blir valget enkelt. Grunnen for at folk valge PX80 kontra PG6000 i starten var pga pris for PG lå 2-3000,- over PX80 skjermen men nå er ikke dette en grunn lenger.

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=104422

Endret av ken36
Lenke til kommentar

Det har blitt noen "omvendte" her den siste tiden. Folk har en del fordommer mot plasma, men det virker som de fleste blir mer enn fornøyd når de får den hjem i stua. PG og PX debatten er egentlig litt håpløs siden tv-ene er såpass like når det kommer til billedbehandling.

 

PG er en penere tv, men den har litt dårligere sortnivå og kontrast. PX80 har dypere sort og litt høyere kontrast. Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt den billigste av de to.

 

Selvsagt er det slik at folk trekker frem den tv-en de selv har. Det er helt naturlig, men det er ingen her som ønsker at du skal kjøpe søppel bare så de skal tilfredsstille sitt store ego. Vi er en gjeng nerder og sliter selvsagt med de symptomene som kommer i farvannet av det, men det kan du lett klare å sile ut.

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Er samme tv. De har egne bokstaver bak for å si det ikke er samme tven om noen finner lik billigere

 

Feil, kjøpte min hos mpx og det var og en 80EA. Fikk beskjed at A kun betydde at den var produsert senere enn de med kun E bak.

Ellers et kanon tv, eneste minus at det er endel støy når det er mye hvitt i bilde, men det er normalt med plasma

Lenke til kommentar
Er samme tv. De har egne bokstaver bak for å si det ikke er samme tven om noen finner lik billigere

 

Feil, kjøpte min hos mpx og det var og en 80EA. Fikk beskjed at A kun betydde at den var produsert senere enn de med kun E bak.

Ellers et kanon tv, eneste minus at det er endel støy når det er mye hvitt i bilde, men det er normalt med plasma

 

Ja det er normalt med noe støy i bildet men Panasonic sliter mer en andre dette kan man lese fra mange brukererfaringer evt på avforum.no

Lenke til kommentar

Vell, tror vi har vært ganske heldige idag egentlig. Vi var innom elkjøp på lørdag, pga vi hadde lagt av en 42pg3000. Men de hadde ikke klart å skaffe den på 10 dager. Der sto han å løyg til oss, og vrei seg unna den annonsegarantien. Vi ringte kundeservice når vi kom hjem, å de sa at det var dårlig oppførsel av Elkjøp Tromsø, å at vi bare skulle kreve en rabatt eller kompansasjon. Når Elkjøp Tromsø igjen prøvde seg på mandag, tok min forloved fatt :D

Hun ringte til Elkjøp Kundeservice og fikk dama der så sint at hun ringte Elkjøp Tromsø.. Usikker på hva hun sa, men da fruen dro på elkjøp, fikk vi en 42PG6000 til prisen av den 42PG3000.. 6000 kr :D Meget godt kjøp? :p

Nei, send damene, de fikser alt..

 

Men nå som jeg har den i hus, er det noen jeg må tenke på? "innkjøring"?, Noe annet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...