Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 3-serie e-46, hvor stort for å få det godkjennt?

oddlef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5% avvik +/- fra org. rulleomkrets. Bredde har ikke noe å si så lenge det ikke stikker utefor skjermen. Org. innpress er vel 42 hvis jeg ikke husker feil, sporvidde kan lovlig endres 5mm (Mulig det var 7mm. Ble usikker) så ET 37/47 går greit.

Men drit i godkjenning. Så lenge det er nogenlunde fornuftig så sier ingen noe på det.

Lenke til kommentar
5% avvik +/- fra org. rulleomkrets. Bredde har ikke noe å si så lenge det ikke stikker utefor skjermen. Org. innpress er vel 42 hvis jeg ikke husker feil, sporvidde kan lovlig endres 5mm (Mulig det var 7mm. Ble usikker) så ET 37/47 går greit.

Men drit i godkjenning. Så lenge det er nogenlunde fornuftig så sier ingen noe på det.

Derfor kunne du spart deg det innlegget.

OT: Det stemmer som nevnt over her at du må innafor en + - 5%-grense,

men det er også en del andre ting som innpress, at det ikke subber og ikke går

utafor hjulbuen som må stemme før det kan godkjennes..

Hørt på bimmers?

Lenke til kommentar

Ok, så det du sier er altså at så fort jeg skrev at godkjenning av felger/dekk er unødvendig, så ble all annen informasjon i innlegget mitt ubrukelig eller? Pussig tankegang.

Du har jo egentlig skrevet akkurat det samme som meg. (Jeg glemte å nevne subbing da)

Oppsummering:

Rullediameter: Max endring 5% +/-

Innpress 37/47

Størelse på felg: Likegyldig så lenge rullediameteren ikke endres mer enn 5%. Men 18-19" er pent på E46

Det skal ikke subbe i skjermene eller gå utenfor hjulbuene.

Bimmers.no er bra. (Kan ikke tro at jeg glemte det)

Lenke til kommentar

takk for svar!

skal ivei og godkjenne senkesettet, så da kan jag like godt godkjenne felgene jeg har også!

225/40-18 er dimensjonen jeg har!

har keskin kt4 og de har 5mm mindre innpress enn org tror jeg!

så da skal det ikke være noe problem å få det godkjennt altså? :)

Lenke til kommentar

En på bimmers fikk godkjent 10x20" foran og 12x20" bak på sin E46(dog han har original M3-bredding), så alt er mulig bare det holder seg innenfor rimelighetens grenser(kan diskuteres mtp. den hvite E46'n jeg linker til, hehe).

Edit: Trekker tilbake min påstand hva gjelder godkjenning. Han hadde visst ikke fått godkjent felgene likevel, det bare noe han sa FØR han viste bilen med felgene.

Endret av Torak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...