Eirik2 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg har en integrert multikortleser av ukjent fabrikat som har fungert bra frem til nå. Bruker den sammen med tre forskjellige CF-kort; 2X SanDisk Extreme IV 4GB og ett stk SanDisk Extreme III 8GB. Har fungert bra frem til nå. Kortleser har et indikasjonslys som lyser grønt når den ikke er i bruk, og rødt når i bruk. I det senere har den imidlertid begynt å blinke mellom rødt og grønt, uten at den finner kort (enhet dukker ikke opp). Kortene fungerer når jeg bruker ekstern USB-kortleser. Har oppdatert Reakltekdriveren som hadde blitt installert automatisk, også formatert et kort for å se om det hjalp. Intet ser ut til å virke. Det er ikke kortene som driver og tar kvelden? Noen forslag til FIX? Mvh, Eirik Endret 10. januar 2009 av Eirik2 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 For meg høres det ut som om det er minnekort leseren som driver å kødder her...men har du mange enheter inne på min datamaskin som du kobler til og fra, støtt og stadig? Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Ja, egentlig. Noen Saitek spillkontrollere (1xUSB) og noen penner av og til. Dessuten disse CF-kortene, da. Men. Nå løste det seg faktisk (har knotet med dette i en uke, og så fikser det seg to min etter post her). Ihvertfall midlertidig. Jeg dyttet inn et SD-kort fra et annet kamera, og plutselig våknet den. Deretter testet jeg CF-kortene igjen, og den leste som bare det. Mulig den var lei av monotonien med CF.... Edit: Men generelt, er dette noe som skjer ofte ved mye skifting av enheter? Noen forholdsregler? Mistenker at saitek-joysticken min er en synder her. Mvh, Eirik Endret 10. januar 2009 av Eirik2 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Neste gang..: Bruk "Trygg fjerning av maskinvare" før du tar ut lagringsmedier fra en pc... Du kan ødelegge minnekort, eller data lagret på eksterne harddisker hvis du ikke bruker denne...selv om det er liten sjanse for det, er det lurt å være på den sikre siden... Missta par minnekort pga det der...xD Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Ja, pleier å bruke det, men har kanskje ikke vært så flink på CF-kortene og joysticken som jeg er på minnepenner. Skal skjerpe rutinene. Takk for info! Mvh Eirik Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Kan også legge til at Windows er slurvete og en rotekopp med USB. Noen ganger blir USB drivere korrupt og du får merkelige problemer. I noen tilfeller som for eksempel USB huben jeg har liggende så har den en egen ekstra styreenhet som har sitt eget minne. Her fyller Windows enkelte ganger på med sine søppeldata og resultatet var at huben sluttet å virke, for å få den til å virke igjen måtte jeg koble den fra maskinen og ta strømmen til den og la den stå i 10 sekunder før jeg koblet den opp igjen for å tømme minnet. Så Windows skal man ikke helt stole på, er en god del rariteter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Bruk "Trygg fjerning av maskinvare" før du tar ut lagringsmedier fra en pc... Den skal ikke brukes på minnekort. Da vil du fjerne hele kortleseren. Minnekort oppfører seg omtrent som en CD. Hvis du ønsker, kan du høyreklikke og velge 'Eject'. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Bruk "Trygg fjerning av maskinvare" før du tar ut lagringsmedier fra en pc... Den skal ikke brukes på minnekort. Da vil du fjerne hele kortleseren. Minnekort oppfører seg omtrent som en CD. Hvis du ønsker, kan du høyreklikke og velge 'Eject'. Hvorfor skal det ikke gjøres når jeg gjør det på min egen pc hele tiden når jeg skal ha ut et minnekort??? Jeg fjerner ikke minnekortleseren når jeg bruker den funksjonen... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hva slags minnekortleser har du? De pleier å være tilkoblet med USB, og oppfører seg akkurat som en CD stasjon. Dvs stasjonen vises i utforsker hele tiden, enten kortet er ute eller inne. Og "Trygg fjerning" pleier da ikke å komme opp når man setter inn kort (eller CD). Men du har kanskje en annen type? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hva slags minnekortleser har du? De pleier å være tilkoblet med USB, og oppfører seg akkurat som en CD stasjon. Dvs stasjonen vises i utforsker hele tiden, enten kortet er ute eller inne. Og "Trygg fjerning" pleier da ikke å komme opp når man setter inn kort (eller CD). Men du har kanskje en annen type? Husker ikke hva den heter, men for hver kort-type den tar så kommer de opp i Min datamaskin som flyttbar HDD... Men det er jo forskjellig fra produsent til produsent slvfølgelig... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Akkurat det jeg mener. Kortlesere er "Removable disk" og grupperes sammen med CD/DV og floppystasjoner. Jeg ser aldri "Trygg fjerning" bortsett fra når jeg setter inn USB minnepinne eller ekstern disk. Men det er forskjell på PC'er, og muligens mellom Vista og XP. Har hatt PC hvor "Trygg fjerning" var tilstede hele tiden. Hvis jeg brukte den på en kortleser så forsvant den, måtte da restarte XP eller plugge USB kontakten ut og inn. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Akkurat det jeg mener. Kortlesere er "Removable disk" og grupperes sammen med CD/DV og floppystasjoner.Jeg ser aldri "Trygg fjerning" bortsett fra når jeg setter inn USB minnepinne eller ekstern disk. Men det er forskjell på PC'er, og muligens mellom Vista og XP. Har hatt PC hvor "Trygg fjerning" var tilstede hele tiden. Hvis jeg brukte den på en kortleser så forsvant den, måtte da restarte XP eller plugge USB kontakten ut og inn. Jeg fikk i hvertfall brukt "Trygg fjerning" av maskinvare når jeg putta inn minnkort i den leseren... Men samme kan det være...dette begynner å bli en diskusjon som går uttafor emnet her... Saken er løst og det er det viktigste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå