NySomHobby-Fotograf Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Er helt ny her, og med nytt kamera og (Nikon D 60, med kit 18-55mm objektiv). Var ute og prøvde kameraet litt i romjulen. Tok disse, men ble ikke helt fornøyd med resultatene på en måte... Noen som har forslag til hva som kunne ha hvert gjort bedre? F: 7,1 1/200 ISO: 100 F: 6,3 1/160 ISO: 100 F: 5,3 1/100 ISO: 100 Endret 29. januar 2009 av NySomHobby-Fotograf Lenke til kommentar
Snasnt Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg tror du vil få mer effektfulle bilder om du flytter horisonten høyere eller lavere i bildene dine. Dvs. bestem deg for om du vil fokusere på himmelen eller landskapet. Det er iallefall et råd jeg har fått... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Fint bilde. Det som stiant sier er riktig. Du skulle ikke ha tatt med så mye av himmelen, den er skyfri og kjedelig. Det beste er å tenke på dette når du tar bilde, men du kan croppe bildet slik jeg har gjort her. Det blir litt widescreen/panorama effekt når bildet er croppet slik. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Pent bilde som ikke har (i mine øyne) det lille ekstra som gjør at man har lyst å se på det en gang til. Men pent, ja! Edit: fjernet bildet jeg prøvde å legge ut min versjon av pga jeg ikke fikk det til på rett måte. Endret 11. januar 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
NySomHobby-Fotograf Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Takker for krittik! Takk for tipsene, er enig at det ble en del bedre når den kjedelige himmelen ble fjernet. Derfor syntes jeg nesten bilde nummer to var litt bedre, siden horisonten ikke var midt i. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Det siste er stille, rolig og pent - med en enkel og grei komposisjon. Lenke til kommentar
NySomHobby-Fotograf Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Det siste er stille, rolig og pent - med en enkel og grei komposisjon. ...men muligens noe overeksponert tror jeg? Men det er vel en enkel sak med et redigeringsprogram? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Det er utblåst på venstre side, ja. Så du burde nok ha eksponert litt mer til venstre, som vi kaller det. Altså litt mørkere. Men jeg bryr meg ikke alltid med slike perfeksjonistiske detaljer, når jeg like gjerne kan gi en oppmuntring til en nybegynner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå