deathshot Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hei! I det siste har jeg ikke følgt med på nyhetene i det hele tatt, ser bare på overskriftene i vg.no men har ikke orket å lest.. Har rett og slett ikke fått med meg noe av det som skjer, og hvorfor det skjer? Kunne noen vær så snill forklare meg dette med noen lette ord? Takk på forhånd Edit: Blir på en måte dissa på skolen for å ikke vite noe, de sier jg bare spillr hele tiden. Endret 11. januar 2009 av Deathshoot Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Anbefaler deg å lese de mange andre trådene om dette her i denne delen av forumet. For denne saken er det minst 12 sider av. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Hehe, saken er at jeg er litt lat, og orker ikke lese de trådene som er RØDE da. Det er altfor mye, og i de trådene er det forventet å vite noe, for å skjønne noe Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Skjønner. Problemet er bare at en tråd som dette, i denne delen av forumet ikke akkurat inviterer til god stemning, for det er mye følelser i sving. Er nesten som en fanboy-krig! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Israel innvaderer gaza. Gaza skyter raketter. Israels styrker i gaza angriper... Veldig grove trekk i hvert fall DVS: En reprise på 2005, som jeg sier til alle nyhetssendinger om dette temaet: Jeg har sett de nyhetene her før. Endret 10. januar 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Zimmerknaben Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Gaza skyter raketter. Israel innvaderer gaza. Israels styrker i gaza angriper... Veldig grove trekk i hvert fall DVS: En reprise på 2005, som jeg sier til alle nyhetssendinger om dette temaet: Jeg har sett de nyhetene her før. Rettet Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Gaza skyter raketter. Israel innvaderer gaza. Israels styrker i gaza angriper... Veldig grove trekk i hvert fall DVS: En reprise på 2005, som jeg sier til alle nyhetssendinger om dette temaet: Jeg har sett de nyhetene her før. Rettet Her tar du faktisk feil, gaza skøyt FORDI israel invaderte gaza... nyhetene syns bare det var kulere å snakke om rakettene først Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/midtost...icle2500656.ece Hamas skyter raketter på Israel fordi de vil ha slutt på okkupasjonen. Israel angriper Gaza fordi de vil ha slutt på rakettene. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Bare bruker denne tråden til et spørsmål siden jeg heller ikke har fått med meg så mye. Hvorfor er det akkurat Gaza krigen er i? Er jo ikke store landområdet, så hva er det som gjør det så populært? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forestill deg en flekk på veggen, en sort flekk på en hvit vegg. Du hadde lagt merke til den, og irritert deg over den. Israel har tatt og tatt og tatt fra palestina, og gaza er en liten "flekk" som er igjen som enda ikke har blitt tatt... Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor skal man orke å bry seg om noe som skjer langt borte? For 100 år siden hadde det gått ei uke før noen hadde visst noe. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Og i Afrika dør visstnok rundt 30 000 barn under 5 år hver dag. Men noen hundre i midtøsten så bryter mediahelvete løs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forestill deg en flekk på veggen, en sort flekk på en hvit vegg. Du hadde lagt merke til den, og irritert deg over den. Israel har tatt og tatt og tatt fra palestina, og gaza er en liten "flekk" som er igjen som enda ikke har blitt tatt... Glitrende analyse. Israel trakk seg ut fra Gaza i 2005. Trådstarter, som i motsetning til Flimzes ønsker et minimum av fakta å bygge sine synspunkter på, kan skumlese Wikipedias artikkel om konflikten. Han bør videre huske at nøytrale og uomtvistede fremstillinger av konflikten er mangelvare. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Her tar du faktisk feil, gaza skøyt FORDI israel invaderte gaza... nyhetene syns bare det var kulere å snakke om rakettene først Nå er du på tyttebærtur, min venn. Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 For mange år siden så fikk israel og palestina sine egene land, Israel fikk demokrati og hadde det bra. Men i palestina var det bare tull, så egypt tok over der. Etter noen år okkuperte israel palestina og tok kontrollen, men i 1994 fikk Palestina mer og mer kontrol over sitt eget land igjen. I 2007 begynte hamas å sende rakketter mot sivil mål i israel, så da stengte israel alle grensene inn dit, så de ikke fikk mat eller noe annet. I starten av 2008 sprengte Palestina grensa til egypt og fikk dra inn dit å kjøpe mat osv, men fikk ikke være der lenge. Palestina fortsatte å skyte rakketter mot israel, så 1mars 2008 svarte israel ved å ta igjen med luftangrep osv. Så har det vel bare utviklet seg derfra. Tror det er noe i den duren Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor er det akkurat Gaza krigen er i? Er jo ikke store landområdet, så hva er det som gjør det så populært? Jeg personlig tror at venstresiden har noe i mot jøder. Min teori er at jødene reprsenterer kapitalismen mer enn noen andre. Dette har de også gjort opp gjennom historien. Derfor blir de et naturlig mål for venstresiden. Når det kommmer til det menenskelige aspektet så ser man aldri venstresiden organisere fakkeltog for mye værre situasjoner, som for eksempel i Afrika. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Takk for infoen, vet mer nå ^^ .. Skjønner at jeg må gå dypere inn, men nå skal jeg ut .. Skal lese litt mer når jeg kommer tilbake Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Wow, tråden viser ihvertfall at mange ikke har peiling på de fullstendig grunnleggende fakta. Og det gjelder begge sider. Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Wow, tråden viser ihvertfall at mange ikke har peiling på de fullstendig grunnleggende fakta. Og det gjelder begge sider. Kanskje du kan forklare? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvis trådstarter er så lat som han selv hevder så bør han kanskje finne seg en enklere konflikt å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg