Gå til innhold

Krigen I Gaza - Har ikke fått med meg noe!

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg ikke følgt med på nyhetene i det hele tatt, ser bare på overskriftene i vg.no men har ikke orket å lest.. Har rett og slett ikke fått med meg noe av det som skjer, og hvorfor det skjer?

Kunne noen vær så snill forklare meg dette med noen lette ord?

Takk på forhånd

Edit: Blir på en måte dissa på skolen for å ikke vite noe, de sier jg bare spillr hele tiden.

Endret av Deathshoot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel innvaderer gaza. Gaza skyter raketter. Israels styrker i gaza angriper... Veldig grove trekk i hvert fall :p

DVS: En reprise på 2005, som jeg sier til alle nyhetssendinger om dette temaet: Jeg har sett de nyhetene her før.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Gaza skyter raketter. Israel innvaderer gaza. Israels styrker i gaza angriper... Veldig grove trekk i hvert fall :p

DVS: En reprise på 2005, som jeg sier til alle nyhetssendinger om dette temaet: Jeg har sett de nyhetene her før.

Rettet :p

Her tar du faktisk feil, gaza skøyt FORDI israel invaderte gaza... nyhetene syns bare det var kulere å snakke om rakettene først ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Forestill deg en flekk på veggen, en sort flekk på en hvit vegg. Du hadde lagt merke til den, og irritert deg over den.

Israel har tatt og tatt og tatt fra palestina, og gaza er en liten "flekk" som er igjen som enda ikke har blitt tatt...

Glitrende analyse. :roll:Israel trakk seg ut fra Gaza i 2005.

Trådstarter, som i motsetning til Flimzes ønsker et minimum av fakta å bygge sine synspunkter på, kan skumlese Wikipedias artikkel om konflikten. Han bør videre huske at nøytrale og uomtvistede fremstillinger av konflikten er mangelvare.

Lenke til kommentar

For mange år siden så fikk israel og palestina sine egene land, Israel fikk demokrati og hadde det bra. Men i palestina var det bare tull, så egypt tok over der. Etter noen år okkuperte israel palestina og tok kontrollen, men i 1994 fikk Palestina mer og mer kontrol over sitt eget land igjen. I 2007 begynte hamas å sende rakketter mot sivil mål i israel, så da stengte israel alle grensene inn dit, så de ikke fikk mat eller noe annet. I starten av 2008 sprengte Palestina grensa til egypt og fikk dra inn dit å kjøpe mat osv, men fikk ikke være der lenge. Palestina fortsatte å skyte rakketter mot israel, så 1mars 2008 svarte israel ved å ta igjen med luftangrep osv. Så har det vel bare utviklet seg derfra.

Tror det er noe i den duren :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det akkurat Gaza krigen er i? Er jo ikke store landområdet, så hva er det som gjør det så populært?

Jeg personlig tror at venstresiden har noe i mot jøder. Min teori er at jødene reprsenterer kapitalismen mer enn noen andre. Dette har de også gjort opp gjennom historien. Derfor blir de et naturlig mål for venstresiden.

Når det kommmer til det menenskelige aspektet så ser man aldri venstresiden organisere fakkeltog for mye værre situasjoner, som for eksempel i Afrika.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...