Alinoe Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg er enig med deg om hva som står der, men ikke din anvendelse av paragrafen. Høyesterettsdommer Øie hadde dette å melde i en straffesak fra 2005: I forarbeidene er det fremhevet at den seksuelle lavalder på 16 år først og fremst skal « virke som et vern mot seksuell omgang med voksne », jf. Ot.prp.nr.28 (1999-2000) side 57. Departementet ønsket likevel ikke å formulere regelen i fjerde ledd som en straffrihetsgrunn - hvor straff skal falle bort dersom vilkårene er oppfylt. Departementet viste til at retten ved en « kan-regel » etter en konkret vurdering kan bestemme hvilken løsning som er riktig i det enkelte tilfellet. Jeg legger til grunn at det må foreligge særlige forhold for at det skal bli idømt straff der de som hadde den seksuelle omgangen, var omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Uthevingene er mine egne. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Skjer det igjen spør du om å få snakke med Daglig leder. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har folk enda ikke fått med seg at to mennesker på samme alder har lov å knulle? Har da blitt opplyst om totusen ganger på forumet her.. Some people .. Lenke til kommentar
MadnL Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Neste gang noen prøver å spørre deg hva du skal med dem, sier du rett og slett at du skal lage vannballonger. Med mindre det er aldersgrense(noe det ikke er), kan hun ikke gjøre noe som helst med det Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hadde vært mer morsomt å si "knulle dama mi hardt, har du et problem med det?" Lenke til kommentar
Emilfight Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Så jeg som er 12 kan gå å kjøpe kondomer uten problemer?? Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Så jeg som er 12 kan gå å kjøpe kondomer uten problemer?? Ja, det skal du kunne gjøre. Men kan ikke garantere for at kassadama ikke gir deg et "er du gammel nok?". Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Herregud, det hørtes jo skikkelig teit ut Hadde du sagt fra til sjefen hennes hadde hun nok ikke beholdt jobben sin særlig mye lenger, vil jeg tro.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Får ikke sparken over en sånn filleting. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har faktisk opplevd å bli spurt om jeg er gammel nok Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 I denne situasjonen er det nok mange som mener det er ille å selge kondomer til mindreårige, men det er da mye værre å nekte dem kondomer sånn at de har sex uten kondomer? Om noen er så DUMME at de tror at en kåt 13-åringer ikke har sex fordi han/hun ikke fikk tak i kondomer... Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Nå står da butikken ganske fritt til å nekte deg å kjøpe noe som helst, så lenge det ikke går under div. diskrimineringslover. Så sålenge butikken nekter deg kjøp pga. alder har de lov til det, om du derimot ikke får kjøpe fordi du er neger, homo eller jente så har de ikke lov til det. De burde selfølgelig la deg kjøpe, men om de ikke vil er det vanskelig å tvinge dem. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg. Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. (Og som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Nå står da butikken ganske fritt til å nekte deg å kjøpe noe som helst, så lenge det ikke går under div. diskrimineringslover. Så sålenge butikken nekter deg kjøp pga. alder har de lov til det, om du derimot ikke får kjøpe fordi du er neger, homo eller jente så har de ikke lov til det. De burde selfølgelig la deg kjøpe, men om de ikke vil er det vanskelig å tvinge dem. Så de kan nekte deg fordi du er gutt? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Så de kan nekte deg fordi du er gutt? Selvfølgelig ikke. Poenget er at om de nekter deg å kjøpe kondomer fordi du er homofil, gutt, jente, afrikaner eller noe annet, så er det ikke lov. Men om det er fordi de mener at du som person ikke burde få kjøpe kondomer så har de lov til å nekte deg det. Det betyr ikke at en afrikaner på 12 som blir nektet å kjøpe kondomer, nødvendigvis er blitt utsatt for diskriminering. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg hadde sakt til dama: Jeg skal knulle vettet ut av dama, no problem med det? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg hadde sakt til dama: Jeg skal knulle vettet ut av dama, no problem med det? Så tøff du er da! Lenke til kommentar
Xsandri Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Lurte på det samme som denne trådstarteren, men heldigvis trengte jeg ikke lage en selv, siden jeg fant denne Nice at det ikke er aldersgrense da Men hvor er det man kan kjøpe det da? i by'n her har vi rema, coop og europris, hehe - har noen av dem det? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Ikke europris. Men matvarebutikkene som rema og coop har. Enten i hygiene-avdelingen, eller ved kassen. Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Haha såpass seriøst rareste jeg har hørt Om en 8 åring vil kjøpe konodmer får han lov. Så om du vil skal du iallefall få lov! Det er lov å ha sex før du er 16 bare ikke til å råde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg