usb on a stiiick Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Har nå endelig fått i gang en gammel pc som det er installert ubuntu på. har så lagt inn mp3 avspiller og vlc som skal streame musikk/filmer fra FreeNAS boks som jeg har i nettverket i heimen.. Jeg har så ingen problemer med å komme mg inn på delte filene som Freenas boksen deler.. Men får straks problemer når jeg skal streame filer i nevnte programmer gjennom "open files" i hvert av programmene. Det vil si at "nettwork" ikonet ikke er oppført i ruta når jeg trykker på "open files"/"add files" i vlc eller annet program. Hva gjør jeg for å få orden på dette ? Har så ett annet problem, hver gang jeg booter opp så forsvinner "freenas" ikonet fra nettwork under places og på skrivebordet. Skal det være slik ? sykt plagsomt når man streamer musikk/filmer via nettverket Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Med streaming så tipper jeg du mener å dele filer over nett med Samba. Isåfall kan du forsøke å montere de delte mappene på Ubuntu-maskinen: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Guide:(..._delt_med_Samba Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Virker som dette kan gjøre susen etter å ha studert den guiden.. men problemet førte til andre ting igjen .. prøvde å mount'e den delte katalogen men fikk så error.. marius@marius:~$ mount.cifs //freenas/marius /home/marius/server mount error: could not find target server. TCP name freenas/marius not found No ip address specified and hostname not found wtf? Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forsøk følgende kommando fra terminal: smbtree Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 hmm ... marius@marius:~$ smbtree Password: Server requested LANMAN password (share-level security) but 'client lanman auth' is disabled failed tcon_X with NT_STATUS_OK hm... ble mer tricky enn det jeg trodde her.. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) marius@marius:~$ mount.cifs //freenas/marius /home/marius/servermount error: could not find target server. TCP name freenas/marius not found No ip address specified and hostname not found 1. Prøv å pinge IP-adressen til servern. 2. Prøv å bruke IP for å koble til mount.cifs //<ipadresse>/marius /home/marius/server 3. Les http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=288534 Endret 11. januar 2009 av Kagee Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 takker kagee den guiden gjorde susen her og til ogmed etter en reboot .. wwuuhoo Tråd: Løst:) Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Flott at det ordnet seg! Når det gjelder feilmeldingen du fikk tror jeg den skyldes en bug i smbtree for Ubuntu 8.10, ubuntu 8.04 ser ikke ut til å være rammet. Uansett betyr meldingen at Samba serveren (dvs. FreeNAS boksen) har skrudd av bruker-autentisering, slik at filene der er åpne for alle i lokalnettet ditt. Når det gjelder tråden Kagee fant er jeg litt nysgjerrig. Jeg skulle gjerne visst om endring av /etc/nsswitch er nødvendig, det er ikke nødvendig hos meg. Hvis du gidder hadde det vært fint om du endrer tilbake /etc/nsswitch (dvs. fjerner wins igjen), og så ser om ting fortsatt funker etter en reboot. Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 del, har ikke kommet så langt enda ... i mellomtiden fikk jeg seff error en annen plass etter å ha fullført guiden ovenfor i tråden. amsn begynnte å tulle fælt.. kjørte amsn fra kommando i terminalen... marius@marius-desktop:~$ amsn Segmentation fault det som skjer er at amsn åpner seg.. trykker på sign in.. så går det ett par sec så forsvinner det helt ... hmm... Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Aldri sett noen problemer med amsn her i gården. Sjekk at du ikke har knekt noen avhengigheter, sjekk hva du får fra terminal med: sudo aptitude install amsn Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 hmm... kjørte kommandoen som du oppga, det ble ikke oppdaget noe feil. kjørte så amsn igjen, og fikk samme feil meld som sist .. Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Tja, segmentation fault indikerer en bug, men ikke nok informasjon til å google etter. Hvilken versjon av ubuntu bruker du? Installerte du amsn via pakkesystemet? Du kan prøve å få mer informasjon med følgende kommando: aptitude show amsn Du kan også vurdere å bruke alternative messenger klienter, eksempelvis pidgin, kopete eller emesene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå