Argusblikk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Problemet ser ut til å ha eksistert pga at datoen på maskinen av en eller annen syk grunn, hadde blitt satt til 6. august 2079 (!). Fant ut dette pga at nettleseren stadig klaget over utgåtte sikkerhetssertifikater, som hadde en utløpsdato i slutten av 2009. Jeg kjører Windows Vista Ultimate x64 på en Compal IFL90+ (bærbar). Det hele startet tidligere i dag, når maskinen ble skrudd på. Maskinen fikk en rask blåskjerm, og rebootet. Jeg forsøkte å starte på nytt, og samme skjedde igjen. Deretter fikk jeg muligheten til å velge ulike oppstartsalternativer, deriblant det å starte med sist fungerende modifikasjon, noe jeg gjorde. Når jeg hadde logget inn dukket det opp et vindu som krevde at jeg anga produktkode på nytt, fordi det hadde blitt gjort en endring i oppsettet (bak dette vinduet var det heldekkende hvitt). Jeg tastet inn min kode og kom inn i vanlig vista, startet deretter maskinen på nytt. Men så, med en gang jeg logger på dukker det opp et vindu som sier "PnkbstrA.exe stopped working and was closed". Kort tid etter dukker det opp et nytt vindu som sier at en eller annen form for Java-engine også har stoppet og virke. Jeg får, som dere ser, koblet meg til internett. Men det er kun i nettleseren (firefox) virker det som. BitDefender-symbolet har et oransj utropstegn på seg, og vil lete etter nye definisjoner. Det fungerer dårlig, og følgende beskjed dukker opp: Programmet kan ikke se etter definisjonsoppdateringer Feil funnet: Kode 0x80072f8f Når jeg forsøker å koble til live messenger skjer følgende:det dukker opp en feilmelding med feilkode: 80048820 (utvidet: 80048412). Og et søk etter feil sier at det er noe galt med "nøkkelporter". Det er da jeg får øye på nettverkssymbolet ved klokken. På tross av at jeg er tilkoblet internet vises et rødt kryss over symbolet. Tilkoblingsstatus: ukjentEn undertjeneste eller gruppe som den er avhengig av, kunne ikke starte. Jeg går deretter inn under administrative verktøy, og finner kjørende/ikkekjørende tjenester, jeg ser spesielt etter ikkekjørende tjenester som det står at skal kjøre automatisk. Blant disse er: Base Filtering Engine DHCP Client Diagnostic Policy Service IKE and AuthIP IPsec Keying Modules IPsec Policy Agent Network List Service PnkBstrA UPnP Device Host Windows Firewall Når jeg forsøkte å kjøre tjenestene, ga de første tre meg meldinger av typen: Tjenester--------------------------- Kan ikke starte tjenesten *Tjenestens navn* på Lokal datamaskin. Feil 5: Ingen tilgang. Alle de andre, med unntak av PnkBstrA (som ser ut til å starte fint, og deretter får samme feilmelding som tidligere), gir denne beskjeden: Tjenester--------------------------- Kan ikke starte tjenesten *tjenestens navn* på Lokal datamaskin. Feil 1068: En undertjeneste eller gruppe som den er avhengig av, kunne ikke starte. Jeg sjekket tilfeldigvis under egenskapene til de tre første, og følgende systemkomponenter var avhengige av de tre: Base Filtering Engine: IKE and AuthIP IPsec Keying Modules Internet Connection Sharing (ICS) IPsec Policy Agent Routing and Remote Access Windows Firewall DHCP Client: WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service Diagnostic Policy Service: Ingen avhengigheter. Er det noen som kan hjelpe meg? :| Mks1001 Endret 11. januar 2009 av mks1001 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå