Gå til innhold

Krav om godtgjørelse ved utlandsreiser?

kas_

Anbefalte innlegg

Hei. Blir sendt en liten tur utenlands av bedriften min, å lurer da på hvilke godtgjørelser som gjelder.

Vet at jeg får km-godgjørelse og diett penger. men har man krav på noe mer siden det er utenlands? Hvilke satser gjelder?

På Forhånd takk :)

Mvh

kas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det har det. Alle selskaper bruker ikke statens lønnsregulativ. De fleste gjør kanskje det, men du kan ikke kreve at de gjør det. Når vi ikke vet hvilket selskap trådstarter jobber for, og hva som står i kontrakten hans, kan vi ikke hjelpe ham. Enten må han komme med det, eller så må han spørre noen som kan det. Vi kan si at vi tror at de bruker statens satser, men det hjelper han jævla lite når han skal skrive reiseregning og det viser seg at helt andre satser står i kontrakten hans.

Lenke til kommentar

Hei takker. Da kan jeg ikke gå ut i fra statens satser for utenlandsreiser da, hvis jeg skjønner dere rett.

Slik jeg skjønte på sjefen så gir de kun km-godtgjørelse og diett. siden jeg må reise utenom arbeidstid så håpet jeg på at jeg kanskje hadde krav på godtgjørelse for denne tiden som er 16timer reise utenom arbeidstid...?

Lenke til kommentar
Jo, det har det. Alle selskaper bruker ikke statens lønnsregulativ. De fleste gjør kanskje det, men du kan ikke kreve at de gjør det. Når vi ikke vet hvilket selskap trådstarter jobber for, og hva som står i kontrakten hans, kan vi ikke hjelpe ham. Enten må han komme med det, eller så må han spørre noen som kan det. Vi kan si at vi tror at de bruker statens satser, men det hjelper han jævla lite når han skal skrive reiseregning og det viser seg at helt andre satser står i kontrakten hans.

Faen er du helt blank eller. I post 2 så får han svar om at ett av alternativene er statens satser, og i post 3 får han vite at han må sjekke med evnt. egne bedriftsregler.

Da har han for flate fått den hjelp han trenger da!

Lenke til kommentar

Ehh, hva behager? Han har fått hjelp, men ikke den hjelpen han trenger. Han kommer med et konkret spørsmål, som ingen av oss har svaret på. Ingen av innleggene før mitt fortalte ham hvor han skulle henvende seg for å få satsene som gjelder. Jeg forteller ham at det sannsynligvis står i kontrakten, hvis ikke vet nok lønnsansvarlig om det, og hvis det er et useriøst firma så kan fagforbundet hjelpe. Det har ingen av dere sagt, dere har sagt at det vanligvis er statens lønnsregulativ som gjelder, men ikke alltid. Jeg sier hvor han finner ut hva det faktisk er som gjelder, da vi ikke kan vite det uten å vite hvor han jobber. Hva i all verden er problemet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...