Gå til innhold

Trenger STOR hjelp! Hvordan flytte eldre programmer over til WS7?! hjeelp!

Anbefalte innlegg

Jeh har vært en aktiv bruker av windows xp og har oppgjennom årene lagret og bruker en masse forskjellige programmer på dataen + mange sang/filmfiler også lagret. Nå har jeg lastet ned windows 7 (lovlig :D) og innstalert dennne på en helt tom harddisk på datae.

Problemet er at jeg så GJERNE skulle hatt disse programene inn i windows 7! Bildene/videoene og sangene har jeg kopiert ifra den gamle harrdisken med windows xp og over til den andre harddisken med windows 7 på, MEN jeg trenger også å få kopiert over programmene også! Har gått inn på den gammle harddisken og koppiert ALLE filene i programfiler ifra den gamle harddisken over i den nye med windows 7, men ingen av disse programene vises i startmenyen, det jeg må gjøre når jeg skal åpne et av dem er og finne de på harddisken ved og gå inn via min datamaskin og finne oppstartsikonet i mappen til programmet! Dette er svært vanskelig og fungerer ikke hele tiden heler! (da jeg ikke finner noe oppstartsikon)

Finnes det noen programmer eller oen løsning på dette problemet?!? :( :(

Trenger serriøst hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre tror jeg det er best at du reinstallerer programmene du vil bruke.

Mange av de er forelsket i Windows registret og det gjør at enhver flytte jobb blir svært slitsom og det blir mye rot som sluttresultat.

Uansett, noen fungerer, snarveiene du tenker på finner du via Documents and Settings og husk å se i både All users mappen der så vell som mappen med ditt brukernavn.

Lenke til kommentar

Takker : )

Jaa du har vel rett der, tror også at flere av programmene ikke funker med WS7 heller, såe alt i alt var det ikke noen spesielle fordeler med og laste ned betaen av WS7, i hvertfall ikke hvis man har en maskin som funke fint og som man har lagret mye på :p

Den dagen man får seg ny derimot skal man vurdere det om igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...