Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med selvtilliten..


Gjest anonym94

Anbefalte innlegg

Har du sett Wanted? Gjør som han i starten. Bygg opp masse raseri og energi og bare klikk mongo og si va du egentlig føler om dem. Er de mann nok har ballene til det tar de kritikken til seg og oppfører seg som ordentlige folk. Jeg konfronterte tilslutt de som var jævlig mot meg på folkehøgskola og spurte hva faen de ville og hva faen jeg hadde gjort dem. Fikk ikke noe svar men de slutta å være grinete mot meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sett Wanted? Gjør som han i starten. Bygg opp masse raseri og energi og bare klikk mongo og si va du egentlig føler om dem. Er de mann nok har ballene til det tar de kritikken til seg og oppfører seg som ordentlige folk. Jeg konfronterte tilslutt de som var jævlig mot meg på folkehøgskola og spurte hva faen de ville og hva faen jeg hadde gjort dem. Fikk ikke noe svar men de slutta å være grinete mot meg.

 

La deg påvirke mest mulig av voldsmedier og gjør det som de gjør i filmene, det er helt realistisk og virker like bra i virkeligheten som på film.

Lenke til kommentar
Gjest anonym94

Stick to the topic please :-) Men jeg klarer ikke helt å bygge opp noe slikt raseri å få det ut. Når jeg får selvtilliten tilbake, da skal jeg nok klare det. Men først må jeg få litt venner igjen. Jeg har lyst til at folk skal respektere meg, ikke se ned på meg.

Lenke til kommentar

det som er mest irriterende med ungdommskolen er at det som regel er 1 person som styrer en hel gjeng folk følger liksom strømmen og har ingen egne meninger. mye av dette faller bort jo eldre de og du blir så det blir bedre etterhvert bare prøv å finne nye venner hjelper iallefall litt til vennene dine finner ut hvor drittsekk de har vært mot deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest anonym94

Det er så jævla irriterendes. Jeg blir liksom så sur når jeg ser at han "lederen" henger med de andre. Da tenker jeg tilbake på når jeg var med dem, og hvordan jeg savner det. Ja, jeg vet, jeg burde ikke savne det, men jeg gjør det.. For da hadde jeg venner, og det har jeg faen ikke nå.

 

Jeg ser at de blir bedre og bedre venner for hver dag som går. For hver dag som går blir jeg mer og mer avsosial(tror det er slik det skrives). Åå, jeg føler meg helt nede. Har sittet inne hele helgen, og ikke gjort noe. Før gleda jeg meg alltid til helgene. Livet suger noe jævlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror det vanlig at venner går litt fram og tilbake under ungdomskolen. Det blir mange nye mennesker, og noen velger å følge strømmen, mens andre holder seg / blir holdt utenfor. Jeg vil si det høres ut som du fått mer dritt enn du fortjener, men det er hvordan du velger å takle det som vil avgjøre hvordan du får det framover.

 

Hvis du var veldig gode venner med de som nå har fått sin nye "leder", så kan jeg anbefale deg å vende ryggen til alfahannen, og kanskje opprettholde litt kontakt med dine egentlige venner. Hvis du føler de bare fortsetter å vende deg ryggen kan du kanskje drite i dem.. Finn deg noen likesinnede og snakk litt med de. Tror det er mye miljøskifting i den alderen, og folk er stort sett åpne for nye personer.

Jeg tror uansett dine tidligere venner vil gå lei den nye alfahannen, og i mellomtiden foreslår jeg at du nyter livet og ler av de håpløse sauer av noen venner du har =) Kanskje de til og med ler med deg etterhvert som tiden går.

Lenke til kommentar

Spotlight effekten er at man overdriver hvor mye andre legger merke til din oppførsel eller ditt ytre. Har ikke noe spesifikt med trening på treningssentre å gjøre, den gjelder nok i de fleste sosiale situasjoner.

Det er ganske klare resultater fra de studiene av fenomenet og jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være piss. Krever i det minste en bedre forklaring enn et ord.

Lenke til kommentar
Gjest anonym94

Fy faen, fant nettopp ut hvem som egentlig sprengte postkassen min. En på fotballaget mitt, som jeg trodde jeg var litt venn med. Det var han + de som svikta meg og noen jenter jeg var gode venner med før. Nå sitter hun ene jenta på msn å kødder med meg, å hun var jeg gaanske god venn med før (for bare noen måneder siden). Nå sier hun til meg på msn "ÅÅ jeg liker deg vennen <3 JKan jeg sprenge postkassen din?" Åsså holder hun på sånn "Du er jo digg :D". Seriøst, hva faen feiler folk? Nå i det siste har jeg klart å jobbe selvtilliten min litt opp, så kommer hun å river alt ned igjen. Å tenk at jeg har vært god venn med henne. Nå føler jeg at jeg mister kontakt med flere og flere, og at mindre og mindre vil være venner med meg. Faen, jeg kommer ikke lengre ned enn dette..

Lenke til kommentar
Fy faen, fant nettopp ut hvem som egentlig sprengte postkassen min. En på fotballaget mitt, som jeg trodde jeg var litt venn med. Det var han + de som svikta meg og noen jenter jeg var gode venner med før. Nå sitter hun ene jenta på msn å kødder med meg, å hun var jeg gaanske god venn med før (for bare noen måneder siden). Nå sier hun til meg på msn "ÅÅ jeg liker deg vennen <3 JKan jeg sprenge postkassen din?" Åsså holder hun på sånn "Du er jo digg :D". Seriøst, hva faen feiler folk? Nå i det siste har jeg klart å jobbe selvtilliten min litt opp, så kommer hun å river alt ned igjen. Å tenk at jeg har vært god venn med henne. Nå føler jeg at jeg mister kontakt med flere og flere, og at mindre og mindre vil være venner med meg. Faen, jeg kommer ikke lengre ned enn dette..

 

hmm :s

du kan lege til meg på msn om du vil snakke ut om personlige ting da ^^

men faen folk har sjukt lite og gjere vist dei gjer slikt mot deg :S

det sei mer om dei som mobber deg enn det gjer om deg, tross alt so tar dei seg tid til og ødelegge selvtelitten din osv :S

 

msn: sondre_o_@...........

Lenke til kommentar

Folk sier at du bør vokse deg sterk og utfordre dem, og det er delvis rett. Det eneste problemet er at man dummer seg lett ut om man begynner å slå etter folk.

Det som funket for meg var å sette bøller/drittsekker på plass verbalt. Trykk på de knappene som gjør dem usikre, og pek ut morsomme/ydmykende ting om dem foran sine egen venner. Lær dem at du sårer dem når de sårer deg. Ikke si dumme ting som gir backfire!

 

Når en jente kontakter deg på msn og sier drit som hun sa, så svarer du f. eks. "Du kan sprenge postkassa mi hvis jeg får sprenge noe inne i deg" og masse andre slibrige kommentarer, i tillegg til at du kaller henne en dum bimbo og tøs. Da blir hun antageligvis lei av msn.

 

Uansett hva du gjør, gå til angrep. Hvis du ikke får flere venner, så har du i det minste gøy med å trashe assholes.

Lenke til kommentar

mitt råd er følgende:

 

Ignorer folk i klassen din osv. gjør det heller veldig bra resten av ungdomskolen. altså, gjør lekser og slike ting og drit i "vennene" dine.

 

når du begynner på VGS, så vil alle forandre seg. Alle vil være mer voksne. så kan du skaffe deg nye venner der! lover deg, det fungerer.

 

 

(gjorde det for meg iallefall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...