Axefjord Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg har en inspiron 6400 som har fungert 100% i snart 2 år... Anbefalte det til en 2 kamerater, som har samme erfaringene, nemlig ingen feil overhode... På 3 forskjellige modeller... Derimot virker det som en del andre bærbar-pc'er har større problemer. Har f.eks. sett et par acer'e som sliter med varme, selv etter en service eller to. Nå er jo heller ikke min erfaring så veldig stor innenfor bærbare, men når man kan få opptil 4-5 års på-døren-neste-dag-service for tusenlappen, så må vel kvaliteten være god? Edit: Kampanjetilbud nå: 4 år på-døren-service for 1400kr Studio 15 med 1920-skjerm og skjermkort starter på 6600kr Dell.no -For hjemmebruk -> bærbare -se ca en side ned er pc'ene organisert etter type, med grunnpris. Klikk på ønsket pc. Her har du valget mellom 3 forskjellige start-konfigurasjoner av pc'en som du kan konfigurere videre. Endret 11. januar 2009 av Axefjord Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 vi har en litt over 150stk, og greit nok at elever ikke er de mest forsiktige med pcr, men ville blitt litt overrasket om vi ikke har 40% innom service før året over, er ikke så fryktelig langt igjen. hele pcn generelt bærer preg av maks sparekniv i design. f.eks klipsen for cd-rommen er der laget det som ser utfor skulle være et skruehull til festet, mens det bare er blitt kjørt sammen og spent med ei fjær. Skruehullet er for å låse festet til cd-rommen, jeg lover deg at problemet er elever som sitter og skyter klipsen inn og ut med den knappen hele tiden. Kan si at vi hadde 100 dell latituder, og vi hadde minst tre nye ødelagt hver uke. Inspiron i dag ligger virkelig ikke langt over den latituden i kvalitet. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 resterende vi har er hp 67xx serien som lider av et par returnerende småfeil, så var heldige valg på de 2 tenker både posten og verkstedet sitter med dollartegn i øyna, ikke en dag uten butikk til de. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Men blir det ikke litt snålt å sammenligne en pc til en privatperson, med pc'er brukt på en skole? Det er da omtrent ingen på hele skolen som bryr seg om de ødelegger skole-pc'en og mange har som hobby å gjøre nettopp det... Jeg tviler på at det finnes bærbare idag som holder ut et semester med skoleunger... Kanskje hvis de blir spesialbygd for det, med ingen hull å putte ting inn i, beskyttelse foran skjerm, beskyttelse mot støt osv... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) tja skolebruk gir deg jo en ganske stor gruppe pcr så du ser fort gjengående feil en modell/serie har, samt er 16-17 da så ikke direkte unger heller. de vet at skader som ikke er produksjonsfeil må de betale selv så ikke akkurat brukt som slagvåpen, enhver pengebruk som påvirker hvor mye snus eller øl som kan kjøpes til helgen bruker være lite velkommen hos de. Endret 11. januar 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 Da står jeg visst igjen med disse: Lenovo SL500 Dell Studio 15 Multicom Xishan Maskinen fra Multicom er klart billigst, men også svakest, og jeg vet lite om byggekvaliteten. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Multicom ligger etter min erfaring et hakk over dell kvalitetsmessig, men noen av dem sliter med varme som følge av støvansamlinger i kjølevifta. Jeg fikk 250gb hdd, 4gb ram, 2.26ghz cpu og 1680*1050 matt skjerm til 7700kr. Klart mest ytelse for pengene. SL-maskinen ligger etter på cpu da den bare har 2ghz, men tviler på at det er så merkbart siden den faktisk har en c2d. Valget for min del hadde da stått mellom 7800 for sl500, eller 7700 for xishan. Dell har høyere oppløsning, men jeg skal ALDRI ha blank skjerm på en pc, og pga kvalitet hadde jeg gått for sl500 Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Da er det min tur å skrive noe som Dell Jeg, broder'n, og onkal min, vi har alle Dell PCer. Det har aldri vært noe galt med dem. Brodern og onkel de har vel en latitude og inspirion som er 4-6år gammle, funker 100% enda og de brukes daglig. Nå er det jo bare negative ting som har kommet fram i denne posten, siden de som er fornøyd " ikke gidder" å skrive noe om pcen. Tenker jeg. Core2duo Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 @Gapwick: Ble det bestilling eller hva? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Ja, jeg gikk for en utgave av den kofigurerbare Multicom-maskinen til 6000. Egentlig skulle jeg tittet litt mer, men jeg fikk litt hastverk. Bestillingen ble gjort søndag kveld, så jeg får den forhåpentligvis i hus til neste uke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ja, jeg gikk for en utgave av den kofigurerbare Multicom-maskinen til 6000. Egentlig skulle jeg tittet litt mer, men jeg fikk litt hastverk. Bestillingen ble gjort søndag kveld, så jeg får den forhåpentligvis i hus til neste uke. Du må gjerne legge igjenen liten erfaring med den og ta litt bilder, sikkert mange som er nygjerrig på den Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Det skal jeg gjøre. Men det ser ut til å ta litt lenger tid enn forventet; ukas siste ordinære arbeidsdag nærmer seg nå slutten, og pakken er ennå ikke sendt. Latsabber, altså. Lenke til kommentar
InjB Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Dell er et mareritt. Sitter nå på faren min sin dell inspiron (laptop) Den er ikke mye større enn min pavilion, men veier 2-3 kg mer! Bærer du den rundt er du hele tiden redd for at noe knekker, for den driver å braker og lager små knekke lyder hele tiden. Designet er stygt også, men innmaten er vel grei. Laderen detter ut bare du beveger litt på pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå