Gjest Slettet+89234341 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Flere enn meg som har irritert seg over komplett sine helgetilbud siste halvåret? Før var det gode tilbud, og noe å se frem til - nå er det bare søppel, og i mange tilfeller ting som ikke engang er på tilbud. Sjekker alltid helgetilbudsiden fredag ved bruk av link, da ser man hvilke produkter som blir lagt ut, men uten å se de nye prisene. Denne helga ble tilbudsprisene faktisk lagt ut fredag, men jeg så allikevel hva de var før det ble lagt ut. Nintendo DS bundlen de har, har f.eks 7% avslag - noe den også hadde før helga Pico projektoren har ikke avslag i det hele tatt En annen fullprojekter fra benQ er også full pris, uten prosentavslagslapp på seg Resten av tilbudene bestpr stort sett av gamle varer som har skikkelig prosent (noen radiostyrte fly til 50% off, utdatert mus til 28% off) mens resten har fra 3-6% avslag i mange tilfeller. Dette er noe som gjentar seg uke på uke. Tilbudsteksten på superweekend sier "ekstra gode tilbud hele helgen", og de legger altså ut produkter med noen skarve prosent avslag eller akkurat samme pris som det var før helgen. Dette er villedende markedsføring IMO. Skal de ha helgetilbud, får det være noe skikkelig og ikek minst SANT, ellers kan de kutte ut tradisjonen Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Det er dårlige tider for tiden. Derfor må også butikker stramme inn. Komplett går det jo bare nedover med. Bare nye røde tall gang på gang. Men enkelte butikker klarer det andre ikke kan. Det å selge like godt i 2008 som i 2007. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Hva med å bare være glad for at de faktisk har tilbud? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Hva med å bare være glad for at de faktisk har tilbud? Den var vel en smule flåsete? Blir vel det samme som å si at en skal være blid helsevesenet gidder å hjelpe deg....se bort i fra rettigheter osv Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Prøv heller og sjekk hvor mange som har helgetilbud før du klager isteden....Om de selger en vare 5-7 % billigere i helgene så er det nå alltids litt man sparer....Du har nok for lite fritidssysler hvis du går og irriterer deg over slikt må jeg si....Hver heller glad for at noen har tilbud i det hele tatt i disse krisetider....All honnør til Komplett at de har disse weekendtilbudene..... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Synes personlig det ikke er så ille "helgetilbud" i forhold til Kompletts egen førpris, men jeg har også "gitt opp" Komplett til fordel for andre nettbutikker som jeg liker bedre. Mest pga. pris. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Hva med å bare være glad for at de faktisk har tilbud? Den var vel en smule flåsete? Blir vel det samme som å si at en skal være blid helsevesenet gidder å hjelpe deg....se bort i fra rettigheter osv Det må jeg si var en høyst merkelig sammenligning! Nå er det da virkelig slik at vi har visse lover i dette landet som gjør at helsevesenet må fungere innenfor gitte rammer. Komplett MÅ da ikke ha noe helgetilbud, det står ikke skrevet i stein noen steder. Dere vil kanskje heller at de bare slutter med tilbudene sidene de er så dårlige? Lenke til kommentar
-LarsLR Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Flere enn meg som har irritert seg over komplett sine helgetilbud siste halvåret? Før var det gode tilbud, og noe å se frem til - nå er det bare søppel, og i mange tilfeller ting som ikke engang er på tilbud. Sjekker alltid helgetilbudsiden fredag ved bruk av link, da ser man hvilke produkter som blir lagt ut, men uten å se de nye prisene. Denne helga ble tilbudsprisene faktisk lagt ut fredag, men jeg så allikevel hva de var før det ble lagt ut. Nintendo DS bundlen de har, har f.eks 7% avslag - noe den også hadde før helga Pico projektoren har ikke avslag i det hele tatt En annen fullprojekter fra benQ er også full pris, uten prosentavslagslapp på seg Resten av tilbudene bestpr stort sett av gamle varer som har skikkelig prosent (noen radiostyrte fly til 50% off, utdatert mus til 28% off) mens resten har fra 3-6% avslag i mange tilfeller. Dette er noe som gjentar seg uke på uke. Tilbudsteksten på superweekend sier "ekstra gode tilbud hele helgen", og de legger altså ut produkter med noen skarve prosent avslag eller akkurat samme pris som det var før helgen. Dette er villedende markedsføring IMO. Skal de ha helgetilbud, får det være noe skikkelig og ikek minst SANT, ellers kan de kutte ut tradisjonen Kanskje de merker nedgangstidene de og, vent og se når markedet blir stabilt og alt går på skinner igjen. Tror det er en grunn til de ikke har de ''tingene'' du mener på tilbud nå for tiden;) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Hva med å bare være glad for at de faktisk har tilbud? Den var vel en smule flåsete? Blir vel det samme som å si at en skal være blid helsevesenet gidder å hjelpe deg....se bort i fra rettigheter osv Det må jeg si var en høyst merkelig sammenligning! Nå er det da virkelig slik at vi har visse lover i dette landet som gjør at helsevesenet må fungere innenfor gitte rammer. Komplett MÅ da ikke ha noe helgetilbud, det står ikke skrevet i stein noen steder. Dere vil kanskje heller at de bare slutter med tilbudene sidene de er så dårlige? Sier ikke de er dårlig, men syns de kan forholde seg til gjelende regler, og spille etter markedsføringsloven, og slik første post indikerer så er ikke det tilfellet virker det som. Dog gjør amentio det samme når de sender tilbudsmailer, der er det ofte at førpris ikke en gang er nevnt. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 sluttet se på komplett sine "tilbud" som faktiske tilbud etter jeg for et par måneder tilbake satt og siklet etter bestille et dinovo mediatastatur til 1495 når lønningen kom. var hver dag inn på siden for og kikke på det som en 5åring forran lekebutikken, mandagen skulle lønna komme og tastaturet endelig mitt. så torsdagen vups forsvant prisen opp til 1999, så fredag kom mailen om det fine helgetilbudet med 500kr avslag gitt! kjenner fortsatt bitterheten, ikke blitt bestilt noe derfra siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Dere vil kanskje heller at de bare slutter med tilbudene sidene de er så dårlige? Det er korrekt oppfattet. Komplett har bra utvalg av alt-mulig-rart (inkludert hardware). Prismessig har de i snitt de dårligste tilbudene. "Weekend-tilbudene", for ikke å snakke om det overprisede rasket av demovarer (med ett og anent unntak) er lavmål. I forhold til hva Komplett stod for, før "Elkjøp-syken" og "Terminator" overtok. Endret 11. januar 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) sluttet se på komplett sine "tilbud" som faktiske tilbud etter jeg for et par måneder tilbake satt og siklet etter bestille et dinovo mediatastatur til 1495 når lønningen kom.var hver dag inn på siden for og kikke på det som en 5åring forran lekebutikken, mandagen skulle lønna komme og tastaturet endelig mitt. så torsdagen vups forsvant prisen opp til 1999, så fredag kom mailen om det fine helgetilbudet med 500kr avslag gitt! kjenner fortsatt bitterheten, ikke blitt bestilt noe derfra siden. Må ikke en vare ha vært 6 uker til høyere pris før det er lov å kalle det tilbud? Syns jeg leste et eller annet om det for noen dager siden, forbrukerombudet(kan det stemme?) ber om tips ang "tilbud" som ikke er tilbud nå på nyåret... Endret 12. januar 2009 av Pansergnom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Komplett hadde en gang en stabil kundebase som brutke dem grunnet pris, service etc. Gode helgetilbud som insentiv for å kjøpe mer i samme slengen var en av tingene som gjorde dem "spesielle". De er ikke lovpålagt å ha slike tilbud, men å trappe ned på det som gjør at nettbutikken differensierer seg fra andre er vel neppe veldig smart. De er dog lovpålagt å følge markedsføringsloven, noe de ikke gjør da de har "tilbud" på ting som har full pris og setter opp pris i forkant, som nevnt her. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Denne lå under januarsalg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347570 Den må jeg innrømme at er litt kjip. 2% er ikke mye januarsalg i mine øyne. Januarsalg for meg starter på 20-30%. Dog er dette hardware og mye lavere profitt enn klær osv. så la oss si 10-20%. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Prøv heller og sjekk hvor mange som har helgetilbud før du klager isteden....Om de selger en vare 5-7 % billigere i helgene så er det nå alltids litt man sparer....Du har nok for lite fritidssysler hvis du går og irriterer deg over slikt må jeg si....Hver heller glad for at noen har tilbud i det hele tatt i disse krisetider....All honnør til Komplett at de har disse weekendtilbudene..... Er enig med TS, fordi NOEN FÅ tilbud er bedre enn konkurrentenes, mens de FLESTE selv etter rabatt enten er tilsvarende eller dyrere enn konkurrentene, selv om de legges ut som "SUPERHELG"-tilbud... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Prøv heller og sjekk hvor mange som har helgetilbud før du klager isteden....Om de selger en vare 5-7 % billigere i helgene så er det nå alltids litt man sparer....Du har nok for lite fritidssysler hvis du går og irriterer deg over slikt må jeg si....Hver heller glad for at noen har tilbud i det hele tatt i disse krisetider....All honnør til Komplett at de har disse weekendtilbudene..... Er enig med TS, fordi NOEN FÅ tilbud er bedre enn konkurrentenes, mens de FLESTE selv etter rabatt enten er tilsvarende eller dyrere enn konkurrentene, selv om de legges ut som "SUPERHELG"-tilbud... Akkurat. Ett konkret eksempel er Ukens Forbrukerhån (Tilbud) fra Komplett. Her skal de ha en hundrings mer for ci7 920 enn det Netshop skal ha *uten* tilbud. Altså: Komplett er *mye* større enn flere store konkurrenter *til sammen*. Dvs. de kjøper inn i mye større kvanta, og vi bør forvente at de har lavere innkjøpspris og lavere dekningsbidrag(avanse) pr.enhet. Likevel må de altså ha en del "lik i lasten" da prisene er generelt høyere *og* de taper penger. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg er ingen ekspert på markedsføringsloven, men det er garantert ingenting som sier at tilbudene må være så gode at potensielle kjøpere syntes de er bra nok. Det er heller ingenting som sier at Komplett.no må matche andre butikkers pris. Komplett.no bryter nok ingen regler nå, spesielt siden de ikke fremsetter noen påstander om at deres produkter er billigst. Dessuten lever vi i en verden hvor vi har anledningen til å straffe de som ikke kommer med gode nok tilbud. Kjøperne sitter med makten! Bruk prisguiden, snakk med andre, orienter deg før du kjøper! På denne måten vil de dyre eller dårlige butikkene lide. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg er ingen ekspert på markedsføringsloven, men det er garantert ingenting som sier at tilbudene må være så gode at potensielle kjøpere syntes de er bra nok. Det er heller ingenting som sier at Komplett.no må matche andre butikkers pris. Komplett.no bryter nok ingen regler nå, spesielt siden de ikke fremsetter noen påstander om at deres produkter er billigst. poenget her, om du hadde lest tråden før du svarte, var at mange produkter ikke har tilbud overhodet, eller har tilbud som ikke er "spesielt gode" i helge - dvs samme tilbud var FØR helgen. Da går det på regelrett feilaktig markedsføring fra komplett siden de reklamerer med tilbud de ikke har Lenke til kommentar
trMaG Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 Helt enig med trådstarter. Bruk av uttrykk som Superweekend" og "tilbud" lager en forventning som Komplett feiler komplett i å oppfylle. Har også tradisjonelt benyttet meg av superweekend-tilbudene til Komplett opp gjennom årene, men det de nå presenterer hver uke er et komplett lavmål. (hvor mange uker med tilbud trenger du for å selge unna de håpløse radiostyrte flyene??). Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 12. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2009 sluttet se på komplett sine "tilbud" som faktiske tilbud etter jeg for et par måneder tilbake satt og siklet etter bestille et dinovo mediatastatur til 1495 når lønningen kom.var hver dag inn på siden for og kikke på det som en 5åring forran lekebutikken, mandagen skulle lønna komme og tastaturet endelig mitt. så torsdagen vups forsvant prisen opp til 1999, så fredag kom mailen om det fine helgetilbudet med 500kr avslag gitt! kjenner fortsatt bitterheten, ikke blitt bestilt noe derfra siden. De fleste gjør dette, setter opp prisene sine, for så etter en liten stund å sette de ned igjen å kalle det tilbud, er nok ikke bare Komplett som gjør dette nei. Er litt sånn falsk markedsføring dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå