Gå til innhold

Panasonic px80 vs LG PG6000

Anbefalte innlegg

Er bare utrolig at man på død og liv skal prøve å vippe mennesker som ønsker LG over til Panasonic og alltid er det sortnivået som er argumentet.

Lyd og Bilde testet disse mot hverandre for ikke lenge siden og konklusjonen er at det er (UMULIG) å skille sortnivået på disse to så sant man ikke sitter i en bekk mørk stue på en bekk mørk Januar natt så la oss slippe dette argumentet gang på gang for det er dødt...

kolli_93

Ved å beskrive at en tv ikke dekker riks tv vil si den ikke har denne turneren innebygget slik de aller fleste skjermer ikke har (heller ikke PX80). Dvs at hvis du skal ha riks tv så trenger du en ekstern tuner og dette må også ha ved valg av Canaldigital eller Viasat f.eks disse får du gratis ved tegning av abn..

Jeg gidder ikke å rakke ned på PX80 for det er en god skjerm men setter du pris på et rått design, bedre utsyrt, skikkelig bildemeny og vel så god bildekvalitet så blir dette valget faktisk fryktelig enkelt.

En annen ting hvis du skal spille så er LG skjermen klart bedre grunnet sin lystyrke samt den har klart bedre sprut/friskere farger som helt klart er en stor fordel ved konsollspill dette glemmer PX80/sortnivå fans å nevne til stadighet legger jeg merke til.

Lykke til!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt meg px80 og er kjempe fornøyd med den! Deilig tv. Vurderte aldri LG'en da vi ikke har den der jeg jobber. Skal ikke rakke ned på LG'en da dette helt sikkert er en kjempe tv. Lyden på px80 er crap synes jeg, men bildene er fantastiske! Både på spill, hd og sd. Når du har den i stua og spiller på den, mangler den absolutt ingen sprut i fargene!

I og med forskjellene på disse to tvene er så minimale bør du se begge og velge den du synes ser best ut. Du blir nok fornøyd uansett er mitt poeng. Klare fordeler med LGen er en hdmi til og flere justeringsmuligheter. Dette er jo gode argumenter om du skal benytte deg av de, hvis ikke faller de igjennom. Les tester og se begge, så finner du ut hvem du vil ha.

I aftenpostens test av pg 6000skrives det:

Panasonic TH-42PX80 (t.v) er klart bedre enn LG når det kommer til sortnivå.

Så å fraskrive seg det, blir også feil. ALLE vil være fornøyd med sitt kjøp og vil argumentere deretter. Se begge tvene, og vel den du synes ser best ut. Begge er sansynligvis en massiv oppdatering ift hva du har fra før - så du blir nok fornøyd uansett.

Lenke til kommentar

Hva skal man med en hel haug med justeringsmuligeter egentlig? Har px80 og er kjempefornøyd. Gi meg en grunn til at dette tv trenger flere menysystemer og justeringsmuligheter? Bare tull.

Og lyden er ikke crap sammenlignet med andre tv'er, til vanlig tv bruk helt greit, men uansett så kobler man jo til ett anlegg om man vil ha fullt trøkk når man ser en film eller konsert såklart...

Lenke til kommentar
Hva skal man med en hel haug med justeringsmuligeter egentlig? Har px80 og er kjempefornøyd. Gi meg en grunn til at dette tv trenger flere menysystemer og justeringsmuligheter? Bare tull.

Og lyden er ikke crap sammenlignet med andre tv'er, til vanlig tv bruk helt greit, men uansett så kobler man jo til ett anlegg om man vil ha fullt trøkk når man ser en film eller konsert såklart...

Så enig. Nydelig bilde out of the box! Gleder meg til CSI New York på tvnorge hd nå kl 22:50! :)

Ang lyd: ikke crap i forhold til andre tver, men crap nok til at man bør benytte anlegg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet at dette er et nedstemt argument, men ser da tydelig forskjell på sortnivå på PX80 og LG 6000! I hvertfall før man forstørrer bildet.

_Plasmaduellsort_jp_758125g.jpg

Klarer ikke bestemme meg. Hva hadde dere personlig valgt, om dere skulle velge en?

Lenke til kommentar

PX80 har høyere kontrast og dypere sortnivå, men du vil neppe bli plaget av PG6000. Tv-ene må stå ved siden av hverandre i et mørkt rom for at du skal se forskjellen.

En ting som taler litt til fordel for PX80 er at den bruker mindre strøm, men tenker du design så vil trolig like LG-en bedre.

Når det gjelder LG og spruten i fargene så har ikke jeg sett store forskjellene der heller. Begge tv-ene har å så måte et ganske klassisk, men bra plasma bilde. Jeg spiller mye på min PX80 og det ser meget bra ut.

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Jeg vet at dette er et nedstemt argument, men ser da tydelig forskjell på sortnivå på PX80 og LG 6000! I hvertfall før man forstørrer bildet.

_Plasmaduellsort_jp_758125g.jpg

Klarer ikke bestemme meg. Hva hadde dere personlig valgt, om dere skulle velge en?

Jeg ville valgt den til venstre som viser mest detaljer i det mørke. Hvem av dem valgte jeg nå?

Forresten, når jeg nærmere etter er detaljene der på den til høyre også. Og den er kanskje mer behagelig for øyet i det lange løp. Men, er kontrasten stilt høyere på den til venstre? Skyldes kanskje forskjellene forskjell i innstillinger?

Lenke til kommentar

Jada...

De er sidestilt i et mørkt rom og PX80 er uten tvil en tv som kan produsere et dypere sortnivå enn PG6000.

Når du derimot kommer hjem i din egen stue så vil du neppe bli plaget av LG's manglende prestasjoner på det området. Plasmaskjermer med dårligere sort enn PG6000 vil også fremstå som meget dynamiske.

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Calibration/

http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/Calibration/

Her ser du de målbare forskjellene mellom de to tv-ene...

Hvis du er skeptisk til LG PG6000 og sortnivået så går du ganske enkelt for en PX80. Begge disse tv-ene har klare fordeler og sikkert like mange bakdeler. Det finnes rett og slett ikke en perfekt tv. Ikke en gang Pioneer har klart å skape noe slikt...

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg går for LG uansett. USB-inngang, flere andre innganger, mer avanserte justeringer(som jeg liker å sette meg inn i:)) og penere design. Er på ingen måte sikker enda, men tror det blir sånn. Etter hva jeg har forstått har disse TV'ene så like egenskaper at det betyr lite hva jeg velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...