Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei! Jeg har vært i et forhold med denne jenta i snart 3 år nå. Vi har et avstandsforhold, som startet med at jeg bodde 1 time unna henne, men nå bor ca 3.5 time unna henne pga flytting. Forholdet går fint, men tingen er at hun har en bror som nå har blitt helt sinnsyk. Han startet med å være den "kule" broren som alltid holdte seg oppdatert på forskjellige internett stuff, men nå har han skrudd seg helt om. Det startet med at han alltid trodde at det var noe galt med han. Skvatt han, trodde han at både hjertet og øyet ble ødelagt. Fikk han lys på øyet, var han redd for at han ble blind. Dette høres kanskje ikke noe særlig galt ut, men dette forgikk KONSTANT så lenge han var våken. Nå har det gått en stor hakk værre. Han har blitt den store bortskjemte drittungen på 22 år. Han gjør absolutt ingenting lengre, jobben har han blitt kvitt med lengre, han lager ikke en gang sin egen mat. Dette førte til slutt til at foreldrene så klart ville få han bedre, så de forsøkte å legge han inn "frivillig" noe som bare gjorde han verre, og fikk han til å forlate stedet etter noen dager. Flere måneder etter det der er han fortsatt hjemme, og plager familien veldig. Kjæresten min ble særdeles påvirket av dette, siden hele huset blitt rett og slett full av negativ energi, noe som sier segselv når man har en slik person som går rundt i huset. Det voldelige i han er noe av det som jeg selv blir mektig provosert over. Hvis noen snakker imot han, blir han sint og kan ende opp med å dytte eller slå de som står opp mot han. Etter en hendelse tidligere i høst, endte han opp med å slå sin far ganske hardt i ansiktet, som førte til sprukken leppe ++. På dette reagerte både kjæresten min, og tok tak i skuldrene hans bakfra for å få han til å slutte, med dette svarte han med to slag til, rettet mot ansiktet til kjæresten, som endte opp med blåøye. hendelsen endte med at han ble lagt ned i baken av sin far, og "roet seg deretter ned(Han slo ikke mer den dagen med andre ord) Etter en slik hendelse, ville de fleste ha gjort noe med dette, men istedet for å få gjort noe med det, lar de han tydligvis bare være hjemme. Selv etter flere trussler mot sin egen søster, som bare vil få sin bror til å skjerpe seg. Det er litt vanskelig å få med alle hendelsene som har skjedd, men som dere kanskje forstår, så er det veldig mye som har hendt. Han har vært sint på hele familien siden den dag, og er ikke hyggelig idet hele tatt. Slenger dritt mot hele familien er noe han gjør hver eneste dag. "*navn på søster", du er så jævlig stygg, skjønner ikke at *meg* vil være sammen med deg" osv osv. Trussler er noe kjæresten min har fått slengt til seg flere ganger. "Ser jeg henne igjen, så smeller det" osv . Likevel, spør han både henne og foreldrene om de kan gjøre mange forskjellige tjenester for han. Starte bilen, bære noe opp fra bilen, lage mat, kjøpe ditt og datt osv. Dette har enda ikke tatt slutt, og idag skjedde det igjen. Han hadde kommet innpå rommet til kjæresten, spurt om hun kunne sjekke opp noe på nettet, så lat som han er. Dette sa hun nei til, siden hun for lengst har mistet respekt for han, og nærmere hater han. Som en reaksjon på dette, sparket han henne i magen der hun lå i senga. Dette ble hun selvfølgelig sjokkert over, og kastet fjernkontroller tilbake og traff han i ryggen. Samtidlig som han snudde seg, reiste hun seg og hoppet nærmest mot han, da ble hun slengt i bakken, der hun ble slått både i magen og i ansiktet. Etter dette går han bare ut, samtidlig som foreldrene kommer løpende ned for å se hva som har hendt. Litt etter skulle han ha sagt at hvis han ser henne igjen, så smeller det skikkelig. Jeg, som kjæreste til denne jenta, blir helt ubeskrivelig forbanna av å høre dette. Dette skjedde for ikke så lenge siden, og som dere kanskje forstår så er jeg ikke tilstede der det hendte. Når jeg sitter her med null mulighet til å gjøre noe, velger jeg heller å skrive en tråd om dette her. Her er det foreldrene selv som tydligvis har valgt å ikke tvangsinnlegge han, siden han kan få konsekvenser for dette senere i livet. Hva er det som kan gjøres i saken her? Jeg vil ikke stå frem som den idioten ved å si at dette er noe han skal få svi for, fra min side, men det er slike ting som går oppi hodet mitt nå. Dere kan tenke at dere er i samme situasjon. Hvor enkelt er det å få han tvangsinnlagt når slike ting har skjedd, og når han er såpass syk som han er? Unnskyld for en muligens veldig rotete tråd, men jeg sitter her enda skikkelig forbannet. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Eneste tingen å gjøre e vel å få han tvangsinnlagt. Når han har så store problemer med å styre seg er han farlig. Når han klikker fordi at hun ikke sjekker noe på nettet for han. Tenk ka som kan skje hvis noe skjer som han faktisk har grund til å bli sur for. Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Er så forbanna trist at sånt skjer og forstår godt at du blir forbanna og redd. Psykotisk er ikke han utifra det du sier, han har ikke kontroll på sinnet sitt. Og jeg ser nesten på det som verre siden det kan bygge seg opp, og det ser det ut som det har gjort også. Først med trussler og over til vold, så at en dag hvis han blir virklig forbannet med grunn så vil jeg ikke tenke tanken engang. Hva som kan gjøres hvis ikke han vil "frivillig" legge seg inn er at dere må påvise at han er farlig for familien. Og da holder desverre ikke bare uttalelser, foldrene og søstra må anmelde han for vold.( Jeg håper telefonen som mora skal ta hjelper) Og er helt enig med deg, de burde reagert før. Psykiatrien i Norge er ikke på topp for og si det mildt. Men hvordan går det med deg og kjæresten din da? og foreldrene hennes? Lykke til i ihvertfall, du\dere har min støtte=) Og hvorfor det er vansklig og få er person tvangsinnlagt er at man tar vekk visse rettigheter for personen. Så man må være sikker på at noe er gale. Endret 11. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Dette høres kanskje litt teit ut, men sånn broren din er nå er ikke den virlige han. Han sliter åpenbart med noe, det unnskylder ikke vold og kalling av stygge navn. Det er sårende og vondt det han gjør imot dere. Jeg håper av hele mitt hjerte at det ordner seg for alle parter. Forstår at du er redd for at det som skjer nå kan få etter-dønninger på deg også, så det er VELDIG viktig at du kanskje kan dra en plass av og til for og få sortert tanker og følelser. Du har ihvertfall en kjæreste som bryr seg ufattelig mye om deg, og du om han regner jeg med. Dere må pleie hverandre og passe på at dere har det så bra som mulig utifra omstendighetene. Håper det jeg sier er noe til hjelp. Jeg kan trygt si at jeg forstår deg. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg skal ikke leke hobbypsykolog eller noe, men det kan virke som han sliter med hypokondri. Det må være noe som plager ham siden han har lagt seg til en voldelig oppførsel, og det er klart at han trenger hjelp. Når han går til det skrittet å utøve vold mot egen familie lurer jeg derimot på hvorfor han i en alder av 22 år fortsatt bor hjemme? Foreldrene er i sin fulle makt til å kaste ham ut, noe de kanskje burde vurdere for å sikre helsen til de andre i huset. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Derfor man bør få han inn på utredning så han kan få den hjelpen han trenger. Og være 22år og bo hjemme er VELDIG normalt i dagens samfunn, men at de ikke har kastet han ut har vel noe med at oppi hele galskapen så vil man hjelpe sønnen sin. Men samtidig så må de tenke på sikkertheten ovenfor resten av familien. Så utifra foreldrene sine øyne er det et helvettes dilemma. Endret 11. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Medisiner kan gjøre ting mye verre, er en grunn til at man skal følge opp psykiater når man går på tunge medisiner. Men det har eskalert med han, det begynte veldig rolig og stille...til et helvete. Jeg liker ikke tvang, men broren din må ha hjelp. Og siden han ikke klarer og følge det opp selv så trenger han hjelp til og gjøre det...og der svikter psykiatrien. Som dere har merket selv..desverre. Grunnen til at jeg prøver og være så upartisk som mulig er at jeg kan si med sikkerthet at broren din vil deg ikke vondt, men han er desverre syk. Og når man har sånt sinne som han har så blir ting i tilegg litt vanskligere for man blir redd. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Innlegg som inneholdt personangrep er slettet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) Har dere sjekket de oppførte bivirkningene på medisinene han går på? Syns hele greia er trist. Dere har det ikke bra og ikke har broren din det bra:( Jeg håper de kommer med en løsning som hjelper dere og han. Endret 12. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 var det lege eller psykiater som ga han de? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Okey=), grunnen til at jeg spurte var at hvis det var vanlig lege så er ikke det uvanlig for og si det fint. Håper han får en utredning så han kan få de medisinene han trenger. Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Bra at det ikke gikk verre og at ingen andre ble skadet=) Er mye på dere nå Har dere hørt noe mer fra psykiatrien? Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) ... Endret 16. mars 2012 av camillaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå