Gå til innhold

tips til kjøp av bærbar pc, 16 - 17", ikke mer enn 10k

Anbefalte innlegg

hei,var ikke helt sikker på hvilken kategori jeg skulle ligge denne tråden i for mest mulig respons, så jeg lå samme topicen i kjøp og salg kategorien og, så får admin slette den tråden med minst respons i. Men tilbake til spørsmålet mitt.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en ny bærbar da den jeg har er en skole pc. Jeg er ikke så veldig flink på data så derfor trenger jeg litt hjelp til valg.

Men har noen krav jeg sitter til dataen da:

16 - 17" skjerm.

Ikke mindre enn 320 gb hardisk

Ikke mindre enn 3gb ram.

Dvd brenner.

ikke mindre enn 512mb skjermkort.

Ha bra prosessor

Kunne bruke til spill og internett surfing. Og seffølgelig ha trådløs nettverk.

Vil ha litt bra deler da, kommer nok til ha denne i et par år.

Prissklassen er helst under 10k, men har dere noe bra tips til 11 eller 12k så kan dere gjerne legge poste det og.

Så, noen tips ?

3 spørsmål. Hva burde jeg se etter på en prossessor for å vite om den er bra, er det på ghz og at den er dual?

Hva er det Cache-minne minne? hva gjør det ? jo høyere tall jo bedre ?

Hva mener de med det som står bak hardisken? 5400 opm f.eks? hva er det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil sterkt anbefale den pcn som OwnYa hinter til;)

Det er fordi jeg kjenner han IRL og han har den Pcn.

Den er sinsykt god til: Gaming, Videoredigering, Surfing og andre ting du ville hatt lyst på, på pcen din;)

- Mini097

Lenke til kommentar

ok :) takk for svar, skal putte den på lista mi :p Men er prosessoren bra på den, at den er kjapp, slipper å vente når jeg gjør ting på daten, åpner mapper eller ting liksom ? :p for den jeg har no er ganske dårlig, må vente et par sekunder når jeg har dobbelklikka på ei mappe til den spretter opp liksom :p Bra levetid på batteriet og ?

Endret av andre3028
Lenke til kommentar
ok :) takk for svar, skal putte den på lista mi :p Men er prosessoren bra på den, at den er kjapp, slipper å vente når jeg gjør ting på daten, åpner mapper eller ting liksom ? :p for den jeg har no er ganske dårlig, må vente et par sekunder når jeg har dobbelklikka på ei mappe til den spretter opp liksom :p Bra levetid på batteriet og ?

Det går ganske fort å åpne mapper.

Har ganske bra batteri.

Masse for pengene.

:)

Lenke til kommentar

Da hadde jeg heller gått for denne...http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000Nh2pLqH7?ProductID=HdbD4QFH9kIAAAEc4cIqHMMO&CatalogCategoryID=MpzD4QFHgq8AAAEOguI03xiL&Selected=Specifications#tProductTabcontent

litt større minne.

større hardisk.

litt bedre skjermkort..

til samme pris som den andre som ble anbefalt..

men jeg er langt i fra noen ekspert på omerådet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...