haste Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg har mer eller mindre kontroll over ISDN'en. Jeg kan koble meg på og er på nettet så lenge jeg surfer, men så fort jeg slutter å surfe og f. eks sitter litt i Irssi eller lar pcen stå og laste ned noe så kobler den seg av. Jeg kjører Red Hat 7.3 Instillinger ------------------------------------------ Prefiks: Ingen Rettningsnummer: Ingen Telefonnummer: 1533 81007006 Kompresjon: Ingen Encapsulation Modus: Synkron PPP Autentisering: PAP Oppringnings modus: manuell Antall påkoblinger for å komme inn på forumet og poste denne posten: 7 Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 installer RH8 ISDN funker fint hos meg.. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Eller RH9. Kjøp det eller få en venn med bredbånd til å laste ned. Lenke til kommentar
eljar Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Du må inn i fila /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ippp0 eller tilsvarende og legge til linja under: HUPTIMEOUT=0 Default instilling i RH7.3 er 10 sekunder (eller noe), slik at linja kobler seg ned automatisk om du ikke aktivt bruker den.. Neste gang du tar opp isdn koblinga så skal alt være ok. -eljar Lenke til kommentar
haste Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 vel, siden dere bare anbefalte meg å installere hele servern på nytt (noe som allerede har skjedd) så begynte jeg å leke meg med instillingene og fant ut at Red Hat 7.3 har satt timeout til 10sek. noe som gjorde at den koblet seg av hvis den stille i 10 sek. Problem løst. (er sikkert en del feil her siden jeg ikke kan se hav jeg skriver.. kompilerer samba) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå