Mantra10000 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har et SB-X-fi extreme audiokort og et ordinært surroundanlegg. Jeg bruker optisk kobling fra anlegget til maskinen. Selv om jeg noenganger får lyd i alle høytalere ved å se filmer/ spille musikk har jeg følelsen av at det ikke er ekte surroundlyd. Jeg har installert codecs for å få surround, men det er vel bare delvis velykket. For å si det kort: Jeg jobber og sliter mye med å få til riktig surround med det kortet. Ikke greid å få noen varig løsning. Skulle gjerne hatt surround fra alle kilder som sender det....film og spill. Når jeg gå inn i Creative menyen får jeg bare lyd i de 2 høytalerene foran ved å bruke testen. Kan noen gi meg råd om hva jeg burde gjøre eller navnet på et lydkort der surround er en enkel sak å få til ( jeg er ikke en computerwiz selv om jeg er blitt bedre med årene). Vil gjerne også vite hvor de selger et slikt kort. Jeg bor i Oslo og har handlet det meste gjennom datakjeden så langt, men de fører bare creative tror jeg. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg ville prøvd å kjøre analoge signaler, fordi lydkortet vil sansynlig hvis ikke klare å sende ut riktig lydbildet når den sende ut optisk. Hvis du har feks 3 minijack koblinger til anlegget vil den jo sende ut forskjellige signaler til alle tre, så du får bedre opplevelse av lyden... Men hvis du vil ha navn på steder du eventuelt kan få tak i et slikt lydkort ville jeg prøvd datakjeden som ligger i møllergata et sted (tror det er navnet på butikken) eller så ligger det en til i nærheten av møllergata, bare søk på gulesider så finner du det sikkert... Lenke til kommentar
Mantra10000 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2009 [Takk for svar, men trodde optisk kobling skulle være den beste. Creative støtter vel ikke dolby surround...har hørt at det er et problem ivertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå