VikinGz Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Da har jeg laget meg en bootable usb pinne med ubuntu på. (live cd på minnepenn, med muligheten for å forandre filer og instillinger) Da jeg kjører denne opp får jeg beskjed om at wifi er aktivert og klart til bruk i drivere for hardware. Men jeg greier ikke å finne eller koble til noe nettverk. Ingenting skjer ved at jeg rører på knappen for aktivere/deaktivere wifi. Derfor er jeg litt skeptisk til å legge inn 8.10, da jeg ikke vet om wifi vil fungere. Noen her som har ubuntu 8.10 installert og kan si meg at det da fungerer? Hadde samme problemet på min andre laptop med linksys kort i. Der ville det heller ikke fungere før jeg installerte ubuntu. Er det andre problemer med ubuntu på acer aspire one? noe som ikke fungerer? Evt er kubunut eller Mint ett bedre valg? mint var bedre valg på min andre laptop. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 https://help.ubuntu.com/community/AspireOne https://help.ubuntu.com/community/AspireOne110L Hardware Summary Fully/Mostly functional * Audio [ works out of box, has problems with Suspend ] * Video (with desktop effects)[ works out of box ] * USB [ works out of box ] * Wireless Networking [ Using ath5k: works after tweaking, no leds. Using madwifi: works after tweaking, right led works ] * Wired Networking [ works out of box ] * Card Readers [ works after tweaking ] * Webcam [ works out of box ] * Silent Fan [ works after tweaking ] Partially functional * Suspend/Resume [ works out of box, but DO NOT USE with SD Cards inserted. ] * Hibernate [ works for some people, I have no swap partition here to conserve my SSD, so I cannot use Hibernate at all ] * wifi kill switch [ works, but no visual notification on screen ] "Testet" (kjørte live versjon av vanlig og netbookversjonen) Ubuntu på min AAO, men grunnet mangler nevnt over orket jeg ikke å dille noe mer. Tror kanskje det er bedre å prøve en av Ubuntu-remixene som er tilpasset AAO/EEE. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 fant linux4one.it Som virket veldig intresangt =) Men er snart klar for lansering (RC) noen som har prøvd denne? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har lastet den og skal fyre den opp så snart jeg får acern min i posten ! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ellers kan du installere Ubuntu Eee (nå Easy Peasy). Jeg bruker den og det meste fungerer OTB. Versjonen som er nå er 8.04, men en "liten" oppdatering og du har en fult brukendes 8.10. Fordelen med Eee-versjonen, og andre Netbook-distroer er at oppløsningen også er konfiguert, slik at ikonene ikke er lite stor som hodet til et nyfødt barn. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvordan er den i forhold til drivere? Tenker på om jeg har alle driverne instalert med engang når os'n er instalert Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Satt og leste at ubtuntu 8.10 har en del problemer med Acer 1. Men sitte rå leser om fedora nå. Det skal vistnok ikke være noe problemer med den distroen på acer aspire one. Noen som har en annen distro som skal fungere greit nok ut av boksen på Acer Aspire One? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Prøvde meg med Fedora. Her fungerer alt jeg var ute etter perfekt =D KDE utgaven hadde problemene med wifi slik som ubuntu har. Men med gnome fungerer det meste =) Fedora skal ha en ting. Det går sykt fort å installere =D Tok meg 2min og 5 sekunder å lage usb live cd. Tok under 5min å ha installert operativsystemet =D Lenke til kommentar
Flibustier Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 https://help.ubuntu.com/community/AspireOnehttps://help.ubuntu.com/community/AspireOne110L Hardware Summary Fully/Mostly functional * Audio [ works out of box, has problems with Suspend ] * Video (with desktop effects)[ works out of box ] * USB [ works out of box ] * Wireless Networking [ Using ath5k: works after tweaking, no leds. Using madwifi: works after tweaking, right led works ] * Wired Networking [ works out of box ] * Card Readers [ works after tweaking ] * Webcam [ works out of box ] * Silent Fan [ works after tweaking ] Partially functional * Suspend/Resume [ works out of box, but DO NOT USE with SD Cards inserted. ] * Hibernate [ works for some people, I have no swap partition here to conserve my SSD, so I cannot use Hibernate at all ] * wifi kill switch [ works, but no visual notification on screen ] "Testet" (kjørte live versjon av vanlig og netbookversjonen) Ubuntu på min AAO, men grunnet mangler nevnt over orket jeg ikke å dille noe mer. Tror kanskje det er bedre å prøve en av Ubuntu-remixene som er tilpasset AAO/EEE. Jeg har installert linux4one på min AA1 110L og er kjempefornøyd. Alt har fungert "out of the box". Den er rett og slett en tilpasset Ubuntu Remix og ser lik ut. Forskjellen mellom Linpus og L41 er utrolig. Det er noe lenger oppstartstid, men når man først er oppe og går, så er den raskere, mer stabil, har enkel tilgang til all programvare og det ser bra ut. I Linpus så lyser led-lyset for WiFi kontinuerlig. I Linux4one blinker lyset i takt med nedlastingen/opplastingen... tror jeg. Forøvrig virker det dønn stabilt. En herlig distro! Det står på nettsidene at den støtter engelsk og Italiensk, men såvidt jeg kan se, støttes norsk helt greit nå. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå