likferd Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Synes det er tragisk når folk mener at man burde latterligjøre sånne forslag. Hva synes du om mitt forslag om egne nudist strender og toppløs strender i Saudi-Arabia for alle amerikanerne og europeerne som jobber der da? Helt greit det - så lenge det er nok mennesker som faktisk er nudister. Det er jo snakk om å tilrettelegge samfunnet for alle, og let's face it, det er flere muslime enn kristne i dette landet. Bullshit. Selv om du ignorerer alle som er medlem i statskirka, er det 225000 nordmenn registrert i andre kristne trossamfunn, mot 79000 muslimer. Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ser ikke helt problemet her. Hvis hun muslimdama vil danne en forening, for eksempel "Hjernevaskede badenymfers svømmebassengforening", som hun finansierer ved hjelp av dugnadsarbeid, medlemskontingenter eller whatever, slik at foreningen kan leie svømmehallen et par timer i uka, så ser jeg overhodet ikke noe problem i det. Da kan de jo uten problem legge inn en slags "sikkerhetsmargin" på 15-20 minutter før og etter slik at ingen menn eller annen styggedom kommer busende inn. Men å forvente noen form for støtte fra det offentlige, blir for meg helt idiotisk. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Helt greit det - så lenge det er nok mennesker som faktisk er nudister. Ikke det svaret jeg forventet meg, men det er fint å se at det er noen på venstresiden som fremdeles er naive nok til å ha én moralsk standard Så får vi se hvordan det hadde virket i Saudi-Arabia i praksis... Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Det er helt greit for oss, som er vant til frihet, å komme med slike forslag. At Saudi-Arabia ikke hadde mottatt forslaget like åpent, må tilskrives at det generelt er et ganske autoritært samfunn, med klare regler for hva som er "umoralsk". Dette kan du vanskelig skylde på de muslimske kvinnene i Norge for, med mindre du vil skylde på Islam i seg selv, noe jeg føler er en litt annen debatt. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Appeasement only makes the aggressor more aggressive, eller? Å godta kun for å blidgjøre er ikke bra i lengden. Lenke til kommentar
StoryOfTheYear Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Mitt spørsmål er:Hvilken trussel og fare utgjør disse mennene? Hvilken fare og trussel utgjør barn over 5år ovenfor kvinner? Skal de drepe og voldta kvinnene? Hvor langt skal man strekke seg i å tilpasse samfunnet etter religiøse regler? Burde den kommunen i dette tilfellet gi avslag på søknad grunnet sunn fornuft? Eller burde de bygge en svømmehall etter kravspec fra en bestemt religion til et bestemt kjønn? I følge oss "helt norske" utgjør ikke de mennene en trussel. Men de muslimske kvinnene mener at de ikke skal vise seg på den måten ovenfor andre menn, som ikke de er gift med. Det er bare dems religion. Men også så mener jeg at de burde greie å rette seg litt ovenfor oss nordmenn og våre vaner. Hvis det er satt opp en tid til da bare kvinner kan bade og mennene som regel ikke venter med å komme uti vannet føre de er ute, så kan dem vel bare gå ut 10 minutter føre kvinnebadet er over. Da er det ingen menn der, og de får kommet seg opp av vannet og inn i garderoben føre mennene kommer. Ting blir som regel gjort mer vanskelig enn det de trenger å være. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er det sånn at når de har faste-periode i alle disse araberlandene, er det forbudt for oss turister å kjøpe og spise mat? Det hadde ikke forundret meg hvertfall. Muslimene har aldri hatt problemer med å legge sine verdier på andre - ved trussler, tvang, sverd, selvmordsbomber, hva det måtte være. Har vært i både Egypt og Tunisia under ramadan, og de er like glad i å slege mat og drikke under ramadan som ellers. Aldri opplevd at de nekter/ ikke ønsker å servere mat og drikke. Tunisia er rimelig safe, billig er det også, hehe Kan trygt anbefale Djerba. God mat, fine dykkermuligheter og lekre franske (og enkelte engelske) damer ute etter mannebein Det at det er god mat i Djerba kan jeg ikke forstå.. har selv aldri funnet noe som er bedre enn greit, eller hørt at andre har vært skrytt av maten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Mitt spørsmål er:Hvilken trussel og fare utgjør disse mennene? Hvilken fare og trussel utgjør barn over 5år ovenfor kvinner? Skal de drepe og voldta kvinnene? Hvor langt skal man strekke seg i å tilpasse samfunnet etter religiøse regler? Burde den kommunen i dette tilfellet gi avslag på søknad grunnet sunn fornuft? Eller burde de bygge en svømmehall etter kravspec fra en bestemt religion til et bestemt kjønn? I følge oss "helt norske" utgjør ikke de mennene en trussel. Men de muslimske kvinnene mener at de ikke skal vise seg på den måten ovenfor andre menn, som ikke de er gift med. Det er bare dems religion. Men også så mener jeg at de burde greie å rette seg litt ovenfor oss nordmenn og våre vaner. Hvis det er satt opp en tid til da bare kvinner kan bade og mennene som regel ikke venter med å komme uti vannet føre de er ute, så kan dem vel bare gå ut 10 minutter føre kvinnebadet er over. Da er det ingen menn der, og de får kommet seg opp av vannet og inn i garderoben føre mennene kommer. Ting blir som regel gjort mer vanskelig enn det de trenger å være. Også norske/kristne/vestlige/sekulære kvinner kan ha behov for mannsfrie soner, men gjerne av andre årsaker. Om det er slik at de muslimske kvinnene har problemer med at menn kommer inn i svømmehallen 10 minutter før kvinnebadet er over så er den enkleste løsningen på det at svømmehallen ikke slipper inn menn før de har kalt opp damene. 1 Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tenk om noen skulle se kroppen min iført badedrakt! KRISE! Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kanskje ikke for deg, nei. Men åpenbart for dem. Uansett synd at det skal være slik. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er det. Men det blir sikkert bedre ettersom generasjonene avløser hverandre. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg er drit lei alle disse kravene om ditt og datt. Enten så kan de leve etter våre regler, eller så kan de ta de forpu*** kravene og livssynene sine å komme seg ut av landet!. Respektløst, rett og slett. Gidder ikke forholde meg saklig når det kommer til duskusjoner av sånt, for religion er så langt ifra saklig som det får blitt. Endret 13. januar 2009 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Når man er vannt til å dekke seg til så er det nokk rimeli ukonfortabelt og brått måtte vise seg fram til tilfeldige personer. Hvis du alltid har gått i burdka eller med klær som dekker deg godt til så er det flaut og ekkelt og ubehagelig og pluttselig måtte vise kroppen til fremede folk. Det er sikkert flere en kunn muslimer som ville dratt til svømehallen til de tidenne som var avsatt kunn kvinner eller kunn men. 1 Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg er drit lei alle disse kravene om ditt og datt. Enten så kan de leve etter våre regler, eller så kan de ta de forpu*** kravene og livssynene sine å komme seg ut av landet!. Respektløst, rett og slett. Må si jeg lo høyt når jeg sammenlignet dine to første setninger, med din siste. 1 Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Håper de nye generasjonene ikke er så selvhøytidelige og dogmatiske. Men med indoktrinering skjer det jo ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg er drit lei alle disse kravene om ditt og datt. Enten så kan de leve etter våre regler, eller så kan de ta de forpu*** kravene og livssynene sine å komme seg ut av landet!. Respektløst, rett og slett. Og du som snakker om krav: Hva er det du gjør? Ikke bare krever du, men du stiller et ultimatum bak kravet. Innvandreren i dette tilfelle kommer med et ønske, hverken mer eller mindre. Håper de nye generasjonene ikke er så selvhøytidelige og dogmatiske. Men med indoktrinering skjer det jo ikke. All erfaring og statistikk viser at andre og tredje generasjons innvandrere tar etter norsk skikk og idealer. I så måte vil du få håpet ditt oppfylt med tid. Problemet i øyeblikket er at vi får et stadig påfyll av nye innvandrere fra disse landene som ikke er integrerte, og dermed dannes et inntrykk av stagnasjon. Det er altså ikke riktig. Men vi skal heller ikke være for utålmodige. Det tar lang tid å endre skikker. Og skikkene er ikke statiske. Etnisk norske jenter er blitt mer tildekkede også, siden min ungdom. Geir Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 religion er grunnen til krig Word! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 *** Etnisk norske jenter er blitt mer tildekkede også, siden min ungdom. Geir Jepp, det stemmer. Husker en gang på midten av åtti tallet så var jeg på Scottsman pub (og disco?) i Oslo og der, midt på danse gulvet, danser fire jenter uten annet på overkroppen enn to firkanta pålimte nagler som såvidt dekket brystvortene og mini skjørt.... Og jeg var sammen med ei punke jente litt senere på åtti tallet som hadde en diger flott mohawk sveis og null og niks på overkroppen hver gang vi gikk på fester annet enn ei lita skinn jakke, som hun ofte slang fra seg ... Det var tider det!! (Den samme dama bor forøvrig ikke så langt unna der jeg bor og ser i dag kjedelig posete ut i klesveien, er gift og har tre barn, så det ble da folk av henne også, selv om mange var i tvil den gangen... ) I dag er det omtrent ingen som ville gått på fest kledd, eller avkledd, slik. De færreste kvinner tørr jo å sole seg toppløs engang i dag, så tidene forandrer seg, helt klart... Savner gamle dager jeg.... Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Hvorfor har det blitt sånt egentlig? Pga muslimer? Eller internett, mobil med kamera osv? Pga muslimer mener jeg altså at de påvirker andre folk ved å skjule seg selv i dusj etter gymtime på skole, søsteren og moren mine jobber som lærer. De sa at de merker stor forandring før og nå pga muslimer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 En hver aksjon møtes med reaksjon. Sånn er det bare. Etter den seksuelle frigjøringen kommer nymoralismen. Det er med to skritt fram og ett tilbake framskrittet skjer. Og så hadde det ikke vært ungdomsopprør å være like sine foreldre. Min generasjon var preget av opprør mot våre foreldres moralisme, så når dagens ungdom skal gjøre opprør mot oss, hva kan de gjøre...? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå