Gå til innhold

Svømmehall for muslimske kvinner?


Anbefalte innlegg

[...] Min generasjon var preget av opprør mot våre foreldres moralisme, så når dagens ungdom skal gjøre opprør mot oss, hva kan de gjøre...? [...]

 

De kan møte til søndagsmiddagen i rett tid, med vannkjemmet hår med sideskill, nystrøket skjorte og strikkevest. samtaleemnet kunne være det moralske forfall i middelklassestrøk og kanskje litt høytlesning fra bibelen. Det hadde hvertfall røket noen blodkar i hodet på min far...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...] Min generasjon var preget av opprør mot våre foreldres moralisme, så når dagens ungdom skal gjøre opprør mot oss, hva kan de gjøre...? [...]

 

De kan møte til søndagsmiddagen i rett tid, med vannkjemmet hår med sideskill, nystrøket skjorte og strikkevest. samtaleemnet kunne være det moralske forfall i middelklassestrøk og kanskje litt høytlesning fra bibelen. Det hadde hvertfall røket noen blodkar i hodet på min far...

Jesuskristus, da hadde min far eksplodert og sendt meg ut med ei flaske brennevin!

Lenke til kommentar

 

Stat og religion skal ikke blandes. Vil man tilpasse slike tjenester til religion får det være privat finansiert. Som noen poengterte, jeg forventer ikke at den Saudi Arabiske regjeringa skal åpne Willy's Pork'n Pie bare fordi det er en del av min kultur å ete gris...

Lenke til kommentar
[...] ikke at den Saudi Arabiske regjeringa skal åpne Willy's Pork'n Pie bare fordi [...]

 

Hva er poenget med å dra frem hva de ville gjort/ikke gjort om vi spurte om det samme i Saudi Arabia? Er vi ikke stort sett enige i at vi ikke vil ha det slik som i SA, her i Norge? Det vil i såfall innebære at en del ting vil gjøres annerledes her enn der...

Lenke til kommentar

Tja, greit nok, dårlig eksempel. Jeg prøvde å fremme det politiske aspektet ved å åpne en statlig svømmehall for religion, ikke det religiøse aspektet, men som vi greit fikk frem snubla vi og skøyt oss litt i foten med å dra frem Saudi Arabia som eksempel :p

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke heller jobbe for en sikkelig ordning på adskillelse mellom damer og menner. De burde vel ikke ha noe imot og svømme sammen med norske damer, trudde det var menner de ikke ville vise seg for. Det hadde vel vært lettere og få gjennom en skikkelig rutine på kjønns delinga i svømme hallen. Sikkert noen norske damer som hadde syntes at det hadde vært fint også. Kan til og med være noen menn som hadde likt det også.

Lenke til kommentar

Fordelen med at muslimske kvinner har egen svømmetid (da snakker vi om de som dekker seg til) er at dere slipper å se de uten burka. Jeg er beinsikker på at dere setter pris på det.

Dessuten tviler jeg på at nasjonalsporten til noen som helst arabisk (eller muslimsk land) for den saks skyld er å terrorisere noen eller selvmordsbombing...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...