analkløe Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kom over en tråd på et muslimsk forum som jeg ønsker å republisere her: "Er selv stor fan av svømming men desverre så finnes det ikke ordentlig svømmehal for bare kvinner her i oslo, har vært på furuset men ville ikke kalle det akkurat det beste stedet for kvinner til å svømme, når tiden for kvinner til å svømme er ferdig strømmer mennene inn uten at kvinnene er ferdig med å komme seg ut av bassenget. Så mitt spørsmål til dere muslimske kvinner og menn er hva synes dere om det var et svømmehal, som både er inne og ute i sola men med fullt sikkerhet og tildekket område med alt det vil si lignende til ostfoldbadet bare for kvinner her i oslo og for barn til 5 år. hvis dere er intresert til å åpne en slik svømmehal med meg så vennligst stem, så vil jeg vise deres stemmer til kommunen. Mitt spørsmål er: Hvilken trussel og fare utgjør disse mennene? Hvilken fare og trussel utgjør barn over 5år ovenfor kvinner? Skal de drepe og voldta kvinnene? Hvor langt skal man strekke seg i å tilpasse samfunnet etter religiøse regler? Burde den kommunen i dette tilfellet gi avslag på søknad grunnet sunn fornuft? Eller burde de bygge en svømmehall etter kravspec fra en bestemt religion til et bestemt kjønn? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Rister på hodet jeg.... Hvor langt skal vi la dette gå? Er jo som å innføre regler fra 1901 dette jo, med en hel haug religiøse (og sinnsyke) dogmer og regler en måtte passe seg for å ikke overstige... Selv hadde jeg helst sett at ALLE kunne bade nakne OVERALT, for på den måten tar du vekk ALT som har med FANTASIEN å gjøre og ufarliggjør kropp og kjønn... Prøv å gå på en nudist strand selv hvis du ikke tror meg og se om du finner noe sexy der.... når fantasien din ikke lenger "virker" da alle er like nakne... Og vær så snill og la være å komme med de samme lamme uttalelsene om at dette ville være å sette bukken til havre sekken eller at du ville fått stram tiss eller noe slikt, for det vil bare avsløre at du aldri har satt dine ben på en nudist strand. Jeg også trodde at jeg ville få problemer da jeg skulle prøve dette den første gangen, men jeg gjorde ikke det og kan idag ikke få fullrost dette nok Alle er like der... med mindre du har drukket for mye melk og har fire tisser da Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Det er for enkelt å si at dette er religiøse regler. Siden den voldsomme tildekkingen av kvinner ikke (så vidt jeg vet) er påbudt i Koranen, er det nok heller sekulære tabuer som har blitt bakt inn i moderne religion. Uansett kommer ikke dette til å gå over av at man rister på hoder og pekefingre. Barn opp til fem år er fritatt for disse tabuene, det er derfor de nevnes. Det er mange svømmebasseng som har faste tider for handikap-bading. Det burde være mulig å ordne noe slikt her også. Dessuten finnes det bade-burka. Noen vil kanskje si at å føye seg etter slike ønsker er en slags fallitterklæring, men jeg tror kanskje en slik ordning til syvende og sist vil være et bedre integreringstiltak enn å bare si at de får følge samme regler som "alle andre". Endret 10. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Kvam Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tror dere noen muslimske land fikser noen "goder" for kristne beboende i muslimske land? Nei, så hvorfor skal vi gjøre dette med muslimende og andre? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 dette kommer til å ende som en nederlandskbank, de sluttet å gi bort sparegriser siden muslimer og jøder følte seg krenket Lenke til kommentar
wûst Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kan ikke noen bare få de i d i o t e n e til å skjønne at verden ikke rakner fordi de ikke dekker seg til?! Holy fuck, er så pisse lei av dette jævla tullet med å ha teppe på hodet og ikke spise grisekjøtt eller hva faen de ikke "kan" spise fordi verden da "mest sannsynlig vil gå til helvete". Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 dette kommer til å ende som en nederlandskbank, de sluttet å gi bort sparegriser siden muslimer og jøder følte seg krenket Dette er på ingen måte det samme. Banken du snakker om gjorde det uten at det var kommet krav om det, men fordi de så at det kunne tilrekke flere kunder. Ren markedsøkonomi. Dette forslaget er derimot et krav fra muslimene selv. Jeg regner med og håper at det ikke går gjennom selvsagt. Det er egne tidspunkter for "kvinnesvømming" og hvis det ikke er nok får de bygge eget basseng i hagen hjemme i stedet. Eventuelt overbevise private aktører om at det finnes et marked. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det går sport i å få fritak for alt mulig på religiøst grunnlag. Skummelt å omgås det andre kjønn, vet dere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tror dere noen muslimske land fikser noen "goder" for kristne beboende i muslimske land? Nei, så hvorfor skal vi gjøre dette med muslimende og andre? Til opplysning har muslimske land tradisjonelt sett vært veldig imøtekommende og rause med ikke-muslimer, selv om det har litt på tverke i senere tid. I Dubai får man for eksempel lov til å nyte alkohol hvis man ikke er muslim. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Tror dere noen muslimske land fikser noen "goder" for kristne beboende i muslimske land? Nei, så hvorfor skal vi gjøre dette med muslimende og andre? Til opplysning har muslimske land tradisjonelt sett vært veldig imøtekommende og rause med ikke-muslimer, selv om det har litt på tverke i senere tid. I Dubai får man for eksempel lov til å nyte alkohol hvis man ikke er muslim. Å nei du! Har en rekke kompiser som OFTE er i muslimske land med jobb og de forteller at de bare har værsågod å rette seg etter de lokale skikkene ja! Ikke no unntak der nei, så jeg vet ikke helt hvor du har dette fra. De får feks ikke engang lov til å spise under fasten, for det er synd SELV om du ikke er muslimsk. Så den imøtekommenheten tror jeg du må se langt etter gitt.... Tror ikke vi skal bøye oss lenger bakover enn det vi gjør jeg, for hvis ikke lander vi på ræva..... Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Regner med at all betjeningen/badevaktene også da må være kun kvinner. Det strider jo mot likestillingsloven å bare ansette kvinner, ja? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Tror dere noen muslimske land fikser noen "goder" for kristne beboende i muslimske land? Nei, så hvorfor skal vi gjøre dette med muslimende og andre? Til opplysning har muslimske land tradisjonelt sett vært veldig imøtekommende og rause med ikke-muslimer, selv om det har litt på tverke i senere tid. I Dubai får man for eksempel lov til å nyte alkohol hvis man ikke er muslim. Å nei du! Har en rekke kompiser som OFTE er i muslimske land med jobb og de forteller at de bare har værsågod å rette seg etter de lokale skikkene ja! Ikke no unntak der nei, så jeg vet ikke helt hvor du har dette fra. De får feks ikke engang lov til å spise under fasten, for det er synd SELV om du ikke er muslimsk. Så den imøtekommenheten tror jeg du må se langt etter gitt.... Tror ikke vi skal bøye oss lenger bakover enn det vi gjør jeg, for hvis ikke lander vi på ræva..... Forskjellen på meg og deg her er at du sier at "sånn er det med alle, basta", mens jeg sier at "nei, det er ikke sånn med alle, og det har i hvert fall ikke alltid vært slik". Vi trenger ikke ta med hva som diskuteres engang for å se hvilket utsagn som har mest for seg. Endret 10. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Dubai er jo en turisnasjon med masse hoteller og strender laget spesielt for vestlige, så det ville være helt indiotisk å forbi alkohol eller spiseing under fasten, da ville ikke en eneste gidde å dra dit. Når det kommer til saudia arabia er det anderledes det er hele landet tørt og damer må dekke seg til, untakket er i vestlige inheinger, der kan man gjøre vestlige ting, men ikke utenfor Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvis de virkelig vil ha en egen svømmehall for kvinner, så får de da bygge den selv. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg krever nudiststrender for utlendingene i Saudi-Arabia NÅ!!! Lenke til kommentar
wûst Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Er det sånn at når de har faste-periode i alle disse araberlandene, er det forbudt for oss turister å kjøpe og spise mat? edit: ikke at jeg noen jævla gang kommer til å plante mine føtter i et av de landene. Endret 10. januar 2009 av Sattern Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er det sånn at når de har faste-periode i alle disse araberlandene, er det forbudt for oss turister å kjøpe og spise mat? edit: ikke at jeg noen jævla gang kommer til å plante mine føtter i et av de landene. Det hadde ikke forundret meg hvertfall. Muslimene har aldri hatt problemer med å legge sine verdier på andre - ved trussler, tvang, sverd, selvmordsbomber, hva det måtte være. Men at de klager når vi har juletrær og nisser og sparegriser, det blir bare smålig, og viser hva for en ekspansjonistisk og aggressiv religion Islam er i dag. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Haha, å klage på at vi har juletre er idiotisk, SPESIELT med tanke på at nasjonalsporten deres er selvmordsbombing og terror av andre land. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvor vanskelig er det å ordne et slikt tiltak. Hvis badevaktene holder mannfolka inne i garderoben til damene er ute er jo problemet løst. Det er slutt på å trykke sine egne beliefs inn i kjeften på andre. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Å bygge en slik svømmehall i kommunal/offentlig regi syntes jeg blir feil. Offentlige tilbud, i dette tilfellet bad, skal være for alle, men om de klarer å bygge og drifte en slik privat, så har jeg ikke noe stort problem med da dette ikke blir stort forskjellig fra andre private foretak. Men om de klarer å få nok besøkende til at hjulene går rundt, stiller jeg meg noe tvilende til. Tror nok det er mer kulturelle og andre "tradisjoner" som gjør seg gjeldende her, enn religiøse. Men dette vet jeg langt i fra nok om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå