ahcnilfc Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei har en ny data med Nvidia Geforce 9600 gt skjermkort med hdmi utgang. Har også en ny flatskjerm av merke lumatron. Kjøpte Hdmi kabel i dag og skulle se film på tven. Ingenting skjedde da jeg koblet de sammen, tven sin source var på hdmi. Jeg har vista på min data(bærbar) og når jeg koblet de sammen fikk jeg en valg meny der jeg kunne velge hvordan de skulle vises. Jeg valgte at skjærmen skulle være svart når hdmi var koblet til, det var ikke lurt. Så: Hvordan kan gjøre slik at begge skjermene vises når hdmi er koblet til? Hvordan kan jeg få tven til å vise det som skjer på dataen? Takk. Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Gå til avanserte innstillinger for skjermkort, der har du egen katogori for oppsett ev flere skjermer. Du kan sette opp skjermen på forskjellige måter, dualview er vel den du trenger. Lenke til kommentar
ahcnilfc Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg går på skjermkortdetaljer-> avanserte instillinger? Eller på nvidia kontrollpanel? På skjermkortdetaljer er det bilde av to skjermer med 1 og 2. På avanserte instillinger der, er det "Egenskaper for Generisk PnP skjerm og Nvidia Geforce 9600 etc. Kan bare konfigurere antall hertz. Finner ikke noe om dual screen. Og hvorfor får jeg ikke opp noe bildet på tven? Den er bare blå, mens dataen reagerer at noe er koblet til så den blir svart. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kan faktisk hende at du må stille inn tv-skjermen på en eller annen måte også. Lenke til kommentar
ahcnilfc Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Den er på Hdmi.. Og det er hdmi til hdmi kabel asså. Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hva slags Tv har du da? Og har du de nyeste driverne til Nvidia? Lenke til kommentar
ahcnilfc Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Vet ikke helt spesifikasjonene til TVen men er en Lumatron et eller annet, med hdmi utgang. På enhetsbehandling i Vista når jeg oppdaterer skjermdrivere står det at alt det nyeste er oppdatert. Så, er det noen annen måte å gjøre det på? Skjermkortet er geforce 9600m GT btw Endret 10. januar 2009 av ahcnilfc Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Er ikke så kjent med Vista, men i Nvidia driverne til winXP kan du kjøre en skjerm-wizard som hjelper deg med med multiskjerm oppsett. Sjekk også menyene på TV din om det kan være noen innstillinger der som står feil. Lenke til kommentar
ahcnilfc Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Har lastet ned nyeste drivere nå. Fortsatt ingenting. Noen som har noen flere tips? Takk for all hjelp så langt i allefall! Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 På min Samsung-tv hjalp det ikke å bare sette tven til hdmi. Måtte også kalle den inngangen for "PC". Tven min har egne innstillinger når man bruker dette navnet (pc-modusen var på en annen hdmi-inngang som standard så måtte forandre dette) og selvom det virket veldig rart så var det det som måtte til får å få det til å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå