tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) 1/640s, f/5.6, 141mm, ISO 100 (Olympus E-420, ZD 70-300mm f/4-5.6) Tom edit: korrektur av tittel Endret 11. januar 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Kjempetøft. Her er det sikkert fristende for noen å croppe, slik at det røde blir helt likt det hvite øverste hjørnet, men det ville vært feil. Dette er akkurat så balansert som det bør være. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Nydelig grafisk, flott komponert. Og maritimt uten at en vanndråpe ble skadd under opptak, vakkert! Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jasså. Ute på fototur i dag du også. Flott bilde det der. Hadde bare med vidvinkel i dag. Fjernet !!! Endret 10. januar 2009 av Rubyred Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Dette er ikke en samletråd for hele forumet. Denne tråden tilhører Tom, og ingen andre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jasså. Ute på fototur i dag du også. Flott bilde det der. Hadde bare med vidvinkel i dag. Her er bilde av hele fiskeskøyta. Var en svipptur innom i ettermiddag. Dette er ikke en samletråd for hele forumet. Denne tråden tilhører Tom, og ingen andre. Det regnes generelt som dårlig kotyme å poste egne bilder i andres BK tråder. Unntaket er når man kommer med redigerte utgaver av trådstarters bilde for å vise hva man mener. I dette tilfellet, så har bildet har relevans til motivet, og sikkert av interesse for noen. Men det bør legges inn som en link. Tom Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Sorry. Fjernet!!! Var ute et par timer i dag, og så artigheten i å kjenne igjen motivet. Over til ditt bilde. Likte enkelheten, og fargene. Det jeg ikke likte var at JEG ikke så dette motivet. Endret 10. januar 2009 av Rubyred Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Tipper du er unnskyldt nå Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Det er klart. Har fotografert den skøyta flere ganger i fjor høst. Men har ikke fått det helt til - det er et par out-takes på flickr siden min. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Det gjelder å bruke øynene, og det hele tiden. Jeg ser og ser, selv uten kamera på skulderen. Det er å se det som ikke er åpenbart som utgjør et spennende bilde, eller en spennende tagning av et motiv. Og hoppe over alt som du i utgangspunktet blir uinteressant. Lenke til kommentar
akle Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Bra:) Rolig og enkelt, god komposisjon. Fine farger. Misunner måten du får til og ta bilde av flate overflater på, vegger ol. Det kan du virkelig Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Kjempe bilde! Liker fargene i bildet spessielt godt! Komposisjonen er også veldig bra med Ø 30 F i midten. Fint utsnitt! Bra, Tom! EDIT: Helt sikkert noen skrivefeil Endret 11. januar 2009 av Eltviken Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Tøft bilde, de ujevne malingsstrøkene på de svarte listene kom veldig godt fram, det ga bildet et "malt" preg (av mangel på en bedre forklaring). Om flaten i toppen er hvit burde du kanskje se på hvitbalansen, for jeg aner et rødstikk i den. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Bare lurer på hvorfor tittelen er Ø 10 F ? Må legge til att jeg er landkrabbe om det kan forsvare min dummhet, om det viser seg att det er ett dumt spørsmål Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Bare lurer på hvorfor tittelen er Ø 10 F ? Må legge til att jeg er landkrabbe om det kan forsvare min dummhet, om det viser seg att det er ett dumt spørsmål IQ test. Skal selvfølgelig være Ø 30 F ... Me fix. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Tøft bilde, de ujevne malingsstrøkene på de svarte listene kom veldig godt fram, det ga bildet et "malt" preg (av mangel på en bedre forklaring). Om flaten i toppen er hvit burde du kanskje se på hvitbalansen, for jeg aner et rødstikk i den. Du har rett i at det er et lite rødstikk - fargestikket skulle nok vært mer gul-oransje. Båten er nok mer kremhvit enn ren hvit, tror jeg. Men det var en glød pga. ettermiddagsol der også. Prøvde meg på itt forskjellige hvitbalanser i dag. Det ble egentlig ikke noe bedre, bare anderledes. Tom Lenke til kommentar
Carny Skrevet 11. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2009 Veldig veldig bra! Her har du gjort alt helt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå