Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene og spise?

Anbefalte innlegg

Har trent i ca et halvt år, gått ned 6 kg, og vil fortsette med det. Men merker i det siste at det er vanskelig å slutte med cola i hverdagene, vil jeg merke stor forskjell om jeg kutter i colan i hverdagen og kun helg?

Og jeg blir forvirret..Skal man få mer muskler må man spise, spise, spise. Skal man bli tynnere må man ha underskudd med mat ift hva man forbrenner. Så hva skal man egentlig gjøre når man vil bli kvitt magefettet, men samtidig få mer muskler?

Trener 3 - 5 ganger i uka. Trener annenhver dag med styrke og utholdenhet. Men hver dag starter jeg med å løpe maks fort i 20 sec x 8 ganger. Begynte med det denne uka. Ellers er det mye sykling når jeg trener utholdehet, og aparater når jeg trener styrke. Hvordan vil eventuelt vekter være i forhold til aparater?

Håper noen som har mer peiling på meg kan svare, for vil gjerne bli kvitt fettet, men samtidig få mer muskler, som jeg jo ser jeg har fått litt av også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange spm her, kan svare på noen og resten finner du i kostholdstrådene.

Det med cola, det er 47kalorier pr 100ml dvs 235kcal i en halv liter.

Drikker du det hver dag blir det 86000kcal i året som tilsvarer ca 9kg fett om det er kalorier på overskudd.

I teorien vil du gå ned 9kg i året ved å kutte ut 0,5l cola i ett år.

Det beste du kan gjøre om du må ha cola er å drikke light/zero osv dvs 0 kcal.

Om du går opp eller ned i vekt bestemmes av kaloriene du inntar VS de kalloriene du forbrenner på en dag.

Trykk på energiforbruk

her og se ca hvor mange kcal du trenger pr dag.

Siden du er nybegynner innen rett trening så vil du kunne miste fett og bygge opp muskelmassen men i teorien gjør man en ting om gangen.

Derav uttrykkene bulk og deff dvs man trener med kcaloverskudd for å bygge muskler og trener med kcalunderskudd for å gå ned i fett% og ikke begge tingene på en gang.

Lenke til kommentar

Vel, er jo det man har bulking og deffing til. Siden du er ny skal jeg forklare det ganske enkelt;

Under en bulk spiser man veldig mye, man legger på seg. Men en stor del av det du legger på deg er muskler.

Under en deff så skal du ha et underskudd av kalorier, enn det du forbrenner. På denne måten kan du forme musklene og miste fettet. Så alt avhenger rett og slett av sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...