kake_fisk Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Hvordan kan man skrive på begynnelsen av en tekst fil i php? Jeg prøvde dette: $file = "chatlog.txt"; $open = fopen($file, 'r+'); $stringData = "<b>" . $name . ":</b> " . $entry . "||"; fseek($open,0); fwrite($open, $stringData); fclose($open); Men det overskrev den forige teksten som var der. Endret 10. januar 2009 av kake_fisk Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Noen spesiell grunn til at du MÅ ha det først? Krever mer resurser å skrive noe i begynnelsen av filen, eller man bruker på å skrive til slutten, for så å snu innholdet før det skrives ut. Uansett, for å skrive til begynnelsen, må du hente filens innhold, for så å legge til alt på slutten av $stringData. $file = "chatlog.txt"; $open = fopen($file, 'w+'); $oldContent = fread($open, filesize($file)); $stringData = "<b>" . $name . ":</b> " . $entry . "||" . $oldContent; fwrite($open, $stringData); fclose($open); EDIT: Alternativt: $oldContent = file_get_contents( $file ); $stringData = "<b>" . $name . ":</b> " . $entry . "||" . $oldContent; file_put_contents( $file, $stringData ); Endret 10. januar 2009 av m4rtin Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg lager en shoutbox i php, jeg vill at når du skriver noe nytt inn skal det komme på toppen av siden, ikke på bunnen. Hadde det vært lurere å snu det når filen blir lest istedenfor? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Kommer helt ann på mengen shouts som skrives, og hvor hyppig det skrives til filen kontra filen leses. Vil tro det er lettere å gå tom for minne om man skal lese inn hele filinnholdet for så å skrive alt ut igjen. Men det får spesialistene på det området svare på. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvorfor ikke bare bruke en database til dette? mye lettere men om du ikke har noen tilgang på noen database så har m4rtin et poeng .. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2009 Har tilgang på database, men begrenset tilgang. Men jeg kan jo lage en live chat med ajax istedenfor og bare bruke opp den ene databasen :\ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Hvis du har støtte for sqlite kan du jo bruke det da. Så lenge du har skriverettigheter på disk igjennom PHP vil det jo funke, men det forutsetter såklart at sqlite-støtte i PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå